1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Manderville

« · 693445 · » Till forumet

Sv: Manderville
friskan: Tjyvläsa? Jag har det ju som löneförmån i mitt jobb således är allt i sin ordning.

Finns säkert någonting bra med Dagbladet också men jag har ännu inte funnit den röda tråden.

Nackdelarna uppväger det positiva. Tyvärr har Dagbladet likt Expressen slarvat bort sina kort och tappat sina givar.

De går inte att slå sig till ro och leva på gamla meriter, man måste ständigt prestera och leverera för att få behålla sin publik.

Det vet både du och jag med eftertryck.

Självklart räddar Luleå Norrland -vilka annars?

Tufft, tätt, tajt, grinigt, slimmat, hett och hatisk stämning när Leinonen ännu en gång står pall för LHC:s bombardemang.

Sen är det tack å hej till LHC på tisdagkväll.
Kommentera

ernie eagle:

Ok.....häftig löneförmån, att få läsa en tidning man tycker är skitdålig.

Ung. som om Timrås spelare skulle ha innebandyklubbor som löneförmån.

Du skriver.
"De går inte att slå sig till ro och leva på gamla meriter, man måste ständigt prestera och leverera för att få behålla sin publik".

Det finns många stjärnor här i världen som lever gott på sina gamla meriter och drar mycket publik, där tycker åtminstone jag att du är på glid.
Kommentera

ernie eagle: Vet du varför ST måste kopiera Dagbladets format för att få sälja några tidningar ?
Mitt stående argument tidigare, när dom ringde och skulle ha en att prenumerera.
- Har du ätit frukost med sundsvallarn på bordet ?
då tackade dom alltid för dom fått störa och la på.
Kommentera

ernie eagle: Känns som att vi bryter ST vs Dagbladet-diskussionen här.
Kommentera

ernie eagle: Har Dagbladet nobbat dig?
Hur då?
Vad gäller namnen du räknade upp så försvann de allra flesta till större tidningar och betydligt högre löner. Mathias Wikdahl och Jonas Bladh försvann till Aftonbladet och närmare 10 000 kronor mer i månaden. Samma sak med Bjurman, fast det var 15 år sedan han flyttade, minst. Torkel blev erbjuden jobba som sportchef på Falukuriren.
Mattias Eriksson flyttade även han till Stockholm, men kom hem när han erbjöds jobbet som biträdande sportchef på ST.
Vilka Fredrik Lövgren och Anders Rönndal är har jag ingen aning om, för ingen av dem har jobbat på Dagbladet.
Dessutom kan jag räkna upp ännu fler som lämnat ST och flyttat till andra, mer välbetalda arbeten.
Men är det inte dags att sluta tjura nu?
Kommentera

ernie eagle: Har Dagbladet nobbat dig?
Hur då?
Vad gäller namnen du räknade upp så försvann de allra flesta till större tidningar och betydligt högre löner. Mathias Wikdahl och Jonas Bladh försvann till Aftonbladet och närmare 10 000 kronor mer i månaden. Samma sak med Bjurman, fast det var 15 år sedan han flyttade, minst. Torkel blev erbjuden jobba som sportchef på Falukuriren.
Mattias Eriksson flyttade även han till Stockholm, men kom hem när han erbjöds jobbet som biträdande sportchef på ST.
Vilka Fredrik Lövgren och Anders Rönndal är har jag ingen aning om, för ingen av dem har jobbat på Dagbladet.
Dessutom kan jag räkna upp ännu fler som lämnat ST och flyttat till andra, mer välbetalda arbeten.
Men är det inte dags att sluta tjura nu?
Kommentera

Helg Ernest: Har ingenting med Dagbladet att göra. Skälet är så enkelt som att dåtidens format är helt ute ur bilden. Det tillverkas inte längre tryckpressar med de måtten som ST hade förut utan de få exemplar som finns kvar - sjunger på sista refrängen.

Det fanns ett ännu äldre trycksätt också innan, nämligen berlinertryck och den sista tidningen som använde sig av det formatet var Östersunds-Posten.

Istället för att vänta tills pressarna fullständigt brakade ihop, gjorde man slag i sak och bytte format.

Men visst fanns det ett läsarintresse också i att gå över till den hypermoderna tabloiden.

Inte var det ur ett vinstintresse iaf. Idag tvingas man ju göra dubbelt så tjocka tidningar för att få plats med all reklam.

För Dagbladet bedrivs ju med hjälp utav EU-stöd. ST är ett självgående dragspel i koncernen med Gefle Dagblad.
Kommentera

ernie eagle:
Men vilket tjat om en tidning, det är ju bara att låta bli att läsa.
Förresten ägs inte Dagbladet av ST? Så mycket var det med EU-bidrag.
Kommentera

Moverare: Anders Rönndahl skall vara Anders Rönnmark och det fanns visst en Lövgren på Dagbladetsporten innan Fredrik Söderberg blev sportchef och möjligen hette också han Anders??!!

Ber om ursäkt för att jag förväxlade namnen. Anders Rönndahl är ju en basketspelare och inte journalist.
Kommentera

Per HApps: Det är uppköpta nu ja. Men redaktionellt så är de konkurrenter.
Kommentera

ernie eagle: Anders Lövgren var sportchef före Torkel, alltså för drygt tio år sedan. Han gick till reklambranschen, för att senare bli frilans åt bland andra Aftonbladet.
Att så många lämnar Dagbladet beror på att vi har väldigt gott rykte hos både Aftonbladet och Expressen om att skola bra journalister och redigerare.
Folk sticker helt enkelt för att de får väldigt bra erbjudanden, och det skulle de knappast få om Dagbladet ansågs vara en så dålig tidning som du antyder.
Kommentera

Moverare: Tips, starta en ny tråd "Bågbladet vs. STonekake" istället för att kladda ner Mandervilles...
Kommentera

Finns det någon som kan skriva in Mandervilles t-shirt-citat i sin helhet från slutspelsmatchen mot LHC.

Jag har nämligen ingen sådan tröja och vill gärna ha det citatet!
Kommentera

ernie eagle: "I was on the end of my shift so I was a little exhausted, but you never know what kind of garbage you're gonna pick up..."
Kommentera

Swordster: fast var det inte "at the end"?
Kommentera

Vad gäller för avtackningen av Manderville?
Kommentera

Swordster:
På min T-shirt står det.

"I was at the end of my shift, but you never know what kind of garbage you´re gonna pick up"
Kent Manderville, Timrå IK.
Kommentera

ernie eagle: T-shirt citatet
"i was at the end of my shift, but you never know what kind of garbage you're gonna pick up"
Kommentera

friskan: misstänker att den killen är fena på engelska ;)

"aat the end", mao. Allt annat är tryckfelsnisse!
Kommentera

orion: apropå tryckfel, jag tryckte fel..."at", förstås!
Kommentera

Laken: Jag har både mejlat och ruingt Nubben. Besked kommer inom kort. Han är av förståeliga en väldigt upptagen man i dessa dagar.

Pressmeddelanden kommer under morgondagen eller på onsdag.

Vidare kan vi nog avskriva Adam Andersson men istället räkna in Oscar Sundh samt Timo Pärssinen.

Allt enligt säkra källor!
Kommentera

ernie eagle: Såg att adam Andersson varit i övik idag..du sa att vi nog kunde avskriva honom..men man undrar ju om vi inte skulle behöva mist två riktigt offensiva krafter o där skulle han kunnat passa in.

Dels en offensiv ersättare för Aalto i 1:a linen o en till med vass offensiv att kunna variera med i pp.typ Adam..

Det defensiva hockeyarbetet klarar ju Sanny, Styf, ..kanske Kalle o Strålman är ju lite både och..
Kommentera

htikare: Bara lite nyfiken vart du läst om att Adam Andersson varit i ö-vik ? :D
Kommentera

Alla: Hur blir det med Mandervilles avsked...avtackning på flygplatsen ??
Har nån...tagit redan på när han och familjen åker...? Blir det nåt ?
själv har man tallpärleplatta inte färdig än....men det är väl så man lever sitt liv...sen sen sen... ;-) ...aldrig mer kallt kaffe/the vid datorn - kolla länken
Kommentera

Cyklob: Bara o endast på deras supportersida på Hs så det kanske bara var lösa o obekräftade rykten..men lät logiskt eftersom han söker ny klubb
o meddelat detta tidigt.
Plus att de också söker en offensiv backkraft tydligen. Precis som Tik.
Kommentera

htikare: Välj gärna en annan tråd än denna för att diskutera Adam
Andersson m.fl.
Kommentera

Fet-Ecke: Okej, tänkte inte på det....
Kommentera

NY INFORMATION! NY INFORMATION! NY INFORMATION!

Mandervilles avresa är framflyttad till någon gång nästa vecka. Risken är dock att avgången kan bli jäkligt tidig. Så jag jobbar på flygtiden nu. Manderville hade smsat till Mattias Eriksson på ST.

Så nu vet ni det. Glöm allt vad som tidigare sagts. DET ÄR DETTA SOM GÄLLER NU!

I´ll be back later with more information...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Ok, Bra att det finns någon som har information ;)
Det är ju ett måste som timrå-Fan att åka ut till midlanda, jag ska ut dit med en polaren i alla fall..
Spelar ingen roll ifall jag ligger inne på sjukan så får dom fan se till att jag kommer ut dit, för ut SKA jag :)
Kommentera

PÅ ONSDAGMORGON FLYGER MANDERVILLE HEM!

Jag fick fatt på honom på mobiltelefonen.

Jag skulle återkomma på söndag för att få den exakta tiden. Men det blir någon gång mellan 07:00-08:00

SÅ SLUT NU MANGRANT UPP TIMRÅSUPPORTERS - KLÄD ER VARMA OCH VACKRA I NYANSERNA RÖTT OCH VITT OCH GÖR MANDYS FARVÄL TILL ETT OFÖRGLÖMLIGT MINNE FÖR HONOM!

VI SKALL INVADERA ANKOMSTHALLEN MED FOLK OCH VISA VÅR KÄRLEK!

ALWAYS NEAR, ALWAYS HEAR - KENT MANDERVILLE!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:

Då försvann själva överraskningsmomentet.
Glöm ej att ta med "Albertas finest" flaggan.

Moverare: Då kan du åka och göra ett litet reportage som det är någon mening med. Om du nu törs blanda dig med Timråfansen.
Kommentera

ernie eagle: Jag och polaren tar med sig våra timråtröjor och kommer ut dit, gubben kör ut oss dit och skjutsar han oss inte så går vi ut :D
Kommentera

ernie eagle: Härligt att du är engagerad och så (och verkar ha kommit över den där perioden i ditt liv som du beskrev inför ditt utträde härifrån, det om att hockey inte är allt här i livet eller vad det nu var du uttryckte), men vad är det som får dig att tro att versaler (enl. gott internet-skick = skrika) når ut bättre??
Kommentera

ernie eagle: AVGÅNGSHALLEN menar du väl......?...;-) Eller återvänder han???
Kommentera

Friman SR: Komisk observation :-).
Kommentera

Hoppas någon tar med sig en kamera och förevigar detta, av den bästa värvningen Timrå gjort.
Som den ödmjuka stora kille han är som också vågar visa känslor kommer han att gråta floder.......saknar honom redan, snacka om en rollmodell hur man ska uppträda på och utanför plan. Troligen den proffsigaste som spelat i ES.
Som den medelårsman jag är gråter jag en skvätt jag med.
Kommentera

Friman SR:

Vi har sådan liten flygplats att avgång och ankommande är i samma "rum", det är bara olika dörrar ;-)
Kommentera

friskan: Varför inte stryka över Albertas och skriva Timrå istället ?

Timrås finest
See you in authum.
Kommentera

friskan: Ibland är man piskad tt göra avkall på sina principer.Jag sa ju inte vad vi exakt skulle göra bara tacka honom för dennes tid och vackra ögonblick han bjudit oss på.

Han blev verkligen paff ch otroligt glad. Ah so sweet thinking from yours side!

Eftersom kommunikationen inte är av allra ädlaste valör inom TIK får man ju ta saken i egna händer om det skall hända någonting.

mikenomad: När man skriver ut väldigt viktig information så är det kutym att använda stora bokstäver av den enkla anledningen att budskapet skall gå fram. Alla härinne på HS är inte lika skarpsynta som dig eller lika rutinerad över hur HS fungerar. Ju större bokstäver desto större chans att infon bara INTE drunknar i mängden - sådeså!
Kommentera

ernie eagle: Någon som vet när Manderville åker?
Kommentera

Sovjet: Han flyger på onsdagmorgon, exakt tidsangivelse kommer läggas ut här på HS under söndagen när jag rint tillbaks till Manderville. Så håll utkik.

FINNS NÅGON FRIVILLIG SOM KAN TÄNKAS STÄLLA UPP OCH HJÄLPA TILL MED ATT PLOCKA NER DEN KANADENSISKA FLAGGAN SAMT BANDEROLLEN "ALBERTAS FINEST" I E.ON ARENA PÅ MÅNDAG/TISDAG???

Vore väldigt tacksamt om någon kände sig manad!

Skall även ringa ner på Midlanda och höra om det har möjlighet att hålla restaurangen öppen på morgonen för hungriga Timråsupportrar.

Kanske även Manderville har lust att stoppa i sig en bit mat med oss tappra trogna själar.

Tänkte isf att man abonnerar restaurangen för de som vill avtacka Manderville och tänder lite ljus och ställer fram lite fotografier och hänger upp flaggan och banderollen och så fixar jag fram en kondoleansbok där man får skriva en personlig hälsning till Mandy!

Hur låter det?
Kommentera

ernie eagle: Karln är ju inte död. Varför behandla han som en då ?
Kommentera

Helg Ernest: klart att man ska tacka av han.... sluta tracka på ernie eagle för att han vill att timrås bästa spelare ska ha ett hjärtligt avtackande när han har spelat sin kanske sista match med timrå....slut upp istället och tacka av Manderville
Kommentera

ploppen: "kondoleansbok" är något man tar fram för personer som har gått vidare i livet. Gått hädan.
Kommentera

ernie eagle: Behjärtansvärt... men snälla Ernie.. ta inte i så förbannat, Mandy är ju inte död, han ska ju bara åka till Canada ju... Det är rätt med mobilisering för avvinkande för en hjälte och vi kommer att ha nytta av Mandy i framtiden, sedan är det ju så att det sista intrycket sätter djupa spår, men en kondoleansbok din tokfrans, det är väl allt att ta i....???
Kommentera

65selander: och vad har det med det hela att göra??? kom och slut upp för manderville.....klart timrås bästa spelare iår...klart som fan att han ska ha ett hjärtligt avtackande för sina år här
Kommentera

ploppen: kondoleanser skriver man när någon är död......punkt slut....
Kommentera

ploppen: Klart man skall tacka av honom .
Men kondoleansböcker är väll att gå till överdrift.
Sådana skrivs det i vid dödsfall.
Kommentera

ernie eagle: Om planet hans går mellan 07:00 och 08:00 är jag tveksam om någon har lust att sätta sig och äta mat.
Kommentera

ernie eagle: Avtackning säger jag inget om, men ljus och fotografier...
Tror du inte att du går lite väl långt i tankebanorna nu ??
Kommentera

« · 693445 · »