Olli Hahl: har ej sett matchen men hyfsat jämnt i antal kommentarer i hockeysnack forumet idag , tveksamt om det är det på plan ?? Jag bettar att ni vinner båda 🙄
Linkovich: lite märkligt att inte ha fått ett enda PP på hela matchen men jag har faktiskt inte sett ett enda läge där modospelare gjort något över gränsen. Håller med dig, prickfri domarinsats än så länge.
297: Jag håller med. Mycket bra domarinsats även om det inte direkt varit ett hett derby. Alla visste ju hur det skulle gå... även modoiterna. Dom stretade emot ett litet tag även om vi inte tog i riktigt. Så är det ju med lillebrorsor... Man ska ta i lite lagomt så dom känner att dom kanske har en liten chans. Bara för att...
Rallarn: ja men hur kan man hålla en sån jämn och bra nivå i 58 minuter och sen ta en sån utvisning?? Ändrar mitt omdöme från ”prickfri domarinsats” till ”minst sämsta insats” denna säsong. Ständigt denna zebra!
9037: tycker våra två första perioder är svaga. Offensivt hade vi kunnat göra en kasse eller två men samma sak för Modo. I tredje låser vi butiken och stänger igen defensivt. Finns inte tillstymmelse till chans för Modo att reducera, i och för sig ett stolpskott men det var en anomali. Mycket imponerad över spelet i mittzon i tredje. Inte vår bästa match men långt ifrån vår sämsta.
Tycker Modo gör två rätt bra perioder och det absolut enda raljanta jag vill framföra är att Johansson i målet, han är långt ifrån så kass som man vill göra gällande i modoboken. Det bevisar han definitivt idag.
Tycker hela laget lyfter sig i tredje men Olofsson gör klart bättre sista 20 än 40 första. Lodin är en gigant ikväll. Johansson är riktigt bra.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️