Knylan: Vet ju inte om jag vågar ge bort den. Men tanken var väl så från min sida. Att jag åker ner tidigt på onsdagmorgon. Ringer ner på Midlanda och kollar när det öppnar och sedan sätter upp den mot någon vägg där man samlar supportrarna.
Men okej, skulle personen ifråga,vem det nu är bli sur på mig ifall jag ombesörjer med att plocka ned den och ger bort den så pröjsar jag honom/henne ekonomiskt för utlägg till en ny flagga.
ernie eagle: Den kan gott få följa med honom. Den är ju ändå riktad till honom från början. Och vad skulle den tänkas komma till för användning fortsättningsvis i Timrå? i nostalgiskt syfte, visst, men den gör sig nog ändå bäst i den riktning dit den är riktad, s.a.s.
ernie eagle: Kanadaflaggan ägs av en fysisk person, min spontana känsla är att man kanske inte ska röra den då. Banderollen är ett plast-blaha så den är det bara att slänga sen.
ernie eagle: Imorrn åker jag upp till ishallen och lånar en stege från vaktmästaren och lyfter ner den kanadensiska flaggan samt banderollen.
Tänkte ta med mig den på onsdag och sätta upp i något lämpligt hörn på flygplatsen till Manderville har åkt. Sedan tar jag hand om dessa klenoder och förvarar dem tryggt hemmavid som sedan återlämnas till Knylan, Frella eller Jimmy.
westerlind: Njae stämbanden får nog vila från en sådan påfrestning. Däremot så skulle man ju kunna fixa en bränd skiva åt honom med lite schysst musik att lyssna på.
Hälften svenska, hälften utländska låtar. Det tror jag skulle bli uppskattat och så kan man ju printa ut ett snyggt omslag som är TIK-relaterat.
Skulle det inte vara trevligt med lite musik till er hjälte? Jag föreslår t ex den populära gruppen Westlife: -------------------------------- I never realized How happy you made me
Oh Mandy, Well you came and you gave without taking -------------------------------- Har ni ingen grammofon så kan säkert du, mike66 och Friskan framföra den på ett stämningsfullt vis.
DEN SOM VILL SKICKA SIN PERSONLIGA HÄLSNING TILL MANDERVILLE!
Gör så här:
Skicka ett meddelande med din hälsning till Mandy till mig i HS. På svenska... Men helst på engelska. Det är den enklaste lösningen.
Jag har gjort en flådig mapp med TIK- supporter- motiv (Finns att beskåda i mitt filarkiv) Jag sammanställer hälsningarna . Jag klipper in dem helt utan redigering... inklusive eventuella stavfel och liknande, och lägger in dem i mappen som jag överlämnar till Mandy som ett kul minne från oss supportrar.
Ni måste såklart göra detta senast tisdag kväll...
friskan: Janken menar att man skickar en hälsning i hans privata gästbok som han sedan printar ut och sammanställer, men av någon outgrundlig anledning verkar intressant otroligt svalt.
Har man förhinder att komma så är det acceptabelt men de som har möjlighet att komma men ändå inte gör det hoppas jag kommer ångra sig.
-Gurra-: Det stämmer alldeles korrekt men flygplatsen ägs av Sundsvall och Härnösands kommuner, därav namnet Sundsvall/Härnösands Flygplats (Midlanda).
Det förefaller inte vara någon direkt rusning vad gäller hälsningar.. Summa: 0 st så jag lägger ner det projektet... (Synd... framsidan av mappen blev gaska snygg)
Nu är tidpunkten för Mandervilles avresa spikad. Klockan 07:15 nu på onsdag lyfter planet mot Stockholm före vidare transport mot Kanada från Midlanda.
Så det bästa är väl om ni dyker upp omkring 06:45 om ni vill hinna växla några ord med Manderville.
Strindlund: Okej ditt frånfälle är helt acceptabelt på dessa grunder. Jobb och utbildningar går helt klart före. Har man inte möjlighet att dyka upp så har man inte (men jag skall försöka fixa lite bilder att lägga ut på tikare.se) så att alla får en chans att se avtackningen i efterhand.
Ditt förra inlägg kändes som en personlig pik mot och då får jag be om ursäkt för det. Men det är svårt att veta vad du menar då våran "relation" varit väldigt frostig tidigare.
Men om du vill kan du ju skriva en personlig hälsning i vartfall i Jankens privata gästbok så sammanställer han detta och vidarebefordrar detta till Manderville på onsdagmorgon.
ernie eagle: Vad har jag missat nu? Nu syftade jag inte på dig i och med mitt inlägg, utan jag vet hur det har varit tidigare med folk som säger att de ska dyka upp och inte gör det. Både inom och utanför hockeyn. Jag förstår inte vart du hämtar allt eftersom det är du som brukar hoppa på mig, och inte tvärt om, men nu kvittar väl det.
Jag hoppas självklart att det dyker upp i alla fall ett tiotal själar, men tiden på dygnet och mitt under arbetsvecka gör att det kan vara lite svårt för de flesta. Egentligen har jag väl ingen skyldighet till att förklara mig, men eftersom jag själv pendlar 8 mil enkel resa varje dag så är jag inte ens hemma då. Annars hade jag gärna varit närvarande eftersom Manderville är en av dem som gjort störst intryck på mig under hela mitt liv, även om jag inte alls är särskilt aktiv inom varken supporterkretsarna eller hockeyn överhuvudtaget numera.
ernie eagle: Vad heter det då? Kondoleans är kanske fel ord, förknippat med döden, men det fanns ju en sån där bok i entréhallen när Zäta stack till USA.
Och jag hade bara tänkt att det skulle serveras frukost lite tidigare på morgonen.
Jag jobbar nämligen före innan jag åker ner till Midlanda och de vore ju fint om jag fick bli människa också med lite flingor, fil, en kopp kaffe och ostfralla.
Ni hade andra hinner kanske käka frukost hemma, vad vetja!
mikenomad: Kan vi lägga ner begreppet "kondoleansbok" eftersom det är fel ord... Jag förstår vad Earnie Eagle menar... En samling personliga hälsningar från de supportrar som vill... och vill gärna presentera min syn på saken...
Kent Manderville är enligt mig en av de mest tongivande spelarna sedan Timrås senaste inträde i ES. (För mig personligen är det nog bara Robbelibobban som kan mäta sig med Mandy) Han kom, klev av planet och klev samma kväll rakt in i mångas hjärtan. Han har inte vara varit en bra hockeyforward utan förefaller också vara en stor social tillgång i laget. Han har visat ett hjärta och en laglojalitet utöver det vanliga. Karln verkar, till skillnad från många importerade hockeyproffs, ha tagit sin uppgift på det djupaste allvar. Hen verkar dessutom vara en särdeles sympatisk person. Jag tycker att han skall veta det. Om man då som supporter vill ge honom en personlig hälsning så är det en kul grej. Ungefär som vi, på mitt jobb, brukar skriva en liten personlig hälsning till dem som går i pension. En kul grej, något tänkvärt eller vad man behagar... Ingen har hittills uppfattat det som begravning.. Snarare positivt.
Den som tror att det finns en chans att se honom i TIK igen kan ju alltid hälsa honom välkommen tillbaks närhelst han vill. Men jag tror att det skulle tas emot med glädje och erbjuda en hel del "feedback" från oss supportrar. Det kan man väl bjuda på... Han har ju bjudit oss på en hel del under tre säsonger...
ernie eagle: Men nu får du väl ändå ta och varva ner lite...Avtackning av en stor TIK-spelare i all ära men det här är ju löjligt! Karln kommer tro att han bevittnar sin egen begravning. Kondoleansbok med personliga hälsningar??
Håll det på någorlunda adekvat nivå, så stor skara supportar som möjligt klädda i TIK:s färger i avgångshallen för att vinka av familjen då de åker. Bra så....
Frågan är väl egentligen hur många som verkligen dyker på på Midlanda klockan 07.00 på onsdag morgon.. Mycket snack och lite verkstad, har vi ju hört talas om förrut.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·