JimmyH: Jag tycker synd om det lag av Frölunda och Linköping som får Luleå mot sig i kvartsfinalerna. Luleå ska inte kunna rubba varken Frölunda eller Linköping men de kommer vara ordentligt slitna inför semifinalserien.
För Timrås del står det mellan Modo och Djurgården, två svårare motståndare. Ser vi till hur det gått tidigare i år vet vi att Timrå haft betydligt enklare för Djurgården. E-on Arena lär koka oavsett motståndare. På bortaplan blir fullsatt i Ö-vik medan Stockholmarna inte skrapar ihop mer än 7-8000 (min inräknat).
JimmyH: Luleå kan juh kämpa till sig någon seger... Men ska vara betydligt sämre än ett LHC som fortfarande verkar ha bra form, även om inte 1-2 mot DIF imponerade...
JimmyH: Men vilka än som går till slutspel så kommer dom få oerhört svårt att klara sig förbi kvarten... Blir förvånad om det blir mer än 5 matcher i någon av metcherna mellan1-2 och 7-8...
Tycho: Vi kan även nog konstatera att för första gången i elitseriens historia så klarar inte det regerande mästarlaget att hamna bland de åtta första platserna i serien året efter.
Men visst slutar sista omgången något i den här stilen så...
HV 71 - LHC 10-0
Luleå - SSK 9-0
Mora - Brynäs 2-2
...går HV71 till slutspel.
Luleå lyckades däremot hugga och slå sig till ännu ett slutspel, imponerande!
Folk pratar om Peter Forsberg. Folk pratar om kronprinsen när de surrar om Henrik Zetterberg. Jag säger de har fel. Henrik Zetterberg är Sveriges bästa hockeyspelare. Han har precis allt. De andra har spetskompetens i vissa situationer, men Zäta är helt enkelt outstandig vad han än tar sig för. Det finns ingen som kan mäta sig med honom över hela isen.
Swordster: Sitter och lyssnar på P4, han for efter domaren, Lahti tror jag, och var allmänt aggressiv, efter straffen. Tydligen har färjestad dragit på sig en hel del utvisningar medans SSK inte dragit på sig nån.
Swordster: dom sade något på radion (om souray) men jag lirar fm 2005 samtidigt så jag hörde inte, jag är upptagen med att rusta upp AS Cannes för högsta ligan i frankrike (värvat bl.a. Figo och Rosenberg)