Ztefan: jo folk har klagat på att Crippe inte spelar lika bra som ifjol men jag tycker han spelar bättr iår för han är en lagspelare iår och när han lagt på ett par kilo muskler så kommer han bli riktigt bra, har dock inte sett till hans underbara teknik någonting iår men det är viktigare att han utvecklas som lagspelare eftersom vi alla vet att han är jättebra som soloartist.
Dream Team: 2-0-ledningen släpper Timrå aldrig i tredje perioden. Nu håller vi tummara för att Kimmo Kapanen får hålla nollan. Det tycker jag att han är värd efter 7-0 förra gången.
dr-nix: Jo det tror jag med att Crippe kommer utvecklas! Han såg bra ut på försäsongen men nu tycker jag väl inte att han gör allt för mycket! Men det kommer var ej ororliga! :) Det var samma för MoDo nästan när dom hade Foppa! hehe! Men han gjorde ju nästan hela MoDo han jag har bott där uppe och kollat på en massa matcher med honom och MoDo så man hoppas ju oxå på att det går bra för dom! Jag skulle och vill att det ska bli TIK-MoDo i typ semi eller Final! :) Skulle vara kung det två norrlandslag i final!
Just nu så tror jag att TIK kan gå hur långt som helst t.o.m SM-GULD om dom fortsätter i denna stilen!
Ztefan: jovisst är Kapanen jättebra och juniorerna ser bra ut också, att TIK skulle bli bättre utan Zäta hade jag också listat ut. Eller jag hade iaf tankegången att utan zäta skulle andra spelare växa t.ex Micke Lind var jag övertygad att han skulle växa t.ex ..Crippe kommer att utvecklas utan Zäta.
dr-nix: Jo Pekka han var grym han! Där hade TIK en grym målis! :) Men som sagt vi har en ganska hyfsad målis idag oxå eller vad säger du? Kimmo är ju hur bra som helst när det gäller!
Jag menar hur många hade tippat TIK så här högt upp egentligen?? Det är tack vare Kimmo som vi ligger där vi gör sen har ju TIK blivit bättre sedan Zäta stack (Som jag trodde) för dom litade för mycket på att Zäta skulle göra allt för dom att det var typ bara att passa Pucken till honom så skulle ahn göra allt med den! han är bra men han gör ej ett helt lag! :)
Mina favospelare är ju Kimmo,Lind och Hallin i dagens Timrå! Sen har vi ju lindman som oftast gör ett bra jobb där ute på isen!
Ztefan: jo han är helt grym, han har växt in i ES kostymen nu tycker jag det var tydligen farten som saknades.. själv fastnade första TIK matchen i mitt minne..eller jag minns (någon gång på slutet av 80talet minns inte exakt vilket år eller så) att jag gick vid rinken och kollade på TIKs målis (man var mäkta stolt över att Pekka hade stått i TIK) då kände jag inte till TIKs ädla historia utan Pekka var störst förutom Kenta Nilsson då han var en personlig favorit..där har vi en snubbe som var helt otrolig på isen.
dr-nix: Hehe japp det var min flikka som fick mig att gå och kolla på TIK och jag fastnade på en gång för denna spelare! "LIND" Han är grym i sina matcher! :) Synd att han åkte ut men det fixar sig! Han gör en assist när krykov stänker in 2:an! :)
Ztefan: Micke Lind har varit en favorit sedan mitten av 90talet.. följde inte TIK lika mycket som nu men man varför en spelare som Lind har fått en ramsa som lyder "Ooohh Ahhh Micke Lind"
SMÅLAND: Efter Micke Linds stänkare har jag svårt att se hur Timrå ska förlora. Hur många ledningar har man släppt till i år? En mot HV 71 borta mycket tack vara domare Vinnerborg.
dr-nix: Okej trodde det var Hadelöv som stog jaja men det kommer smälla i malmö målet i allafall :) man hoppas juh på det bästa och det gör man juh alltid :)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen