297: Ursäkter finns det inte nej. Men jag tycker Timrå är bättre när Lyytinen och Hållander spelar. 2 viktiga spelare med jävlaranamma som kan dra med sig andra
Sputnik: Tänker exakt samma, Ante har sett morgonsur ut större delen av säsongen faktiskt. Jag tror inte alls att det är långsökt att befara att han kliver av redan under den här säsongen
Sputnik: Inte jag heller, men enligt några här så var han rapp på att tydligen säga "Jacke gjorde självmål" och "vissa spelare har redan gått på jullov"
Skitmatch efter uppehåll, det är bara att ruska av och komma tillbaka efter jul. Förhoppningsvis får grabbarna i sig lite ägg och fisk på julbordet så att kämpamusklerna återhämtar sig.
Dubbeld: ante kallar en spade för en spade. Det var ju ett självmål av JJ, varför ska det lallas med honom? Det var inte bara JJ som fick kritik, ante sa att det bara var Dahléns kedja som fick godkänt.
297: Ja det var ett självmål, men varför ska han nämna det överhuvudtaget kan man ju undra? Är ju knappast anledningen till att vi förlorar. Alla var dåliga utom en kedja. Jaha ok, varför såg det ut så då?
Labban: Klart det är antes ansvar. Jag tycker det var fel att ställa JJ i målet överhuvudtaget när man har en stekhet Juel men jag tycker också att det är lite uppfriskande att höra en coach säga som det är. Det framstår inte lika kravlöst som det kan se ut på isen ibland.
297: JJ ska absolut inte lastas för den här matchen. Första målet kan diskuteras men det är inte alltför ovanligt att en puck vallas in på målvakten, resten av målen är det antingen styrning eller skymning på, snarare Hartmann och Oliver J som ska klandras för dom målen som inte ligger i skottlinjen. Sen är han absolut inte på den nivån han var på förra säsongen och gör inte den där extra räddningen, men att klandra förlusten på honom är fel tycker jag iallafall
297: Ja en spade är en spade men en skitmatch är också en skitmatch. Det här var ett klassiskt exempel på en match som bör glömmas så snabbt som möjligt innan man får för sig att dra några som helst slutsatser av den
297: Nä självklart inte. Men i proportion till hur resten av spelet såg ut så känns det mer som att man gör det lätt för sig själv när man väljer att kasta målvakten under bussen när det var inställningen som inte fanns där som var det stora problemet.
Jag tror ledarna har endel att jobba på. Vad jag vet så hade spelarna en tillställning efter matchen mot IKO. Sänder lite fel signaler att man slappnar av efter sista hemmamatchen. Sen tränade man hårt förvisso på måndagen, men var man mentalt färdig med delen 2023 av säsongen?
Puckat: Fast det är ganska ovanligt att man vallar in en puck bakom förlängda rödlinjen och det sker 100% av gångerna då målvakten inte har första stolpen. Det var inte enda målet ikväll där JJ släpper en puck på första stolpen, på 3-1 eller 4-1 var det på klubbhandssidan. Innan dess lobbade dom in en puck i knapp styrfart som JJ uppfattar för sent. Backskottet som går högt på plockhandssidan ser inte ut att ändra riktning alls på ”styrningen” framför mål. Även om det gör det är JJ där och går åt rätt håll men släpper den ändå. Säger inte att han förlorar matchen men en het målvakt hade inte släppt fyra puckar idag, inte en chans.
Olli Nomadinen : Såg inte matchen som tur var. Men Ante toppade väl laget och gick ner på folk när man skulle jaga ikapp? Timeout på bra vald tidpunkt?
Puckat: 9 av 10 SHL coacher byter målvakt där vid 3-1,även om sista är en omöjlig styrning. Släpper man 3:e målet så tidigt i andra utan att ha tagit någonting förutom det som går mitt på så måste man bara prova något. Men Ante har ju aldrig någonsin bytt ut en målvakt. Så amatörmässigt så man skäms…
Labban: målvakten var dåligt och han är varit dåligt fran dag ett! Och ja det var ett självmål. Inte bara första målet utan alla (styrning köper jag) Frågan är varför formstarka Juel sitter i båset? Jag skrev här innan och skriver igen, hela tränarstaben, Hartmann, Lundin, Mieho, Erixon ut.
söder över: Topp 6 efter halva säsongen är godkänt även om man skulle önska 8-10 p till med tanke på spelövertaget i vissa matcher! Nu måste vi gå för topp 4 så vi får hemmaplansfavör i en kvartsfinal! Känns lite surrealistiskt att skriva om topp 4 då man tidigare år önskat att vi skulle undvika kval!
Det måste väl finnas bra många härinne som har hållit på med idrott och vet att det kan se ut så här ibland, kan vara så enkelt som att vi räckte inte till mot ett bättre lag.
söder över: Lander är ett stort frågetecken i år. Glimtar inte till ofta alls och glöden i ögonen finns inte som tidigare, iaf inte den riktiga glöden. Hoppas hans problem löser sig under säsongen vad det än beror på. Tror han är långtifrån slut som hockeyspelare han är ung fortfarande. Gamlq Lander behövs! Han kan medverka till att vända matcher åt oss och att alla kämpar 100%
9566: Jag tror helt enkelt att spelarna och Ante har rätt: de har tränat hårt på fysen och kom inte riktigt ut redo för spel. Det är såklart ett misstag i träningsupplägget men jag tänker att det kan bli så när man har en match på två och en halv veckor eller vad det nu är.
Zäta75: Jag menar, att även om laget är segt, nedtränat eller har ”en sån där dag”, så vill man väl se att tränaren försöker iallafall. Eller?? Eller konstaterar han också att det är ”en sån där match”, jag rullar på, alla är dåliga, ingen mening att försöka.. Snacka om handlingsförlamad tränare
Följde matchen med ett öga på mobilen, men det räckte för att se att det var extremt energifattigt från start. Utgår från att sjukdom grasserar/t i laget. Om inte är det fett underbetyg till såväl lagpreparering som spelaragerande.
JJ ett orosmoment i år. Vad felas? Osynk med målvaktstränaren? En skugga av sitt fjolårsjag.
Nu hoppas jag att vi får en anndagsprestation som förpassar den här insatsen till "shit happens"-kolumnen.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla