Ja gillar dig. Du har en skön stajl grabben. Men som sagts tidigare, det är ett Freddanår redan nästa år. Det är inte i år som Freddan ska vara som bäst utan nästa år.
Just nu går Kapanen på kaklet, och då går det ingen sjönöd ute på havet precis.
Förövrigt så tycker jag att Freddan är världens bästa andremålis.
Själv så saknar jag de trevliga och gemytliga "pyyyssscchlördagskvällarna" Jamenar lite nationalsång o myspys. En happyhour varje lördagskväll här på gb:n vore en självklarhet.
F-n va tråkig gb:n har blivit under den sista tiden eller är det bara jag som börjar bli gammal? Det går för bra för Timrå IK nu och det är bara att hoppas på att vi nu börjar att dala i tabellen så att allt blir som det alltid har varit igen.
Allt jag vet är att jag vet att jag knappast har blivit religiösare med åren. Men enligt de troende så lär f-n själv bli religiös när han blir till åren kommen. Men ja e skeptiskt som dr Dängroth brukar uttrycka sig.
Ps. Rolle the pucktrollerman har lovat att lära mig att slå ett och annat flipperpass i vinter. Från den egna förvarsröaförlängdamållinjen upp till den förlängda anfallsröa mållinjen. Ds
Det tycker inte jag att det är någon överdrift precis. Kung Kapanen ska alltid stå, ända in i kaklet tills SM-guldet är bärgat.
Förövrigt så har Hempen phone home again. Vet att när Hempen får lite utrymme att negga här på gb:n, då vinner vi och idag är en sådandäringa dag då allt kommer att stämma för våra älskade hockeygubbs.
Enligt telepatitransaktionerna av Hempen nu i mörast så ska Timrå inte ha en chans mot ett honnuLulä som verkar vara i slutspelsform för dagen.
HunnuLulä - Timrå IK....8 - 0
Målskyttar: 5 mål Ljugus Flägermo och resten fixar domarj-n.
Hörde att Ernest Hemingway ska vara domare i den matchen ! Den stora hemligheten är, att Boorken och Challe ska vara linjemän. De´ e´ ju nästan så man inte tror att det är sant. (Om nu Challe är nykter den kvällen).
Hörde också att det inte FINNS EN ENDA biljett kvar !
F-n, typiskt. Här bli´re kanonmatch, och så kommer man INTE IN !
Betalar gärna 4.000:- för en "svart-biljett" om det är nå´n som har en biljett att sälja.
Kapanen bör stå mot Luleå annars kan vi glömma poängchans, men jag tycker som de flesta att Kapanen måste få vila nån match för att sen komma tillbaka som en supermålis som han är, tyvärr är inte Freddan i det slaget men jag kan ha fel? men lugnast är nog med Kimmo målet men visst måste Fagerström få chansen i nån match kanske detta spelår eller nästa för det är en coming men men det kommer nog. Det otroliga med Abris var att nån tog ett glas så var oftast Tommy siste man men snabbst i löpspåret på morgonen, hoppas han får nå firrar nu i Smögen där han håller till nu tror jag.
dr Dängroth: Jag har hört att på trappan upp till Domus resurangen så ryktas det att Manne Fredriksson är högaktuell att värva för han släpper inte in så många puckar i det "femte" hålet
SMÅLAND: Jaså, jag har hört folk som sett ett tåg med folk..som ett luciatåg ungefär, vandrandes längs E4:an i höjd med Iggesund på väg mot Timrå... Längst fram gick Riddarn, ståtligt som en lucia med gamla tabellförslag brinnandes som en ljuskrona därpå följde Challe med en dumstrut som Staffan stalledräng, Boorken som tomte med ett värmande ljus i lykta och en kader grå förståsigpåare som följetåg. Allihop ville de fira ljuset från norr. En och annan sägs dock ha spejat mot himlen för att se om inte stjärnorna ramlar ner snart. ..eller kanske hörde jag fel..
Tro mej eller inte, men sanningen är, att det var två gamla tanter som satt och viskade denna sensation till varandra på en översnöad parkbänk vid busshållplatsen utanför Domus !
hassebasse:Jag ryser i hela kroppen....Årets värvning i Elitserien....men vet vad jag hörde när jag hälsa på min syster i Malmö förra helgen......Matz Näzlund är på väg hem till Timrå....han ligger oxå i hårdträning och Kjell Dahlin är oxå aktuell..tänk två fd NHL-proffs i trupp,oj oj man får ståpäls..
SMÅLAND: Vad sägs om att Pekka Lindmark är på väg tillbaka i kassen hos TIMRÅ IK. Han ligger i stenhård träning !! Hörde snacket i dag på Domus i Timrå.
Jag tror inte det vore fel om Freddan fick chansen ifrån start imorgon mot Luleå.. Kapanen bör vila och Freddan bör få matchvana om Kapanen skulle bli skadad och jag tror att Kapanen skulle bli bättre i kassen om han fick vara utvilad ibland...
TD: Håller med helt och hållet. In med Fagerström som andremålvakt. Vi måste våga satsa på den unga! Men det kanske blir så nästa år? Freddan vill jag dock gärna ha kvar i klubben fast i en annan roll. Du föreslog målvaktstränare. ...Ja, varför inte?
orion: Det viktigaste är väl att målvakten ifråga kan hantera båsdörren och dra in hakan när spelarna far förbi.Målvakten bör också ha en handduk runt halsen. Det ger en känsla av att han är förberedd på att bli svettig, alternativt duschar vid varje periodpaus.
TD: Jag har bara sett Fagerström i en match, cupen mot Sundsvall, kan han spela så nån fler gång i sitt unga liv så... Och Freddan måste ha otroligt mycket att lära en ung målis, därigenom skulle han bli kvar i organisationen också, en kille med hjärta.
Verkligen kul att Kimmo får chansen i landslaget i lejonens menar jag, men frågan om inte Freddan ska lämna över till Fagerström, det är min uppfattning när det gäller målvktfrågan och varför inte Freddan som målvaktstränare det vet skulle behövas, se på Bears Luleå som har pekka och visst skulle det var en bra sysselsättning för Freddan visst duder Freddan men varför inte släppa fram en junio det är min åsikt jag som är amatör...
Skarin: Eh, ni ? Jag måste ha utryckt mig synnerligen oklart : ingen skulle bli gladare än jag om Timrå vinner på lördag. Vad jag menade var att det är bra om ni är förberedda på att kan vara lite gläfs på ståplats . Bra att ni tar med med trumman , kan nog bli ett fint stöd .
SMÅLAND: Jah håller med dig till 100% Det är ingen mening att tala om målvaktskris, låt Freddan stå från start några matcher och låt Kimmo vila, Freddan är en oerhört bra målvakt när han är som bäst.
Så småningom bör man försiktigt matcha in Fagerstöms lillpojken oxo, han gjorde ett par bra matcher på försäsongen.
Skarin: Det blir en gruvlig hämmd för kvällens match ! Bara ett tipps ! Gå på DOMUS och köp plastkassar, klipp avbottnarna och annvänd dom som västar kanske ni får gratis entré ?
Skarin: Det kan nog behövas (laddningen, alltså) . Det var ett ävla liv i kväll, massa småglin med trumma på A-sektionen (=bortastå) som gapade hela matchen .
Helg Ernest:TACK,det behövs alltid rutin i ett lag och det har han och betyder otroligt mycket för Timrå och han är delaktig till att Timrå gick upp i Elitserien...när han är varm är han lika bra som Kapanen..
SMÅLAND: Håller helt och fullt med dig. Freddan är bra , bara han får bli varm i kläderna. dessutom är han tydligen den som driver på i båset. En Storpappa åt laget. Han behövs.
Kimmo Kapanen måste stå mot Lulä. Men samtidigt är det ju inte lätt för Freddan att komma in och stå när han inte spelat några matcher under säsongen. Men vi som sett Freddan tidigare vet att han inte är en målvakt att lita på.
Nä, nu glömmer vi den här tragiska matchen och blickar fram emot Coop Arena på lördag. Kommer bli en kanon-resa. Det är bara att hoppas att Timrå kommer vara laddade till tusen, för det kommer vi vara.
barbarossa: När TIK förlorar en match, då sprider sig genast stora skälvan bland en del supportrar. Ta´re lite lugnare ! De´ va´ ju inte ens nå´n MATCH i kväll. MoDo var taggade till tusen, och TIK hade en av sina mörkaste kvällar på länge. Så enkelt är det ju. Inte EN enda spelare märktes på isen på en hel match. Det verkar som om Crippe och Hallin är lite´ slitna, och detsamma gäller flera av backarna. Men för beufvelen !! Dom kommer tillbaka. Det är ju självklart !! Vi vet ju vad årets upplaga av TIMRÅ kan prestera, och det kommer dom att visa oss ALLA snart igen !!
barbarossa:Kunde inte ha sagt det bättre själv.....in med FREDDAN ifrån start mot Luleå på lördag...bänka Kapanen han behöver få vila o samla nya krafter.....
SMÅLAND: Ja men visst matcherna har ju tunga att gå in i ba så där så varför inte låta Kapanen vila nu då mot Luleå och låta Fredde stå han kan ju som du säger göra stora saker när han är på de humöret.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.
bästa match på 2 år