1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

MIF - Timrå IK 2002-12-10

173734 · » Till forumet

Sv: MIF - Timrå IK 2002-12-10
dr Dängroth: Att först nu skriva ett inlägg i denna tråd, påminner en om när man besöker en lunchrestaurang fem minuter efter stängning. Personalen låter en studera menyn för att sedan snällt göra en uppmärksam om att vara för sent ute.

Allt är skrivet om Malmömatchen - trodde ni ja...
Tidigare på tisdagen träffade jag en inbiten Miffare hos en kund, han har årskort och åkte bl a upp till Ö-vik nyligen. Självklart bar han Mifkeps på jobbet.

Lokalradion tipsade om att vara tidigt på plats för att få parkering, det var tydligen flera konserter i Baltiska Hallen, denna kväll. Killen som sålde biljetter undrade om jag visste vilken dörr bortalagets supportrar skulle passera. Jodå, den till höger, svarade jag, glad över den omtanken över oss stackars(?) själar, som inte håller på Mif.

Vakterna i ishallen var tillsagda att kolla att vi hade biljetter, efter periodpauserna. Vad tror dom, först lyssna på julsånger och sedan gå på hockey? Nej, var sak har sin plats.

Tyringe-Norberg hade privatchaufför denna gång, vilken hotade med att köpa en Mifkeps om Malmö vann på nytt. Vi tiotalet Timråsupportrar på bortastå och vakterna i Malmö Isstadion har uppfört oss bra i varje drabbning Mif-TIK. Denna gång fick Ulfs kompis köra in med elbilen till ståplats, snart får vi nog ta med oss dricka in i hallen också. Ska nog tipsa om att det finns att köpa lock och sugrör som passar utmärkt till pappmuggarna...

Malmömålisen Borgqvist var verkligen bra, han gjorde bl a en fin benparad på Linds skott. Och så skrivs det att Lind missade - orättvist påstående mot båda aktörerna. Och Timrå hade flera frilägen, men som skrivits tidigare, skott som missar både mål och målis, räknas inte.

Robert Carlsson jobbade mycket bra matchen igenom. Timråspelarna gav inte Jussi och Hannula några utrymmen och Rydmark hade heller ingen lyckad afton. Tyringe-Norberg hade kollat TIK-backarnas agerande och de skötte sig utmärkt. Äckligt disciplinerat, som förre Miftränaren Timo sade.

Det går att höra vad Mifklacken sjunger, även om de sjunger fel i slutet av nationalsången, jag hörtränar nämligen på språket emellanåt i Ängelholms ishall. Några i Malmölägret försökte få igång en ramsa om att hata Timrå, men det gick inget vidare. Det funkade bättre när de lade energin på olika lovsånger om Mif.

Vi kunde glatt applådera Timråspelarna, när de tackat Miffarna för matchen (och de tre poängen), kul att flera spelare svarade på sedvanligt sätt. Vi och dom var väl ovana vid situationen, efter nästa trepoängare i Malmö får vi väl ropa in spelarna som i den klassiska Nyköpingsmatchen. Men då måste Tyringe-Norberg också "ta i från tårna", annars hörs vi inte ner till omklädningsrummet.
Kommentera

Oooh ahhh Micke Lind..a k a Micke Michelangelo är en skön konstnär med puck och klubba. Går han mot högre höjder blir hans nya bostad Sixtinska kapellet. Denna säsongen måste vara en av karlns bästa. Gud pekade med sitt finger på Lind och gav honom en gåva som få andra har. Halleluja.
Kommentera

pettsson: Grattis till segern, det är alltid lika skönt att se Malmö förlora. Lycka till i fortsättningen!!!

Röglefan från skånelän........
Kommentera

Tips: LHC - Timrå IK: 1-4
Kommentera

mike66: Va, har du såå mycket på dig??
Själv går man ut, 3 km till brevlådan, i den klädedräkt jag blev skapad i!!
Mötte grannkäringa efter 1,5 men hon är ju blind som tur är, men lite brydd blir man när hon sniffade i luften o sa: Är du ute nu rådbjer?

Hon är nog morsa till Daredevil :)))

Nää, vi syns väl i ladan framöver hoppas jag, annars.......
Kommentera

rådbjer:

Javisst är det härligt att stiga upp på mornarna och kila ut och hämta ST:n i 25 graders kyla. Nästan så man skulle kunna gå ut i bara långkallingarna och brynjan.

Apropå elransonering och andra världliga saker så vill jag bara upplysa herrskapet om en sak. En dator som står påslagen i 10 timmar gör utav med 1 kwh. Men det är det värt.

Grötspråket? Själv tycker jag det låter som om dom har satt en flodgroda i halsen dessa halvdanskar ;) Sista ES-omgången före juluppehållet men sedan så är det fullfart med start fr.o.m den 26/12 med ett dubbelmöte mot jumbo-Brynäs. Det blir hektiska mellandagar, 26, 29, 30/12 blir det besök i ladan. Den 29/12 med ett supporterderby på schemat, glöm inte det..

Tips: LHC - Timrå IK.......2 - 3
Kommentera

Vi har lärt oss gröthockeyn o NU vann vi!! Va gött!!

Jag sa ju att vi var tvungna att lära oss grötspråket, tyvärr!!

Nu krossar vi Link pinkarna på torsdag sen får vi vila från HS o hockey i flera veckor! Blir bra med tanke på elransoneringen!! :))
Kommentera

jojo gott folk efter 5 raka borta förluster så har TIK äntligen vunnit, har inte TIK spelat i Malmö mer än 5ggr ?!?!??!
Kommentera

dr-nix:Skönt att trenden äntligen är bruten..
Kommentera

Albert Hall: Tack för det ! Alltid kul att slå världen med häpnad. :-)
Kommentera

dr-nix: Har redan tagit upp det lite längre ner. Fem raka torsk före kvällens seger. Timrå skriver historia!!
Kommentera

stämmer det??
Kommentera

Timrå tog första segern någonsin i Malmö
Kommentera

Det lag som har lägst spelarbudget går bäst. Det med högst går sämst.
Tack Timrå för att ni bevisar att framgång inte alltid går att köpa för pengar!
Ännu i alla fall.
Kommentera

miffo:
Det räckte med 9 skott, för att spela ut MIF !!
Det är inte så mycket att diskutera. Det är FAKTUM !

Enligt Radiosporten så "Styrde TIMRÅ matchen, från början, och behärskade spelet MYCKET säkert. Därför vann man MYCKET rättvist".

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

En kort matchrapport från kvällens match mot Malmö !

Efter en mycket besviken upplevelse vid förra mötet i Malmö isstadion åkte man till hallen i förhoppning att få se lite roligare spel.

Första perioden var en tämligen böljig sådan. Det var minst sagt chanser åt båda håll och inget ordnat spel. Timrå skapade inte så mycket men en och annan målchans vart det men det var ju inte allt för många puckar som träffade målet om man säger så. Siktet var nog tämligen felinställt i första p. Malmö var å andra sidan inte heller så mycket bättre men det kändes ändå som att Malmö var aningen bättre i första perioden.

När andra perioden började var det helt klart skillnad på hur spelet såg ut. Timrå kändes mer offensiva, förde spelet och hade mycket puck. Men det berodde också mycket på att Malmö gjorde mycket egna misstag och gav bort pucken oftare än man passade till en medspelare. Timrå förde som sagt spelet och det kändes som att det borde komma några riktigt farliga chanser, en och annan chans vart det men det var ändå inte det där riktigt vassa anfallsspelet. När så Malmö får en utvisning och Kapanen lämnat målet bjuds det på ett riktigt vackert mål i 6-5 spel. Robban bökade lite i sargen och skickar pucken bakom mål till Koivunen som sedan lägger upp den till Lind som kommer från blå in i slottet och bara rakar in den. 0-1 målet blev dock lite tändvätska för Malmö som vaknade till och trampade på. Timrå vill mest ha periodpaus då kändes det som och så blev det också.

Tredje perioden var inte särskilt gammal när Lind hittar Lindman på högerkanten och det blir ett 2-1 läge. Lindman väntar och lägger sedan över pucken till Sjögren som flippar upp pucken. Det var ju mål men det kändes på något sätt lite för enkelt... Malmö var lite avtrubbade och kämpade inte, men jag grät inte för det :). Det är sedan Timrå som skapar det mesta men det vart inte fler mål för det. Malmö får sedan ett riktigt skitmål när Suurso lyckas få in pucken. Samtidigt skall sägas att Timrå slog ifrån sig en hel del men trots det hade malmö ingen offensiv att komma med. Malmö skapar en del press och en del chanser i slutet men Kapanen spelade bra i målet och motade det som kom, Kapanen fick för övrigt pris för bäste spelare i Timrå.

Skotten blev 23-9 eller nåt sådant vilket jag tyckte lät lite väl lågt från Timrås sida.. men som sagt det var ju en del puckar som gick utanför så det stämmer kanske. Man kan väl inte säga att Timrå spelade bra men Malmö spelade ännu sämre vilket ledde till 1-2 seger för Timrå.

Hur som helst var det 3 pinnar i bagaget och det värmde i alla fall efter 7-0 förlusten i senaste mötet här nere !

/E-man
Kommentera

Den här segern smakade sött å gott.

Enligt alla rapporter var segern fullt rättvis, vilket känns ännu bättre. Trots 22-9 till Mif i skott är Timrå det bättre laget på isen.

Den här säsongen börjar likna världens bästa dröm.

ÄLSKA TIK!!!
Kommentera

Kimmo är ju uttagen så jag antar att han ska med !
Hoppas bara att han inte står mot oss !
Kommentera

Modesty: Ja det är sant, Rajamäki och Krykov borde ju vara givna
Kommentera

Örn-öga: Sen har vi ju några finnar som borde vara aktuella, iaf superbacken Rajamäki. Fast vi kanske ska va glada att han inte är uttagen...
Är det någon som vet hur Kimmo ska göra med Baltica Cup?
Kommentera

Modesty: Låter helt okej va !

Frölunda har 7 man med i Tre Kronor, vi bara 2, nu vill vi se Robban Carlsson, Micke Lind och Mackan Matthiasson få chansen också !!!!!
Kommentera

Och överraskningslaget vann igen.

Väntar på att få höra lite kommentarer från ilska MIF:are nu, vi får nog vänta oss lite ord från dom som stavas "grislag". Matchen kan iaf inte ha varit kul. Offensiva Timrå gjorde nog inte sig till sin rätt ikväll iaf, men det SKITER jag fullkomligt i! Vi har iaf visat innan på säsongen att vi kan lira underhållande hockey, hade vi legat där vi ligger endast på grund av riktigt grisspel så hade man kanske funderat lite. Visst, man ska se till poängen men det ska inte se ut som att laget leds av Lasse Falk eller nån annan inkreativ person.

Forza Teamrooh!
Kommentera

Örn-öga: Segertåget...hmm, inte dumt! :))))))
Kommentera

COLD MAN: Ja inte blir man förvånad över en seger iår !
Återtåget, vilket larv...........Här kör vi segertåget !!!
Kommentera

Örn-öga: Helskön seger igen.
TIK vinner alltid rättvist nu för tiden.
Heja Timrå........
Kommentera

9 skott på mål, kan ju inte ha varit världens mest underhållande match! Många icingpuckar från TIK sa de på webradion... Men vad gör det? Ingenting. 2 p efter VF säger ju allt. Vågar vi tro på slutspel nu? :))))))))))))))
Kommentera

miffo: Nu har ju inte jag sett matchen men enligt radion var resultatet rättvist, Timrå var det bättre laget endast Hannula var bra i Mif.
Kommentera

Grattis till segern. Ni var väl värda den efter 9 skott :-)
Kommentera

Fy fan va kungligt

TIMRÅ IK = Norrlands Stolthet
Kommentera

Efter fem raka bortaförluster mot Malmö, blev det änligen en seger. HÄRLIGT!!!!
56 poäng nu, vart skall detta sluta?
Kommentera

freddanp: yep
Kommentera

stämmer verkligen skottstatistiken på Swehockey? 22-9 till MIF...
Kommentera

JAAA!!! faaan vad det där var nervigt..
Kommentera

timrafan: Jippieeeeee :)))) *kram påre*
vars e du då????????
Kommentera

dr-nix:
timrå vinner
Kommentera

30 sek kvar..
Kommentera

HS är seeeg timeout...
Kommentera

Tekning i Timrås zon, en halv min. kvar....
Kommentera

18minuter har gått
Kommentera

Johan J: Drygt två min. kvar. Lind helt igenom och missar. I sekvensen efteråt drar Gunno ner Borgqvist i MIF-målet, utan åtgärd.... Publiken i uppror!!!!!
Kommentera

Johan J: samma som här, strax efter 9 ?
Kommentera

Dream Team: Vad är klockan i Malmö?
Kommentera

Fem minuter kvar nu, ungefär...
Kommentera

Ztefan: Ja, men tror du inte att man lärde sig nåt på den förlusten, eller? Det märks väl i dagens match där TIK mest satsar på kontring och chansar på långa passningar...
Kommentera

11:54 3:e
Kommentera

1-2 nu.... Håll tätt nu TIK!!!!!
Kommentera

Dream Team: Hallåå det var väl typ detta år som dom losade med 7-0 mot malmö va???
Eller minns jag fel??
Kommentera

säger bara en sak min favorit sen zäta stack är Per hallin det har ju varit Tomi källarsson och zäta..sen när tomi försvann var det zäta och hallin nu är det hallin å Lind imponerar fortfarande på mig även Sjögren och Nordgren!
Kommentera

173734 · »