Kalle K: Hur det än är med Miikka så hoppas jag att Timrå inte spräcker sin budget totalt den här säsongen. Årets SM guld kommer att vara mindre värt än andra eftersom diskussionen efteråt kommer att handla om hur "dopade" lagen var med NHL spelare. I år kan vilket lag som helst vinna elitserien, bara det dyker upp någon glad miljonär som betalar upp när sista transferfönstret öppnar. Malmö kan forfarande ta en dubbel!!!!
halflife2: Är väll både och det där, du behöver ett sjujäkla lag för att lyckas å andra sidan, eller hur? tror dock inte att TIK gör bort sig och satsar allt på ett kort utan fortsätter med sin planering inför framtiden.
Kalle K: Förmodligen har du rätt i det senare du skriver. Han kan väl i princip säga upp kontraktet nu och byta klubb efter 27:e januari. Förmodligen för att TIK inväntar styrkebesked från Kapanen och kanske också för att man måste ha fler sponsorer för att lösa Kiprusoff året ut i fall vi går så långt...
halflife2: Ett SM-guld är alltid ett SM-guld. I år är det fan SVÅRARE att vinna ett sådant. Att ta hänsyn till stjärnspelare, egna spelare, transferfönster mm kräver hockeyfingertoppar av vitmossa enligt mig.
Och den som är rikast har alltid en större chans att vinna i längden... Men den som vinner i år är bäst. Bäst i hela jävla världen faktiskt;)
Frella: Sannolikt ar det så att... Om han inte har sagt upp kontraktet före den 27/1 så gäller kontraktet säsongen/Lockouten ut. Säger han upp det FÖRE den 27/1 är det förmodligen enligt avtal/överenskommelse!
Dream Team: Ja,Kimmo har ju inte matchtränats sedan Sm-semifinalen i våras och jag vet inte om det vore så klokt att låta att han kör ensam i målet......det kanske som du säger inte håller hela vägen.....??
SMÅLAND: tycker det låter knepigt det med att han kan säga upp kontraktet innan 27/1. Kanske tvekar han fortfarande över om han vill stanna i Timrå och vill skjuta upp beslutet i avaktan på hur det blir med NHL-konflikten. Blir det inget NHl kanske fett anbud ute i Europa lockar mer?