1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590684 inlägg · 6217 ämnen

Matchtråd Alfredshem - TIK

« · 597478 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Alfredshem - TIK
hellge: Detta är Timrås GB det innebär inte att vi sitter och hyllar tex Homo hockey.
Kommentera

wesse: Exakt vad menar du?

ETT NOLL TILL MoDo!
Kommentera

hellge: Kryp tillbaka in i banjon, vad vi skriver eller inte skriver ska du sk*ta i....
Kommentera

rupert: Allt erat tjat om inavel och annat förtal. Att ni inte lägger ner. Att era moderatorer tillåter att ni håller på. Hur fan kan ni få hålla på så här, år efter år. Och hur fan ids ni, dag efer dag, månad efer månad, år efter år, snacka om komplex säger jag.

Innebär det också att det är okey igen att nämna det faktum att Timrå kommun är klart överrepresenterad av sprutnarkomaner och Sverigedemokrater. Samt att det luktar veckogammal fylla om er fiina klack.

Sen läste jag också på Text-Tv att det var Eon som sågat ner tallarna. Detta är anledningen till varför ni har en fågel på magen.

Till moderatorerna: Ta nu lite ansvar vet ja! Kolla upp forumreglerna
Kommentera

El Aka Ali: Absolut inte, jag skolkade aldrig.
Kommentera

Hawerchuk: Nu hänger jag inte riktigt med. "Det finns bara en guldkust". Mig veterligen så är Timrå centrum i begreppet "Guldkusten" och du gör gällande att det finns 2 st "Guldkusten". Skolkade du på geografilektionerna?
Kommentera

Hawerchuk: Hmmmm...komplex....precis det ord som slog mig när jag kikade in i Modos gb o såg bannern där...
Kommentera

El Aka Ali: Det finns bara en guldkust. Det är fult att härmas.

Men oj vad ni har komplex boys. Vad är detta snack om inavel, koavel och fan och hans moster. Vilken tur att det var någon som satt Ö-vik innanför parentes, det kunde ha missuppfattats.
Kommentera

Hawerchuk: Somna om o dröm sköna drömmar om livet i den stora världen, den utanför inavel-city (Ö-vik)...
Kommentera

Hawerchuk: Du verkar ha något emot "Guldkusten"?
Kommentera

ZzzZZz... Va? Hörde jag någon jämföra Timrå med något? Det går inte, one of a kind. Jag körde igenom där en gång, tror jag.
Kommentera

ernie eagle: Ok, Västerhus var en annan femma, då förstår jag att bussutbudet inte var stort.
Kommentera

Paddan: Går det 2 bussar i timmen förbi Västerhus? Hå hå jaja....det skulle jag vilja uppleva!
Kommentera

ernie eagle: Låter som att du har en väldigt positiv bild av Själevad, med andra ord. Två bussturer varje timme tycker jag är riktigt hyfsade bussförbindelser jämfört med där jag bodde tidigare där bussturerna inskränkte sig till tre per dag med senaste tur kl 16, eller 15 på sommaren
Kommentera

orion: Vackraste kyrkan, ja, men sen då? Om man gnäller över att kollektivtrafiken är gles i Timrå Kommun så vet man inte vad man pratar om.

Det går knappt en bussjävel vare sig i norr eller södergående riktning till Husum sett eller in till Övik Centrum.

Bara pallra sig upp på cykeln och trampa för allt vad du är värd om du vill komma någonstans. In till stan lutar det hyfsat utför så då rullar man bra.

Men på vägen tillbaks är det rätt tungt så till vida du inte är väldigt vältränad och inte dras med en efterhängsen förkylning i kroppen.

Sen har de ju förstås Åkes ICA Hall också, ett postkontor, Statoil, Konsum och en sportfiskeaffär *suck*

Har man inte körkort eller bil skall mam definitivt inte bosätta sig där.
Ja det är klart har du EU-moppe (vespa) så kan det väl gå men annars...

Däremot verkar det som om Öviksborna fått nog av mindervärdeskomplex. Nytt skrytbygge i hamnen och enligt uppgift skall det satsas 18milj på en uppfräschning av Skyttis och eventuellt kan det bli aktuellt med en helt ny sporthall också....hhhmmm

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

orion: Det är i dag fönstret stänger?
JANNE LAAKKONEN lämnar.
Krykov har kontrakt månaden ut ?

Jag tycker Oksa vuxit och lär växa ännu mer i sin roll.

Bättre om vi fick någon som prickar mål istället.
Typ Hyvänen
Kommentera

Apropå Krykov:

Sv: Matchtråd FHC-TIK
Kronblom: Mannen kan vara slut för det. Och det är han. Slut. Slut. Slut.
Knylan @ Sundsvall 2005-10-08 17:19
Kommentera

Chief: Själevad har Sveriges vackraste kyrka! Tveklöst!

Earnie Eagle: Själv växte jag upp i Härnösand med Ångermanländska föräldrar, jag tror att det ger mej rätt att pissa norrut!

Oksa kommer att bli en frälsare, han vänjer sej sakta vid rinken och spelstilen!

Krykov är bra, jättebra! Minns det ni som dissade honom för två veckor sen!

Och: allt jag skriver efter 24.00 är inget att läsa, har jag förstått, så scrolla på...
Kommentera

Intressant läsning inför morgondagens match på Modos hemsida.

Centrar Ratislav Pavlikovsky, Magnus Gästrin och Mattias Hellström (Per Svartvadet är skadad).

Inte skrämmer deras tekningsprocent i alla fall.

NamnSpelade matcherTekningarVunnaFörloradeProcent
R. Pavlikovsky9169808947
M. Gästrin9158659341
M. Hellström970284840

Timrås centrar hostar upp följande facit.

NamnSpelade matcherTekningarVunnaFörloradeProcent
K. Gahn787493856
F. Nielsen9147747350
V.Krykov9176888850
F. Warg9148796953
Kommentera

TIKbiff: Äh, såna där fisförnäma kulturmänniskor måste ju hitta hem någon gång... ;)

Tror jag ska tala tyst om mina Medelpadiska rötter, så de nämner jag inte.
Kommentera

TIKbiff: Ouch, den sved. Men hört talas om missionärer? Jag försöker sprida lite ljus i det östgötska mörkret.

Äh, lika bra att erkänna, en chokladfantast som jag drog helt fel slutsatser när jag hörde att hallen heter Cloetta Center. Jag känner mig lite lurad...
Kommentera

Chief:
Och hur är det med ditt eget förnuft då din egen närmsta hemmaplan är Clo(s)etta center?
hmm...
Kommentera

ernie eagle: Helt orelaterat till håkki kan tilläggas att Själevad har en fantastiskt vacker kyrka.

Men inte ska du skämmas för dina rötter inte, själv har jag rötter i Piteå, Luleå och dylika trakter. Jag ser det som att släkten tog sitt förnuft till fånga och flyttade istället. ;)

Börjar kännas som väntan på Godot det här. Kommer nyförvärvet eller inte?
Kommentera

orion: Äsch...nå begrips dä nå allt vad du vill säga ;) Men jag har rötter i Ångermanland också och som om Själevad inte redan var skamfilat så behöver du ju liksom inte påannonsera det ytterligare....
Kommentera

ernie eagle: Förstår du inte det så är diagnosen klar ;)
Kommentera

ernie eagle: inte svära i gb.. fy fy
Kommentera

orion: Vad fan måste du blanda in Själevad i detta för?
Kommentera

NuMo: You´ve got a point...nåt för genforskningen att ta en titt på!
Är kusingifte vanligare i Ljustorp än i Själevad?
Kommentera

orion: Det är ju inte det att vi inte uppskattar välkomstgesten. Men att spela banjo hemmavid för gästerna var ett rejält självmål.
Kommentera

NuMo: Live kamra från Moälvens strand
Kommentera

NuMo: Visst är det kul med banjo, fast jävligt orättvist naturligtvis, fast skitkul! Det är ju så det ska vara, juh...
Ge igen, bara!
Kommentera

orion: Ja tänk att det spelas banjo hos er jämt. Bra låter det dessutom. I Kempehallen hör man aldrig banjo spelas. Nästa gång vi hälsar på så tar vi med oss gitarren så kan vi lajja tillsammans.
Kommentera

Jag tycker att MoDo:s lilla bild om mänsklighetens utveckling var skitkul, ungefär som när vi spelar Duelling Banjos för dom, cool It, everyone!

För övrigt tyckar jag som så många för några veckor sedan att både Oksa och Krykov ska skickas hem, vad bidrar dom med..?
Kommentera

Per HApps:

Jag förstår att du hade hoppats på att den nya arenan skulle varit klar. Då hade du ju redan avverkat din cykeltur från Timrå till Övik. Nu är den fortfarande framför dig? Tränar du hårt?

Kommentera

Per HApps: Helt fel för det är vår vän "Frisco", fast han har satt i extra överprotes i ren ilska för kvällens förlust. Det tar extra hårt då!
Kommentera

Hardy Bacardy: Han med flugan måste vara en smyg Timråit.
Kommentera

Per HApps:

Finns även med hockeyfrilla !.

www.billybobteeth.biz/hillbilly-combo-final.jpg
Kommentera

Och om man är en utsocknes modosupporter finns det dom rätta attributen att köpa, www.hillbillys.co.uk/imageshi/V21a.jpg
Kommentera

Hardy Bacardy:

Här är en till känd MoDosupporter...

www.pipirimosca.com/musica/imatges/banjo1.jpg
Kommentera

Hardy Bacardy:
Längst ner i mitten är i alla fall Knas Kamilla.
Kommentera

Paddan: Att snida ihop en banjo är jag defenitivt inte avundsjuk på. Själv spelar jag hellre på läppen, den undre.

Sov gott!
Kommentera

Per HApps:

Dom drar väl igång nåt livets ord eller nåt i hallen :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Okej ditt fetto, här kommer en till elaking. Gissa vem alla de kända MoDogästboksskribenterna är. Först ska vi hjälpas åt att hitta Frisco. Tyvärr verkar det också som så att Bragd Birgers foto har letat sig in i samlingen. Förlåt Birger men jag är usel på att retuschera.

web.telia.com/~u60515279/images/hockeyfrillor_modofans.jpg
Kommentera

Hardy Bacardy: Äh, du är bara avundsjuk. Inte minst på att det krävdes en Bjästabo för att skapa riktigt stora rubriker vad gäller ert bygge
Kommentera

LingaN:
Pingstvännerna eller Baptisterna kan väl ordna sina årsmöten där.

Knappast faller väl Madonna eller The Boss in under kommande artister.
Kommentera

Hardy Bacardy:

Jag begär inte så mycket av dom där skenheliga kyrkliga, men av dej, Hardy Bacardy du borde tåla...
Kommentera

The Fat Bastard: Vadå jag inte snäll? Menar du då att MoDoiterna är nå snällare?
Kommentera

Hardy Bacardy:
Du är inte snäll! ;-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

LingaN: Arenan är inte klar ännu. Svårt med evenemang då.

Per HApps: Ja visst blir den vacker. Vore kul om Ni också byggde nytt någon gång. Ps. Caféboken.
Kommentera

« · 597478 · »