1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2003-01-19

« · 194636 Till forumet

Modo - Timrå IK 2003-01-19
MoDo utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Mål!
Kommentera

0-1 :)
Kommentera

0-2 Robban :))
Kommentera

Underbart 0-2!!
"Man hör inte vad man tänker pga Timråklacken, säger Jonasson på radiosporten"
Det e så de ska va.
Kommentera

dr-nix: 0-2 Vår egen Duracell kanin R.Carlsson!!!
Kommentera

verkar som MoDo får sota för nederlaget i Karlstad.... kung
Kommentera

1-3 Krykov !
Kommentera

BlackBay: 1-3 KRYKOV!
Kommentera

Hur ser det ut i Timråmålet då? Stabilt? Någon som vet mer än jag?
Kommentera

Chief: kan bara gå efter vad jag hört i p4:a och där säger han(p4:a snubben) att Freddan gjort några bra räddningar.
Kommentera

Mera mål TIK! Kanon om ni grejar denna fajt.
Kommentera

dr-nix: Det känns tryggt... Jäklar vad skönt att vi fick en sådan här början på matchen!
Kommentera

Chief: 3 mot 5 just nu!
Kommentera

Swordster: Vad håller de på med 3 mot fem i "hur länge som helst" Sanny fick matchstraff för checking from behind!
Kommentera

Swordster: 2-3, är vi fulltaliga?
Kommentera

Swordster: 2-3 i spel 3 mot 5, spel 4-5 i ytterligare 3 minuter!
Kommentera

Brott lönar sig inte defitivt inte 5 minutare.
Kommentera

3-3 i box Wallenberg utvisad!
Kommentera

Swordster: 3-3, helsikke, inga onödiga utvisningar nu!
Kommentera

TD: Någon som vill gissa vem som dömer?

Vimmelborg!

Hur i helvete kan han få döma oss jämt?
Kommentera

Swordster: Radiosporten raporterar om grinigt på isen, KONSTIGT?

Inte när Vimmelborg dömer!
Kommentera

Och på min idiotiska radio envisas de med att sända från Hästen - Mariestad. Ingen hänsyn till att jag vill veta vad som händer i Kempis... Kämpa nu Timrå!
Kommentera

Swordster:
Alla vill tydligen lägga krokben för TIMRÅ IK just nu!!!
Även DOMARKOMMITEN tydligen. HUR ska man annars tolka detta att BLINNERBORG ALLTID ska döma TIK:s matcher ???

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

hassebasse: krykov utvisad...håll ut nu för fan...
Kommentera

hassebasse: Enligt Hockeylives i och för sig extremt partiska kommentatorer å Modos vägnar, säger att det är risk för avstängning på Lindström.
Kommentera

erkiperki: Det bör ju vara extremt fel i sådana fall. Inget att fästa sig vid således.
Kommentera

NuMountain: Sanny Lindström spelar i TIK jag förväntar mig en månads avstängning.
Kommentera

NuMountain: Ja jag vet inte eftersom jag inte sett situationen. Det finns ju en möjlighet att de kan ha rätt trots att de är partiska.
Kommentera

dr-nix: Lägg ner nu. Tackling i ryggen på en 18-åring ska vara lång avstängning.

Tyckte att Sjögren fick på tok för svagt straff, uppenbarligen är det lika hemskt att slå klubban i plexiglaset.

Tackling i ryggen är väldigt allvarligt vilket kan leda till svåra skador. Enda sättet är att markera långa avstängningar.
Kommentera

Wewillwintoday: Ge dej nu pellejöns, spelar man seniorhockey ska det väl inte vara någon skillnad på att tackla en 18-åring eller en 31-åring. OK Sjögren tackling var ful, men jag tycker att debatten har tagit fel väg när man börjar snacka om feghet. I mina ögon är det lika fegt att stanna en halvmeter från sargen, för att inte bli tacklingsbar. Titta på NHL där smäller det i sargen hela tiden, och spelarna är beredda på att bli tacklade - därför blir det inte lika mycket skador. Lär spelarna att spela med tacklingar, annars kan vi väl ta bort tacklingarna och börja spela bandy istället.
Kommentera

3-4 !!! Åkerblom!!!
Kommentera

tik utvisning...
Kommentera

tik utvisning...
Kommentera

dr-nix: Marcus Åkerblom är vår kapten! Oh captain, my captain!
Kommentera

Chief: YES!
3 Poäng!!!!!
HÄRLIGT!
Kommentera

JAAA!!! f-n vilken skön seger !!!
Kommentera

Chief: JA! Där satt den! Hur obeskrivligt skönt är det här på en skala?
Kommentera

Wallenberg och Crippe verkar funka bra ihop.
Kommentera

skön seger, verkligen!!:)
damn vad illa ute vi var I mitten på andra när Vimmelborg kom på att han glömde ju utjämna utvisnings minuterna från första perioden.....Ska inte säga att Koskinens och Sanny's "tacklingar" var sportsliga men ändå.....
TIK Rulez!!
Kommentera

Chief: Grattis till segern.
Kommentera

Lulekickan: Tackom och bockom. Det kändes skönt! Niopoängsveckan är och förblir en vacker dröm Paddan hade.
Kommentera

berglund: Undebar seger i pressat läge !!! Det här var vad som behövdes efter senaste dagarnas turbulens. Att slå ett uppåtgående MoDo på bortaplan, efter alla turer i media m.m., är otrooligt starkt. Det verkar inte vara nåt problem med moralen iaf. :-)

FORZA Timrå !!!!!!!!
Kommentera

Detta trodde jag aldrig !
Kapanen skadad, Vinnerborg som domare och Modo i flyt.

Men "gudarna" gjorde det igen.............

TIMRÅ IK - Det roligaste som hänt elitserien på år och dar
Kommentera

Ignorera dampalex. Det är svårt att komma in i puberteten.

Tvivlar väl inte på Freddan i mål, men känner mig tryggast med Kapanen. Det kanske är vanan? Håller dock med om att han bör få vila ut ordentligt så han är helt fräsch. Freddan lär inte ha några problem med Djurgården. Dessutom tror jag det är nyttigt att även han får några matcher i kroppen.
Kommentera

Wewillwintoday: Vilken skillnad ska det vara på att tackla en 18 åring och en 31 åring????? båda spelar seniorhockey i elitserien,
att vissa spelare provocerar fram situationer genom att stanna med ryggen mot banan en halvmeter från sargen har vi sett många gånger,det får tacklingen att se vårdslös och farlig ut men beror många gånger på att dom försöker att göra sej icke tacklingsbar,internationellt åker inte spelarna ut för en sån tackling men däremot för fasthållningar och felaktiga stängningar,tycker att dommarna ska blåsa mer för hakningar och fasthållning och felaktiga stängningar.
Kommentera

Chief:
Äsch, någon gång i framtiden ska vi nog kunna åstadkomma en niopoängsvecka. Ärligt talat är jag fruktansvärt nöjd med de sex poängen vi tog den här veckan.
Gratulerar till en rättvis seger.
Kommentera

Härligt med en 3 poängare mot MoDo!!!
Jag tycker att Freddan gjorde en bra match, visste att vi kunde lita på honom. Hoppas att Sanny Lindström inte får någon avstägning.
Det skulle bli tråkigt att då ha två spelare borta. Synd att det skulle bli så många utvisningar ett tag så att MoDo kunde gå ikapp
och nästan förbi. Men Timrå spelade bra box-play. Domaren Vinnerborg vad gjorde han? Det måste vara en härlig hemresa för Tik suportrarna och spelarna.

Timrå IK är dom BÄSTA!
Kommentera

Underbar seger! Mycket stark laginstats och vi vann klart rättvist. Vill gärna inte skylla på domare men idag var han väldigt emot oss, speciellt i den andra perioden. Då bjöds in i matchen igen. Vi var i numerärt underläge i över halva perioden. 5 mot 3 i totalt över 5 minuter bland annat.

Det började annars bra med mycket bra bortaspel, det gamla vanliga vill säga. 3-1 efter första perioden speglade klart händelserna.

Den andra perioden var hemsk. Handlade bara om domare Vinnerborg. Det började med Kalles oturliga höga klubba som gav 2+2, helt rätt dömd utvisning även om det inte var med meningen. Sedan åkte Sanny Lindström på matchstraff. En helt obegriplig bedömmning enligt mig iaf. Möjligen skulle det varit en 2 minutare. I den första perioden åkte Sanny på en ful tackling som var liknande denna situation som nästan var värre eftersom Modo-spelaren då hade mer fart, det gav bara 2 minuter. Sedan fortsatte det med att han plockade billiga Timråutvisningar till. När Modo sedemera kvitterat då höjde han nivån och lät spelarna avgöra själva.

I den tredje visade Timrå stor klass och styrde och ställde på banan. 4-3 var ett riktigt kämpamål som startades av en fin insats av Crippe som för övrigt var bra idag, mycket kul, han verkar på gång. Sedan kontrollerade vi spelet och de var aldrig riktigt nära. Kom de någorlunda nära så var Freddan i vägen.

Sammanfattningvis så vinner vi klart rättvist. I spel 5 mot 5 var vi klart bättre än Modo. Skön seger som påminner mycket om första matchen i Gavlerinken. På det sättet vi vann på då.
Kommentera

« · 194636