Nu skippar vi snacket om Karjala Cup och blickar framåt tills imorgonkväll när vi möter Malmö IF i deras islada...Imorgonkväll börjar allvaret igen och jag kan väl säga det att jag inte har varit så intresserad av landslagsspelet i Finland utan har focucerat på omgång 17 i Elitserien istället. Vi får hoppas på att Niklas Nordgren fortsätter att ladda sin bössa och sikta rätt och att Kimmo är utvilad nu och kan fortsätta att framstå som en av Elitseriens bästa målvakt och att vi får igång våran fina anfallshockey och powerplayspel och skriskoåkning så går det nog vägen....vi har självförtroendet med oss efter 5-0 segern mot HV71 innan landslagsuppehållet.....vi knyter ihop säcken och fortsätter att kötta på så kör vi över Malmö IF imorgonkväll......Vi fortsätter att kämpa och kriga och det kommer att kosta oss svett,blod,tänder,fakturer och tårar men vi fortsätter vårat norrlandsvinnartåg mot slutspel i år........ Älska Timrå IK i med o motgång ALLTID!!!!!!!! MIF-TIK 2-5...... Dan före dan är ni laddade Timråfanz??????
Senaste fem årens möten 001003 Malmö IF-Timrå 6-5 str 001028 Timrå-Malmö IF 3-2 sd 001205 Malmö IF-Timrå 5-2 010201 Timrå-Malmö IF 4-1
011004 Malmö IF-Timrå 3-2 str 011115 Timrå-Malmö IF 1-2 011213 Malmö IF-Timrå 5-1 020228 Timrå-Malmö IF 4-2
021005 Timrå-MIF Redhawks 5-2
Om matcherna kan sägas att Malmö, såväl på hemma- som bortaplan genom åren dragit på sig många utvisningar mot Timrå. Hemmalaget för matchen och vem minns inte Timrå upphämtning från 0-2 till 5-2 i sista perioden hemma i första mötet denna säsong.
Hemmastatistik MIF Redhawks 3 4 1 27 - 21
Bortastatistik Timrå IK 5 1 2 23 - 17
Malmö har haft en förmåga att spela på oavgjort resultat hemma. Percy Nilsson har satt rejäl press på tränare Bäckman och resultatet i första mötet lagen emellan gör säkert att Malmöspelarena är ordentligt taggade.
Malmö blandar och ger ordentligt. Laget är väldigt svagt på bortaplan och tillhör inte de bättre heller på hemmais.
Senaste matcherna Timrå IK 021031 5-0 HV 71 (h) 021029 1-2 Djurgården (h) 021027 1-4 Södertälje (b) 021024 4-6 Färjestad (h) 021019 3-0 MoDo (b)
Timrå var inne i en ordentlig formsvacka men avslutade med att vinna, klara 5-0 mot HV71 i sista matchen innan landslagsuppehållet. MIF å sin sida spelade stundtals ut Södertälje, vann skotten 25-38 (6–9, 14–17, 5–12) men förlorade matchen 5-3 (1–2, 2–1, 2–0).
Skadeläge MIF Redhawks Toivo Suursoo, LW, eventuellt tillbaka Marcus Thuresson, CE, eventuellt tillbaka Roger Öhman, LW, armbågsskada
Skadeläge Timrå IK Sanny Lindström, D, axelskada Robert Jindrich, D, magmuskelskada
Malmö IF har Toivo Suursoo borta. Marcus Magnertoft är oxå borta. Frans Nielsen är oxå borta. Roger Öhman är oxå borta. Timrå IK är skadefritt. Ikväll kör vi över de stora stillastående skånegubbarna... MIF-TIK 2-5... Ikväll drar ÄNTLIGEN Elitserien igång.... Kom igen Timrå IK kom igen... Kämpa och kriga! I år spelar vi slutspel.....
Nä,jobbet väntar och jag kommer att hänga framför radiosporten ikväll..Vi kommer att slå MIF ikväll det är jag bombsäker på 5-2 till Timrå.....nu tackar jag för mig för idag...nu håller vi tummarna......Heja Timrå IK.........!
Vi får hoppas på att Niklas Nordgren fortsätter att ladda sin bössa och sikta rätt och att Kimmo är utvilad nu och kan fortsätta att framstå som en av Elitseriens bästa målvakt och att vi får igång våran fina anfallshockey och powerplayspel och skriskoåkning så går det nog vägen....vi har självförtroendet med oss efter 5-0 segern mot HV71 innan landslagsuppehållet.....vi knyter ihop säcken och fortsätter att kötta på så kör vi över Malmö IF imorgonkväll......Vi fortsätter att kämpa och kriga och det kommer att kosta oss svett,blod,tänder,fakturer och tårar men vi fortsätter vårat norrlandsvinnartåg mot slutspel i år........
Älska Timrå IK i med o motgång ALLTID!!!!!!!!
MIF-TIK 2-5......
Dan före dan är ni laddade Timråfanz??????