1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Mästarcupen i Norrtälje

« · 565399 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Ja MoDo gick på is fredag 5 augusti kl 10.00. Timrå 8 augusti.
Kommentera

Jag var på plats ikväll och kan säga att många frågor fick glada svar...

Oksa håller definitivt. En sargpuck höll han på att slå in själv, men det berodde mer på sned sarg än honom. Regin var lysande! Vilket självförtroende! Honom får vi nytta av i vinter. Trots Aaltos 3 mål blev han matchens lirare i TIK. Även provspelande Johansson visade sig från sin bättre sida. Han är definitivt ingen som proppar på, snarare kliver han undan...men han visar på en skön puckbehandling och var inte rädd för att dra några Modoiter. Nordgren var oförskämt pigg och får han fortsätta spela med Laakonen så blir det en hel del poäng från den duon i vinter. Dom är iofs rätt lika till spelstilen... Även Pelle H var frejdig. Han visar fortsatt utveckling och i vinter tror jag faktiskt att han kan bli aktuell i Tre Kronor. Näslund och Gustafsson var för övrigt på plats tillsammans med en del andra hockeymagnater.

Timrå ägde första och tredje perioden medans Modo var något bättre i den andra, men detta mest p g a utvisningar på våra killar.

Kan inte dra för stora växlar på detta...men det var kul att se!
Kommentera

Förresten...Aalto gjorde inte 3 mål. Hallin gjorde iaf ett...
Kommentera

Bobby O: Tack för referatet !
Kul att Johansson verkar vara OK, men undviker han verkligen att tackla ?
Kommentera

Baker: Svt text tycker att modo vann!!! Hoppas att det inte stämmer.
Kommentera

tjobba: Om dom spelat ut Jokerit eller ej vet jag ej, men det verkar ju så från rapporterna man fått. Brynäs imponerande nog på många. Man hade ju även ledningen med 4-0 innan Jokerit fick två tröstmål. Ta Jokerit nu och så Leksand, så gör vi vårt jobb och så syns vi i en final på söndag ;)
Kommentera

Baker:

Nja, som jag sa så ska man inte dra för stora växlar utav det man såg... men jag såg honom kliva undan 2 eller 3 gånger i 50-50-lägen där varken Hansson eller Aalto hade klivit undan. Tror dock att TIK behåller honom då vi inte har hans spelartyp sedan tidigare i laget. Han SPELAR hockey och med förtroende är han t o m en man för power-play.
Kommentera

Bobby O: Okey. Blev bara lite förvånad eftersom Kenta beskrev honom enligt nedan.
"Han har ett hårt skott, har hyfsad speluppfattning och spelar lite halvfult".

Skall dock bli spännande att se nyförvärven på tisdag...
Kommentera

fridolf: Det stämmer INTE !!!

Timrå klart bättre än MoDo
I dagens andra match fick Timrå visa upp sig för första gången och det gjorde man med besked och slog MoDo med 3-1 (2-0, 0-1, 1-0). MoDo ser ut att få det tungt. Laget visade inte upp något spel av klass här och Timrå förde spelet mest hela matchen. Det var var endast på slutet av den sista perioden som MoDo fick till ett par farligheter.
Bästa spelare i MoDo var Magnus Gästin och i Timrå Peter Ragin.
Kommentera

Brynäsarna måste vara glad !
Vinst idag och går dom in och kollar elitserietabellen så ligger dom 1a.

Måmga år sedan dom gjörde det ( c : (Den är i alfabetisk ordning)
Kommentera

Enligt hockeyligan så VAR det Teemu Aalto som gjorde alla tre målen, utan assist dessutom, hyvää Teemu=)
Kommentera

tjobba:

Då har Hockeyligan helt fel. Aalto sköt från blå, retur, skott i öppet mål av Hallin. Been there...
Kommentera

tjobba: Varför skulle då Peter Regin bli vald till Timrås bästa spelare ?
Ja, så trångsynta är dom .
Kommentera

Helg Ernest: Brynäs har väll legat i ledarpossition före Elitseriestart i minst 3 säsonger sen AIK åkte ut .
Kommentera

Bobby O: Ok, du var där, men vi har ju statistik från Hokkyligan...
Du har sett alltihop, men dom har samlat DNA!
Jag litar alltid mer på mündigheter än på människor ; )

Surt för MoDo med så mycket mer istid! Oksa forever!
Kommentera

orion: Treochenhalv dag mer istid, det är ju en hel evighet i hockeysammanhang, det. Firade inte Brynäs jul under sommaren precis som vanligt, förresten?

"Stortorsk på söndag, ja, det blir stortorsk på söndag, stortorsk på söndag..."
Kommentera

Vad sägs om länskollegan efter matchen igår då? Tja, bara ris, faktiskt.

"Modo, då?
Tja, länskollegan upplever baksmälla från stjärnparaden i laguppställningen i fjol. Det ser också ut som det finns väldigt mycket att jobba med och det börjar redan gnys bland ångermanländska hockeyfans att det här inte håller..."

När kommer samma gnyende bland fansen här på HS, tro..?

Kommentera

Dream Team: Eftersom jag vet att det kommer att gå illa för TIK i vinter vill jag föreslå att vi inte väntar till slutet av säsongen som Giffarna, utan sparkar tränaren redan från början.
Det är krafttag det!
Kommentera

orion: Kloka ord. Att bara slå Modo med 3-1 är inte bra... Är ryktet om att TIK spelade ishockey i kortbyxor sant?
Kommentera

Smokey: Har aldrig sett en hockeyspelare i långbyxor
Har du?
Kommentera

Bobby O: stämmer säkert, så stod det i Dagbladet också. Trodde först att man kunde lita på hockeyligan, men fel där=)
Kommentera

Hur går det för er mot Jokerit då?
Kommentera

Falken: vet inte? har du någon aning ?
Kommentera

Jaaaaaa...... TIK - Jokerit. Kan någon kanske rapportera...?

FORZA TIK............alltid, alltid.........

Kommentera

actionleif: Nej, inte en suck..
Kommentera

Falken: är det bara för mig radion inte funkar?
Kommentera

0-0 efter första perioden lite chanser
Kommentera

TD: spelar Timrå nu? trodde matchen var ikväll
Kommentera

tjobba: Se spelprogrammet

15.00 Jokerit - Timrå IK
Kommentera

någon som vet hur det går i matchen mellan Jokerit-Timrå?

FORZA BRYNÄS
Kommentera

freddie77: om du tittar nåra rader ned på sidan ser du att det står 0-0
Kommentera

tjobba: jag såg det efter att jag skrivit.
Kommentera

freddie77: =) förstår att du hoppas Timrå torskar, då har ju Brynäs alla möjligheter att fixa cupen!
Kommentera

tjobba: vem har sagt att jag hoppas dom torskar? det gör inget eftersom vi ändå tar TIK på söndag.

hur går matchen just nu?
Kommentera

freddie77: jag antar så, eftersom du säkert vill att Brynäs ska vinna cupen, du är orolig för en avgörande match på Söndag, eller? ;-)
Kommentera

tjobba: klart jag vill att dom ska vinna cupen men det skulle vara jättekul om det vart final mot Timrå. Huvudsaken Modo kommer sist. :-)

är matchen slut, någon som vet? mina TIK-kompisar vill veta.
Kommentera

freddie77: Faan! Torsk med 1-0 vad det verkar.
Kommentera

Mappe:
Vi förlorade på staffläggning.
Kommentera

friskan: Tur att det otyget är borta i elitserien numer då. Inget för Timrå det.
Kommentera

Dream Team:
Och ändå var det en av "nykomlingarna" som lade den.
Kommentera

friskan: Ja ja, de (Jokerit)har ju som sagt varit på is betydligt länge än älskade TIK... Förlora på straffar... allt är precis som vanligt då kan man säga... TRÄNA STRAFFAR!
Kommentera

Mappe: Lugn i bussen, vetja. Straffarna i elitserien är borta, så det lär inte löna sig nåt nämnvärt mycket att träna, eftersom de straffar som det annars döms för väl inte är så hemskt vanliga.

Friskan: Där ser man. Du har direktlänk till Norrtälje, vad det verkar?
Kommentera

Dream Team:
Ja, de är bra de där direktlänkarna.
Kommentera

Mappe: Jag håller med dig Timrå har aldrig varit bra på Straffar !!! /svella"
Kommentera

Trots strafförlusten som väl på det sätt det avgörs knappast kan beskrivas som speciellt tung är ju dagens glädjeämne att vi håller nollan efter full tid. Ett gott betyg till Asplund i kassen, ja, visserligen utan att ha sett matchen, eller veta nåt alls om matchbilden. Jokerit sas i de tidigare förlusterna spela under sin förmåga. Vi får väl höra vilken förmåga man nådde upp till idag mot Timrå inom kort. Det kan ju faktiskt ha varit väldigt bra gjort att få med sig en poäng från den här matchen. TIK hade dessutom en sen match från igår kväll i benen, vilket nog påverkade en del.

Kommentera

Det finns nu en kort sammanfattning på hemsidan om dagens match mot Jokerit. Det som nämns är enbart positiva ord och främst ett återigen vasst målvaktsspel. Den här gången var det Johan Asplunds tur att svara för det. Det är visserligen bara träningsmatcher än så länge, men jag börjar känna mig väldigt tillfreds med målvaktssidan i Timrå den här säsongen. Dessa båda herrar kan nog dessutom trigga varandra till stordåd. En mycket bra match, tydligen, där målvaktsspelet hos Jokerit enligt hemsidan var det som räddade finnarna.

Ny match mot Leksand, i morgon.

Kommentera

Dream Team: Kul om vi får två (2!) bra målvakter i vinter och inte en fantom och en lärling.
Två fantomer är en våt dröm...
Kommentera

tikpower: Vi följer den tråd som redan finns i ämnet. Timrå ligger på tredje plats med 4 poäng, 2 poäng bakom Brynäs som är i topp. Ny match mot Leksand (5 p.), idag kl. 16.
Kommentera

Dream Team: ...och hur följer man den matchen om man sitter på O´learys och ser fotboll?
Kommentera

Ta och spöa Leksand idag nu så får vi en "final" imorgon.
Kommentera

« · 565399 · »