1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590440 inlägg · 6217 ämnen

Matchprogrammet

« · 13116 Till forumet

Matchprogrammet
Jag har haft tid att riktigt lusläsa matchprogrammet, det står faktiskt en del bra läsbara grejer i det.
I gårdagens matchprogram tos pulsen på Markus Matthiasson och han avslutar intervjun med att tippa matchen 4-1 till Timrå och jag sätter en puck säger han..........han är inte dum den pojken.

Men en sak fattas i matchprogrammet. Supporterklubben varför finns det inte en enda rad med om supporterklubben???
Å andra sidan finns den ju inte med på hemsidan heller. Vad är det som händer håller Supporetklubben på att dö ut?
Kommentera

Sv: Matchprogrammet
tos=togs
supporetklubben=supporterklubben
Kommentera

Börjar också undra över denna osynlighet från supporter klubben. Var har dom försäljningen av prylar och annan information HÄR. Var håller dom hus i HALLEN. vad går medlemsavgiften TILL?

Härligt med segern igår. Igor ser verkligen stabil ut, Vem kunde tro det?
Hockey kväll på fyran=- Bla bla bla , bla bla bla och Timrå ik börjar på att bli varma.
Kommentera

En av de grejor som medlemsavgiften går till är Eagle Eye och det har varit pinsamt tyst på den fronten. Således är det dags att avslöja lite av de planer som finns:

Som jag skrivit i tidigare nummer så har det blivit svårare att göra tidningen nu när massmedia bevakar allt våra hjältar gör. Detta gör att inspirationen kanske inte infunnit sig och när våra datorer dessutom fått krupp bägge två så har tidningsarbetetet förnsenast. Dock skall vi lösa detta genom att ändra inriktning lite. Istället för att komma ut före säsongen och efter jul så har jag (Mattias har semester och är i Krakow. Hälsar via mobil till Er alla!) tänkt att vi istället kommer ut efter jul och efter säsongens slut och mer inriktar bevakningen på vad som händer och sker i SK. SK har ju ej någon hemsida eller annan kanal för sin information varför vi anser detta vara ett bra sätt att kunna profilera tidningen nu när snart t.o.m Hänt i Veckan gör hemmareportage hos Z... Denna inriktning ställer än mer krav på att medlemmarna bidrar för det är trots allt Ni som är närmast händelsernas centrum. Inga bidrag, ingen tidning...

F.ö konstaterar vi att SK fyller 40 år nästa år varför vi siktar på att göra ett jubileumsnummer. Vi uppskattar således extra varmt krönikor och artiklar om hur det gick till på den gamla goda tiden från dem som var med...

F.ö är det extra skoj vara 08:a en dag som denna...
Kommentera

Är det någon som vet vem som egentligen bär huvudansvaret för Hemsidan?
Kommentera

Jag bär huvudansvaret för hela Timrå IK, bakom kulisserna, därigenom också för hemsidan.
Kommentera

Vill bara berätta att Kongo inte riktigt pratar sanning för det är vad jag vet Kenneth Westberg som är ansvarig för denna fina sida som tyvärr börjar förtvina eller hur man nu ska förklara det. Bantas kan vi säga då.
Kommentera

Knylan: Har du nån gång någonsin hört Kongo prata sanning ? :)
Vet du hur många som reser med till Karlstad imorrn?
Kommentera

Friskan: Nä Kongo är en ganska så falsk pojke ibland... =)

Enligt Frella så skulle det ju "bara" bli en buss dit härifrån sen blir det ju en buss från Stockholm och en minibuss från Götet. Enda jag vet det där...
Kommentera

Knylan: Din information stämmer ang. antal resande ner till dansbandsstaden Karlstad.
Hoppas någon har med sig mycket Bertidholfs på bussen på vägen ner. Sen efter matchen skulle det smaka bra med en Bingo, på vägen upp.
Kommentera

Skarin: Och det blir du som ensam spelar...Brun 7?
Kommentera

Vadan detta?
Ifrågasätter någon min trovärdighet?

Fan vad kul det är när lönnfeta Öviksbor vill mucka. Då är det tur att Kongo är snällast i stan.
Kommentera

Så har det gått ett bra tag sedan jag blev tillsagd att sluta tjata om Supportersidan............och är det nån som sett nån ny Supportersida??????
Och varför det inte finns nåt info i Matchprogrammet om Supporterklubben det är det ingen som har kommenterat. Det skulle väl kunna vara en liiiiten rad iaf.
Kommentera

det har du rätt i Friskan! mer info om supp.klubben! när tiffo prylarna kommer, skall vi sätta upp info lite här och där... det vart lite strul när vi skulle beställa sist! men snart kommer det lite kvittorullar, stripes, bengaler och rökbomber... det skall bli lite fart snart! det lovar jag...

"En TIKare går aldrig ensam..."
Kommentera

Ni som skriver och klagar över den obefintliga uppdateringen av hemsidan:

Ni har rätt, just nu är allt under kritik men sedan ett par veckor tillbaka jobbas det för högtryck på nya lösningar. Problemen är långt mer fundamentala än vad vissa av er verkar förstå. Till att börja med har vi ingen webmaster, vilket i sig är en förutsättning för att kunna ha en internetsida. ´

Om ni undrar ngt, kanske är sugna på att hjälpa till går det bra att skicka ett mess till mig.
Kommentera

Friskan:
Men lilla vänn,,,du tjatar väl inte,,,,,Var länge sedan suppstyrelsen fick förslag, och varför suppsidan måste tillbaka,,,,,,

Och vem som är Webb ansvarig kan man ju fråga sig, tycks va j-ligt bra på devalvera iaf,,,,och försvann gjorde han sedan han lovat oss supportrar en es mässig sida,

Kära Kennet: Tror du vi supportrar är dum i huvudet, Du har mycket att förklara som du lovat,,,,gör det,,,,,,
Kommentera

HH: Maila Kennet...
Kommentera

dr Dängroth: Ja men ryktet är nog sanningsenligt denna gång.
Kommentera

Undrar om bilder på laget är på G? eller om "Lagetlänken" är borta för alltid.
Kommentera

Har sagt det förut, och säger det igen, I Data åldern ska man inte sitta och sova för då kan man bli överkörd, och någon annan tar över,,Känner på mig att så kan bli fallet,,,om det inte sker något,
Kommentera

TIK 031: GRATTIS...GRATTIS. Bra sida ni startart upp med BILDER och INFO om varje spelare.

Dags att vår IT-ansvarige tar och vaknar ur sin törnrosedvala nu.
Kommentera

Vafalls? Hallo, hallo.. jag tycker att nedmonteringen av denna sida börjar likna minsta möjliga funktion....
Om nu TIK031, vilket jag är medlem i, har lanserat sin nya sida så borde jag finna länken dit när jag klickar på länkar, eller hur?
Jag ser med glädje att TIK08 och TIK018 beger sig mot Gevalia för att supporta. TIK08 har en hemsida, men jag borde finna den bland länkarna. Eller hur? Kanske har TIK018 en hemsida och då vill jag finna den bland länkarna. Eller hur?
Nu hamnar detta bland "Svar: Matchprogrammet" vilket det inte borde, men det beror i.o.f.s på att Friskan nämner TIK031:s nya hemsida och jag hugg på det, men användargränssnittet att få in ett nytt inlägg är inte helt trivialt och jag har onykter nattetid påpekat att det måste ändras, det är ju för bövelen ingen logik när man inte på samma ställe som "Följa tråd" har chansen att skapa "Ny tråd". Vidare så skulle mycket självrannsakan förekomma om den ypperliga granskningsfunktionen som fanns tidigare återinförs, kanske skulle t.o.m jag kunna redigera detta ypperligare inlägg ytterligare. Ännu vidare så var funktionen att kunna spana in en "Örnnästemedlems" alla inlägg KANON, återinför den oxå.....
Detta är vad jag saknar för mina behov men det finns så mycket
annat som andra påpekat att de saknar....
VAKNA!!!! Snarare är det så att funktionaliteten på denna sida blir mindre och mindre. Vi var ju så på go väg att ha den bästa hemsidan på nätet för ett tag sedan....
VAKNA nu ansvariga.......
Existerar Markus än? Får han betalt? Annars borde vi supportrar göra som GAIS:arna, hmmmm Sylvia, skjuta till en slant på eget bevåg, jag gör det gärna....
Denna sida är VIKTIG. eller hur...?
Gevalia är en benämning på det skick en bil av äldre slag till slut intar, precis så är det... Brynäs är i förfall... Verkställ....
Forza TIK.......alltid, alltid, alltid.......
Kommentera

Friman: Jag lever ännu och läser gästboken ganska frekvent. Numera är jag dock inte webbis längre eftersom jag inte har tid, inte vill och inte är så intresserad längre. Vet knappt vilka vi möter i nästa match.

Jag är kvar på hemsidan och ska sköta det jag tycker om, alltså programmering, i fortsättningen. Klubben jobbar på en lösning för hemsidan. Det kommer ni nog att få höra mer om snart.

Har ni frågor som ni vill ha svar på så råder jag er att kontakta lämplig människa via e-post. Det meningslöst att ge era synpunkter i gästboken eftersom dessa snabbt "rullar ut" i voiden och inte läses av berörda.
Kommentera

Marcus: Hur kan man helt plötsligt tappa intresset för laget Timrå IK?
En gång supporter - alltid supporter.
Kommentera

Marcus: Snart snart snart.........det har vi läst till leda i denna bok. KW flög ut i några vilda rubriker för mååååånga veckor sedan, men vad hände ? absolut nada.
Kommentera

Laken: Främsta orsaken till att jag lessnat är att jag levt med denna hemsida och hockey i bra många år. Jag tror inte att många vet hur mycket jobb det varit. Arbetstid 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Enbart att svara på mail tog upp till 30 minuter varje dag. Det rasslar in 20-talet mail varje dag under säsong och kanske 10 under sommaren. Sedan är de flesta som jag polat med borta. Menar då Sterner, Åkerdahl m.fl. Jag har 1000 skäl till att ta en paus i mitt supportande. Självklart går inte ränderna ur för det. Jag intar bara en annan nivå och hoppas att alla respekterar mitt beslut och minns vad Sterner, Åkerdahl och jag skapade. Hemsidan anno 1994-2001 var vårt blygsamma bidrag till Timråhistorian.
Kommentera

Marcus..
självklart så RESPEKTERAR vi ditt beslut..
det är inte dig många är PURKEN på..men
jag med många andra är rädd att det du har
varit med att bygga upp kommer att rasa..för
många (inklusive mig) så är TIMRÅ IK en livsstil..
träffpungten för många är www.timråik.nu det bästa
sättet att "träffa" liksinnade..kort o gott så vill inte
jag (vi) att denna sida ska bli en korp variant utav
en hemsida.. där ligger problemet..men dra dig "tillbaks"
och gör det du vill göra..för det är inte dig "vi" är "sura"
på.. UTAN nu gör vi som marcus skrev i ett tidigare inlägg
vi går mailar dom ansvariga på respektive "avdelningar..
Kommentera

Marcus: Det finns dom som jobbat ideelt i över 10 år i denna förening........och blir glad över att få en nål i belöning.

Jag tycker också att det är tråkigt att ditt och de andra grabbarnas "livsverk" fövaltas som det gör idag.
Kommentera

Om hemsidan. Det finns säkert anledning att vara missnöjd över att hemsidan inte fått den utvecklling som alla förväntat sej, men det finns också skäl till detta som borde respekteras. Marcus har inte längre tid att jobba som web-master dels beroende av att den funktionen har ett stort tryck på sig att besvara och vidarebefordra en mycket stor mängd e-mail, vars avsändare alltid kräver omedelbara svar, dels beroende att han viktiga studier på Mitthögskolan och att detta måste gå före allt annat accepteras säkert av alla i GB
Mattias, Per och Marcus och många andra har gjort ett jättejobb som resulterat i att vår hemsida haft en ledande position bland landets hockeysiter. Så ska det naturligtvis vara även i fortsättningen. Vad vi nu jobbar med är att skapa ett "hemsideteam". i vilket Marcus deltar och, som tillsammans skall fortsätta utvecklingen av hemsidan. vidare har idagarna presenterats ett förslag till ny layout på sidan. Sedan den är fastställd ska ett 30-tal "undersidor" byggas.
Vilka som för närvarande ingår i denna grupp framgår av den länk som Marcus lagt ut på hemsidan. Under några veckor har jag haft förmånen att få del av flertalet av de mail som sänts till web-master. Ett är säkert - det är lätt att förstå att våra web-masters bildlikt gått in i väggen. Massor av inlägg - vilket är positivt - men omöjligt att besvara i rimlig tid. Därför finns särskilda länkar nu markerade under hemsidegruppen, dit det enkelt går att sända sina mail och snabbt få dem åtgärdade.
Jag tror att bästa sättet att utveckla hemsidan och dess funktioner är just att jobba med delade ansvar. Det ska vara naturligt att supporterklubbens alla "egna" sidor och ansvaret för dom ska finnas inom ramen för www.timraik.nu - allt annat tycker jag vore ett misslyckande. Lika naturligt ska det vara att ungdomsverksamhetens alla delar från ungdomshockeyn till hockeyskolorna också ska finnas där. Det är inte givet att teamdeltagarna måste finnas i Timrå m o. Att utnyttja cuberrymdens alla möjligheter är då inte fel. Jag är övertygad om att vi tillsammans i TIK kommer att även i fortsättningen vara spårpatrull och vara i främsta hemsideledet, men
jag är lika övertygad om att vi måste kunna hålla en vänskaplig ton mellan varandra i Gästboken. Ingen mår väl av att indirekt eller direkt få personlig negativ kritik på detta sätt. Genom ett så´nt synsätt kommer vi kanske också vara en av de hemsidor där klubbintressens sätts främst och de personliga påhoppen placeras i de olika datorernas papperskorgar. Trevlig helg och tre poäng mot Brynäs är det mest aktuella just nu!
Kommentera

kennethwestberg: Om du nu är KW, vilket jag har MYCKET svårt att tro så borde du skämmas!!!

Ett halvt A4 och 17 fel???
Censurera hela tråden och köp läget- det känns bättre!
Kommentera

250kg kärlek: Jag har inte signatur KW i denna Gästbok.
Kommentera

Okej "kenneth!: Men jag har trots det mkt svårt att våga lita på det du säger i Gb:n i kväll.....

# För det första är det fel tillfälle att ge sina kommentarer en fredagkväll runt 21.00.....

# För det andra så känner jag inte till ditt "svammel" sedan tidigare.....

# För det tredje: Jag har ALLTID älskat dig för det du gjort för kommunen och ungdomen!

# För det fjärde: Bevisa för dessa "slipsklädda" herrar att du är herren på täppen! Finns det ngn som lyckats påverka en hel kommun i kampen på att skapa förutsättningar rent sportsligt??

# Du har en hel kommun bakom dig!

# För det femte: Varför engagerar du dig i TIK om du inte behövs??
Det talar sitt tydlga språk!!

Vad gäller din signatur så försöker du bara att slingra dig....
Kommentera

Vi som saknar en sida om laget, kan besöka TIK031:s hemsida (tack för tipset). Där finns allt det viktiga om spelarna och lite till. Kanske kan www.timraik.nu länka direkt till den sidan, så kan tid ägnas åt mer svårdelegerade saker, som att intervjua Peo inför matcher.

I nästa vecka hoppas vi (Adrian och jag) kunna lägga ut TIK-Skånelands hemsida. Det blir i princip en helskärm med det allra viktigaste för att kunna samordna resor till Jönköping och Göteborg, samt den där orten som är mest känd för sina högtflygande plan(er).
Kommentera

Vem ska man troooo på trooo på när det är så hääääär..... trooo påå när det är så häääär????
Kommentera

kennethwestberg: nu har det gått ännu en vecka, har det hänt nåt med utvecklingen av hemsidan?
Kommentera

Snyggt stuk på gästboken nu......med Supporterklubben längst däruppe och reklam (intäkter) Tjusigt....... en eloge till den (de) som gjort det.
Kommentera

Vad nu då?

Friskan är ganska nöjd ;-)...

Spelarpresentationerna är på gång. Det tar tid att lägga in dem. De skall vara klara inom kort.
Kommentera

Octagon: Tja.... när det händer nåt riktigt bra så ska det berömmas.
Men när det bara lovas och lovas och ingenting sker då gnäller jag på det.
Kommentera

« · 13116