1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9

« · 751320 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Härlig premiär! Tre pinnar, Backlund nollar och Snippan får däng. En öl på det här så är kvällen fulländad. Ryktas från övikstrakten att kvällsbrisen är fylld av molltyngda, spröda banjotoner som likt klockor stiger mot den ångermanländska himlen. En på sitt sätt vacker bild av ett nederlag.

Hockey är en härlig, rättvis sport.
Kommentera

Timråå: Man borde få en bonuspoäng om man vinner derbyn tycker jag.
Kommentera

Johan J: Man borde få två om man vinner derbyn mot lag som har 'heart of hockey' som slogan.
Kommentera

Johan J: Ingen dum ide förutsatt att det alltid e Timrå som vinner
Kommentera

Oh herre min skapare det var den största "flagga" jag sett live.
TIFO-nissarna jobbar på minsann.
Kommentera

gå in o rösta på ditt favoritlag skrolla lite neråt o rösta på timrå nu www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html
Kommentera

friskan: Väntar på ett foto !!!!
Kommentera

friskan: Jävligt skönt med en seger i premiären.Jättekul att jonte fick näta.Skånepågarna borta nästa.Förresten vad hade man skrivit på flaggan?
Kommentera

friskan: Ja va stod på den egentligen? För en som inte ser så bra (90 mil från arenan)...
Kommentera

Johan J: "Vi kan vara glada att vi inte har någon av bröderna Steen i Timrå. De gjorde tydligen bort sig å det grymmaste under fjolårets säsong i Leksand."

Bröderna Steen gjorde absolut inte bort sig i Leksand, tvärtom så tillhörde dom de allra bästa under förra säsongen.
Kommentera

Dawidovski: Vilket väl säger en del om Leksand anno 2005/06.
Kommentera

bejan: Så var äntligen premiären över. Timrå var bättre och värdiga vinnare. Det blev så där underbart som man bara hade fantisera om. Många spelare som var bra och intressanta att se. Själv blev jag väldigt imponerad över Nylander. Slet på bra och ägde pucken många gånger i offensivzon. Klart en positiv överraskning.

Tyckte också att superkedjan visade klass ett par gånger. Men roligast är det nog att titta på Oscar, Björn och Anton. Tre unga spelare med en jäkla vilja och kunnande. Jag vidhåller fortfarande att Oscar eller Björn kommer att finnas med i rokiesnacket (Ja, jag vet - en match är spelad osv osv).

Roligt också för Jonte att han hängde två. Första målet var ett viljemål och något som vi säkerligen kommer att se fler gånger. Pärssinen visade att han var stark och tålig, ingen glaslirare där inte. Backlund höll nollan, men i ärlighetens namn slet han mest med att stoppa puckarna i rundeln, i alla fall i sista perioden.

Flaggan vet jag inte vad det stod på då jag satt under den. Hoppas att någon fångade den på bild. Skön premiär!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ja man får väl gratulera. Ur en modoits ögon. Första perioden modo sov och hade betong i grillorna. Timrå klart bättre. Andra tar modo över några minuter in men när döme ska kattfightas lite extra gör jonte en snygg uppåkning som resulterar i självmål. Och efter det var timrå åter igen klart bättre. Tredje perioden jonte får ett självmål till och matchens höjdare är helt klart när svartvadet blir borttrollad bakom eget mål. Han kanske finner tillbaka samtidigt som jag kommer tillbaka till övik.
Kommentera

friskan:
Det är bara att instämma i hyllningskören. Well Done Guys!
Kommentera

bejan: SLUTSPEL 2007
Kommentera

Dawidovski:

Det märks att du inte sett dom i Leksand! Calle bara satt på bänken och lipade för att han inte fick spela PP! OSkar gjorde ingen människa glad heller med sitt fula spel men han gjorde mer nytta än CALLE! Maken till attitydsproblem har jag aldrig nånsin skådat! Bicek var bäst i Leksand förra året! Hur kan du vet att de tillhörde de bästa spelarna? Skriver du så för att de spelade i FBK och kanska var bra där!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ja man får väl gratulera. Ur en modoits ögon. Första perioden modo sov och hade betong i grillorna. Timrå klart bättre. Andra tar modo över några minuter in men när döme ska kattfightas lite extra gör jonte en snygg uppåkning som resulterar i självmål. Och efter det var timrå åter igen klart bättre. Tredje perioden jonte får ett självmål till och matchens höjdare är helt klart när svartvadet blir borttrollad bakom eget mål. Han kanske finner tillbaka samtidigt som jag kommer tillbaka till övik.
Kommentera

Dream Team: Jojo vist är det så, men dom gjorde fortfarande inte bort sig i Leksand, dom tillhörde de bäättre spelarna i truppen, dom hade dock en trög start men kom igång efter ett tag:-)
Kommentera

friskan:
Sedan måste jag passa på att ge med beröm godkänt till ALLA som var inblandad i driften av Mediakuben. Det var enligt devisen, krångla inte till det utan håll det enkelt. Och det fungerade bra.
Kommentera

Dawidovski: Calle Steen hörde inte till dom bättre spelarna...däremot Oskar
Kommentera

gud: Finns ingenting att skylla på alls. Timrå vann rättvist. Kan bara gratulera Timrå för en underhållande match. Timrå spelade bra igenom hela matchen och visade att dom var värdiga vinnare idag. Men som tur är kommer det fler matcher och förhoppningsvis kan modo bjuda på lite motstånd nästa gång vi mötts.

Ha det gött :)
Kommentera

mattias - 74: Det vore konstigt om inte du visste mer bröderna steen i Leksand än mig... Jag skriver naturligtvis om hur jag har uppfattat dessa 2 i Leksand, sen om du har en annan uppfattning som stämmer bättre med verkligheten, så är ju det bara sunt!

Hur många efter Bicek var bröderna egentligen? gissar på att Oscar gjorde fler poäng än brunkar-Calle:-)
Kommentera

Dawidovski:
Plus till Oscar Sund , Nylander, Robban och Hedström.
Kommentera

Cyklob: Wow...storsinta, goda Modo-förlorare i ett länsderby! :-) Letar efter ironin men finner till sist det för gott att tolka det som ärligt beröm inför en (för dagen iaf) bättre motståndare. Bara att hoppas att vi kan vara lika vidsynta i händelse av (Gud förbjude!) en förlust mot lillebror....

T.I.K
Kommentera

mikenomad: Ehh alltid tråkigt och förlora. Men modo var inte värda att vinna idag. Timrå var så pass mycket bättre. Men som sagt bara hoppas på att nästa gång vi mötts kanske modo kan bjuda upp bättre så det blir lite spänning i matchen med :).
Kommentera

mikenomad: tycker att Timråspelarna ägde Modo totalt!
Kommentera

Komiskt hur Modo's supportrar alltid lyckas hålla sig på en nivå likt ett gäng dagisbarn på utflykt när de är på besök i Timrå.. Och det är a l l t i d lika roligt att höra när Västra stå ger svar på tal och visar vart skåpet ska stå.

Vi älskar Jonte, och Jonte älskar oss.
Kommentera

Strindlund: Amen, amen så är det...
Kommentera

Strindlund: Tack vi gillar er också.
Kommentera

Dagens bästa var när Hallin snurrade bort Svartvadet.

Dagens sämsta måste ha varit isen, den såg ut att vara tungjobbad.
Kommentera

Hälge: Kan nog berott på värmen i hallen, var det 25+?
Kommentera

Modoante: Tycker inte att jag någonstans uttryckte mig med ord att jag på något sätt skulle tycka om er.. Du har nog missuppfattat det där.
Kommentera

Modoante: Svartvadet borde vara hemma nu så som Pelle lurade honom. Han var inte bara upp på läktaren, han hade nog paserat Älandsbro
Kommentera

Swordster: Jo, jag förstår det, men den var inte mindre dålig för det.
Kommentera

Strindlund: Hört talas om ironi?
Kommentera

friskan: rättelse : SLUTSPEL '07

Stor eloge till främst Jimmy Knylan och Lulle som tillbringat sin senaste vecka i de trånga gångarna i hallen för att tillverka denna flagga
Kommentera

73Sjöbba: enligt spacecentrum i kiruna så har svartvadet lämnat atmosfären just nu,i liggande ställning!Asterix har hjälmen hans!
Kommentera

Swordster: Isen frös aldrig bredvid Backlund i tredje, så ja det var några grader där inne. Och förmodligen mer än 5800 i hallen.
Kommentera

Tack för den underbara overheaden läktargruppen! Skriv ut allas namn som var med och jobbade med detta!

Kommer nog upp ett litet filmklipp av TIFO:t för alla som missade den 50-meter breda OH:n och ev. lite bilder på den.

Bra jobbat Timrå IK och våran läktargrupp!

Kommentera

Frella: Jo man hade ju inte jättemyckey utrymme på ståplats precis
Kommentera

Frella: Känns som om det var ett jäkla bra tag sedan det var sådär mycket folk på ståplats. Alla var också på plats så tidigt.
Kommentera

73Sjöbba: Jajamän, det var banne mig ett skolboksexempel på en klassisk korvmedbröd-dragning. Svartvadet såg ut att undrada om senapen var hemlagad (c:

Kommentera

Frella: Satt på rad 21 ikväll, det måste varit minst 30 grader varmt däruppe. Med värmen kom lukten, kan inte ha varit många som borstat tänderna idag.
Kommentera

actionleif: ska väl tillägga Dalan, Ambroo och mig själv som medarbetare, men sett till nedlagd tid så kan vi endast ses som statister i sammanhanget
Kommentera

Jaha... då var Es premiären gjord och det var skönt med tre pinnar. Lovar gott att Jonte presterade så pass bra så tidigt på säsongen. Längtar till våren redan.....
Kommentera

FY F-N VILKEN PREMIÄR ! ! !

Timrå mosade MoDo anförda av BJÖRN SVENSSON, JOHAN ANDERSSON och OSCAR SUNDH! Oj, oj vilka förvärv...

Nu ska jag in på min profil och betygssätta litegrann.
Kommentera

Strindlund: Helt enormt. Gillade även den lilla... "Efter Regn Kommer Solsken..." Hoppas den får sitta kvar och att det blir parollen för hela sässen!
Kommentera

« · 751320 · »