1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Måltorkan

« · 622921 Till forumet


Måltorkan
Skottstatistiken säger inte ett smack. Timrås spelare måste lära sig att ta skott i rätt lägen och inte skjuta så mycket på måfå. Jag gissar att hälften av skotten mot Krizan var isskott trots att han har sina blottor högre upp i målet.
Kommentera

Sv: Måltorkan
Mac Bacon: Sällan man såg några isskott igår, däremot skott från konstiga vinklar och gärna mitt i magen på målvakten så att han absolut inte ska kunna släppa retur...och släppte han retur, och målet var vidöppet, så var vi aldrig etta på puck.
Kommentera

Sv: Måltorkan
Frella: Där tror jag att den stora svagheten i år är - returerna!
Är man 2:a eller 3:a på returerna så blir det inte farligare än det blev igår!
Kommentera

Sv: Måltorkan
Fet-Ecke: En stor del visst, men igår tex var Krizan helt överspelad och Warg fick pucken, istället för att nypa till direkt, tog han emot, tittade upp, och avlossade ett skott...mitt i magen på Krizan. Felbeslut och avsaknad av kyla är nog en lika stor bov i dramat.
Kommentera

Sv: Måltorkan
Frella: Timrå är ett gäng grovjobbare och det känns lite grann som elefanter i ett glashus. Det saknas spetskvalité, det saknas målskyttar, det saknas skyttar och det saknas några rikta playmakers.
Kommentera

Sv: Måltorkan
Visst går det trögt med målen men jag tror inte att laget saknar målskyttar... det största problemet är att deras självförtroende är kört i botten... Kan man bara få upp lite självförtroende med några enkla mål så kommer det mesta att släppa och då kanske vi slipper höra allt gnäll här om hur "dåligt" laget är.
Kommentera

Sv: Måltorkan
Varenne: Så är dte alldeles säkert, man har spelat ut de flesta lag i serien under dessa 22 omgångar, men samtidigt håller dte inte i längden att kriga på som TIK gör utan att få utdelning, tillslut dör man. Då kan det nog gå käpprätt åt helvete...
Kommentera

« · 622921