Tyvärr så har Timrå inte lyckats få hit den förstemålvakt jag hoppats på. Om det bara gick så skulle jag gärna se att Timrå bröt kontraktet och sökte en ny,statistiken ljuger inte,bara Petter Rönkvist har sämre räddningsprocent och det håller helt enkelt inte med det spelarmatrial vi har. En målvakt är halva laget, Thats it! Nu får vi förlita oss på Freddan och hoppas att Fru Fortuna är på våran sida. Se på Aik i fjol utan Tim Thomas hade Gnaget spelat mot Sundsvall och Almtuna denna säsong. Men det är bara att ta nya tag och hoppas att Freddan hittar sitt livs form hemma mot Fbk ,skulle bli mycket förvånad om han inte fick stå.
Fid cox: Håller med dig till 100%. Tycker inte de Rouville är en bra målvakt. Kan faktiskt inte förstå vad någon ser hos denne målvakt, han är osäker och kan knappt hålla en puck i plockhandsken.
Varför inte använda den bästa målvakt vi har, Fredrik Andersson....?
Kan inte begripa hur man kan gnälla på DeRouville... På webradion (har Friskan realplayer?) så sa dem att han var chanslösa på målen o hade gjort en bra match... Av TV bilderna att döma så handlar det mer om katastrofalt försvarspel än målvaktstavlor, han är ju lämnad ensam på dem... Backparet Källarsson-Halvardsson verkar inte funka så bra ihop...
DeRouville har stått i 15 matcher o av dessa har 2 varit underkända, LHC o SSK... Annars har han varit bra i de 13 övriga...
Enligt mig så är Phillipe gjuten som förstekeeper... Han är en av ligans 5 bästa målvakter...
Du har så rätt Keyboardnisse, nån Tim Thomas är inte Rouville vem hade trott det? inte jag allafall, han har en del starka sidor bra på hårda skott bl a Freddan lär väl få stå igen, ingen är ju förstemålvakt, det såg jag att peo sa för ett tag sen. Men sen ska man ha backar som hjälper till också det var lite si och så med det i går pricis som mot Frölunda Källarsson och Halvard misstag i egen zon igen. Tror det kan bero på Självförtroende som inte är bra för tillfället. Gerber i FBK där har vi en målvakt den klart bästa i serien, sen kommer Liv sen tycker jag att Lundström i Modo och Wanhainen i SSK är dom starkaste hittills åtminstånde allafall.
Säger ingenting om gårdagens match utan alla de andra som spelats hermma i isladan.
Bland de fem bästa målvalterna.....? Den sämsta skulle jag tro.
På vilket sätt har han varit bra....? Pojken släpper returer på 98% av de puckar som träffar honom. Han är dessutom bedrövlig i spelet kring egen kasse.
Ja, ja.... du tycker som du vill och det känns som om vi inte ens skulle kunna komma överens om vilken färg det är på kol.....
Shadar: Patrick Roy blev utsedd till NHL slutspelets mest värdefulle spelare i våras... Hur bra är han runt kassen...
Titta var returerna hamnar nästa gång, mkt sällan hos en motståndare...
Han har på 15 matcher 88.40 i räddningsprocent så här långt, hur många andra es målvakter skulle klara det framför TIKs försvar som det har varit... Det är som Hardy sa i Hockeykväll igår, de lagen som gått bra får oftast bäst statistik...
men men... framtiden får väl visa hur bra han är...
TD: Funderar kring detta med samarbetet mellan backarna (och stödet till målvakten). Källarsson och Halvardsson är väl "rollspelare" som egentligen ska spela i var sin femma? Pga skador har de sammanförts, kanske är de för lika i sin spelstil? Vi har nu för få allroundbackar, antingen är de aggresiva eller passiva. ;-)
Eftersom jag tog upp denna tråd så får jag väll ta och utveckla mitt resonemang. Dee roo är en hygglig målvakt helt klart i samma klass som Freddan och Bo Ahl. Men det jag menade är att Timrå inte lyckats få hit en målvakt som kann rädda Timrå i dom matcher dom är dåliga. En målvakt skall kunna ta 3 av tre frilägen har vi en sådan målvakt? Sist mot Frölunda hemma så räddar han 1 av 5 straffar, en gick som sagt i ribban. Vi har ju som sagt losat en del matcher på straffar. Vi behöver en Fantom i målet om detta skall gå vägen och förhoppningsvis så kanske Freddan kan hitta formtoppen mot Fbk.
Om det bara gick så skulle jag gärna se att Timrå bröt kontraktet och sökte en ny,statistiken ljuger inte,bara Petter Rönkvist har sämre räddningsprocent och det håller helt enkelt inte med det spelarmatrial vi har.
En målvakt är halva laget, Thats it!
Nu får vi förlita oss på Freddan och hoppas att Fru Fortuna är på våran sida.
Se på Aik i fjol utan Tim Thomas hade Gnaget spelat mot Sundsvall och Almtuna denna säsong.
Men det är bara att ta nya tag och hoppas att Freddan hittar sitt livs form hemma mot Fbk ,skulle bli mycket förvånad om han inte fick stå.