Vi känns som ett riktigt "mittenlag" just nu, eller vad sägs om 32 spelade matcher med en total poäng på 96 och vi har 48 poäng, dvs ett snitt på 1,5p/match. Vi har 85 gjorda mål, samt 85 insläppta och ligger därmed på en sjätte plats. Det är inte fy skam, helt ok enligt mig. Tror att en slutspelsplats i år kommer att ligga på ca:70 poäng. Jag har en känsla av att Timrå hamnar på ca: 78 poäng och en 6:e plats. Vi syns på Tisdag. Tips: Timrå-HV71 3-1.
Redhat: Är väl precis så vi uppträder oxå genom att slå de lag som ligger nedanför oss, medan vi allt som oftast är rejält utskåpade resultatmässigt mot topplagen. Lite mer rutin och tyngd i laget skulle inte skada.
Frella: Den vetskapen gör ju föreställningen om att TIK ska kunna gå en bit i ett slutspel mycket osäker. "Felet" med truppen den här säsongen är att man ju har kvar samma toppar som ifjol - Kapanen och förstafemman men sen är det inte mycket kvar.. En alldeles för tunn trupp, en och en halv bra femma får jag ihop det till. Det är inget att bygga ett framgångsrikt lag i ett slutspel inte.
Dream Team: Jo men samtidigt känns inte heller semi även iår som orealistiskt om vi spelar som innan uppehållet. Kan bli bra på sikt om ett slutspel kan generera pengar till lite mer statusnyförvärv.
Dream Team: Det är bara att konstatera att truppen är för tunn och framför allt för veka fysiskt och då menar jag inte konditionsmässigt. Min personliga åsikt är att när Timrå möter lag som spelar tufft då kan man inte svara upp och blir med andra ord överkörda. Jag tycker att man skall tillsätta dom två vakanta platserna i truppen med två jävligt hårt arbetande "hockeykrigare".
Frella: Ja, man har ju märkt att laget ändå är rätt stabilt, mot lag som är sämre på att sätta oss under hård press.. det är då vi får svårt. Men visst, semi kan nog vara möjligt, men du ser slutspelet helt och hållet som ett avstamp mot nästa säsong??
Baker: Tyvärr FÖR stor spridning bland, ja.. igen.. backarna. För rent fysiskt så håller ju varken Jäger eller Hansson måttet när det hettar till. Övriga fyra backar har ett i grunden stablit backspel och säkert också förmågan att höja sig till ett slutspel.
Dream Team: Visst kan man skrälla i slutspelet, som jag inte på länga vägar tror vi är klara för än kanske ska tilläggas, men lite att göra så bra ifrån sig som möjligt för att på så sätt skaffa så bra förutsättningar inför nästa som det går. Hoppas bara inte spelarna har massiva bonusar vid ev succé i ett slutspel att hämta ut som ifjol.
En man borde försöka knyta upp på en gång av de som saknar kontrakt nästa säsong är ju Manderville.