1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588903 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2003-01-19

195635 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Håckla: Så jag råder Näslund till att om han nu verkligen har bestämt sig för att sluta inte gör något pinsam och fiaskobetonad försök till "come back" om det nu skulle "krisa" för MoDo om han nu håller uppe i flera år menar jag. Låt illusionen om den djupt troende Markus "Mackan" Näslund få bli just en illusion. Jag vill inte se någon ankdamm i svensk hockey. Utan är dom inte 100% motiverade och inte har något att tillföra till trots ändå drar på sig matchstället efter en massiv övertalningskampanj från MoDoiterna.
Det är just därför jag propagerar för att få hem dom svenska NHL-proffsen i tid innan deras stjärnglans är ett minne blott. Jag vill se spelare som är vid gott mod. Och ännu har något att ge och som dom låter den svenska publiken få njuta av "live". Annars får det vara.
Kommentera

ernie eagle:
Men jag tror inte NÄSlund använder samma "doping" som Borg gjorde, trots namnet...:-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Håckla: Fast det där är ju en sanning med modifikation. Björn Borg gjorde ju ett misslyckat "come back"-försök på touren -91 och fick storstryk. Först då insåg han att glansdagarna var till ända.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Helg Ernest:
Klok kille den där Näslund, Det finns ju annat i livet än hockey :-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Helg Ernest: Måste säga att jag verkligen respekterar den killen.
Kommentera

Johan J: Ja sannolikheten att "Mackan" Näslund drar på sig den röd/vita-dressen är nog mikroskopisk för att inte säga nästintill lika med noll. Vi får rikta in oss på att försöka få hem "Modda" från Florida istället. Han får bara inte skriva på för Brynäs igen. Hemma för honom är Njurunda och det enda rätta då är att sätta sin "kråka" på ett kontrakt med TIK. För att sedan lira lite "veteranhockey" i CSKA Nolby Vets!!!

HEJA TIMRÅ!

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Det är nog lika svårt att dra upp en fura med rötterna som att kapa Näslunds band med Modo vid fötterna men om vi alla hjälps åt och bedjar vid helgmålsbönen på söndag kanske, kanske...
Kommentera

Johan J: Ja han brukar ju figurera flitigt här om somrarna när Timrå IK arrangerar sommarhockeyskola och jag (tror) det är Kristdemokraten Lars Lindén som ligger bakom "värvningen" av honom så vi får väl anlita riksdagsmannen Lindén till att bli agent och att ro den övergången i land.

HEJA TIMRÅ!

Kommentera

ernie eagle: Vi får se till att han konverterar till den rödvita religonen även om det blir en mycket svårt övertalningshistoria som lär kosta både blod, svett och tårar.
Kommentera

Johan J: Stod i sportbladet i går (Pappers kopian) men då står det väll på nätet också
Kommentera

Johan J: Ska Marcus Näslund bli frikyrklig pastor månne tro?
Han lär ju enligt egen utsago ha en stark tro på herren ovan...

Kommentera

Nylin: Lär ju kosta honom halva förmögenheten att lösa ut sig om han vill spela i Modo.
Kommentera

Johan J: det stämmer.
Kommentera

Helg Ernest: Såg att han hade två år kvar på kontraktet eller är det fel?
Kommentera

Johan J: Marcus Näslund kommer hem efter denna säsong Källa AB.
Han tänker dock inte spela mera ishockey. Har jag svårt att tänka.
Så MoDo blir nog giftig nästa år.
Kommentera

Dream Team: Ingen kan förvänta sig mer från publiken i Kempehallen. Man är svältfödd på framgång sedan Peter Forsberg, Markus Näslund, bröderna Sedin med flera lämnat klubben och dess storhetstid. Tror mycket ligger i lokalklimatet också. En Ö-viksbo vill inte stå ut i mängden. Varför resa sig när grannen sitter kvar? Sitter han så sitter tamefan jag också tänker man på utpräglad dialekt.
Kommentera

Dream Team: Det var i Ö-vik uttrycket
rör inte min kompis startade.
Kommentera

El Maco: Var Nyllet i Dif båset då? Det var en stor kalabalik iallafall.
Till Boorks försvar kan tilläggas att han såklart dementerade att han skulle ha dragit Erixon i håret. Boork säger att han höll i en DIF spelare. Samtidigt kan sägas att han fick kritik för att inte ha gjort något för att försöka stoppa slagsmålet.
Kommentera

dr Dängroth: Publiken i Ö-vik är nog tyvärr värda detta bottenbetyg. Varför kan jag inte begripa. Man har en LÅNG hockeytradition och en vana att jämt kriga långt framme i slutspelet. Som åskådare tycker jag att man borde brinna otroligt mycket för sitt lag. Men så är inte alls fallet, så här tycker jag:

§1. Sveriges mest enögda publik!
Visst, Timråpubliken (och andra) buar oxå ut domare som man tycker är kassa och spelare som fular sig, men i fallet Örnsköldsvik är det faktiskt extremt. Och detta fenomen vet jag att Ö-viksborna blivit beskyllda för tidigare.
Ingenting, inte den minsta fördel är tillåtet för bortalaget i Kempehallen. Man måste väl för sjutton kunna läsa en situation, svälja stoltheten och faktiskt inse att "Jo, det var nog iaf utvisning", trots att det är en hemmaspelare som blir utvisad...

§2. Stämningen är = ÖKEN!
BARA vid hemmamål och ibland (!) när det spelas klappvänlig musik, orkar publiken med att iaf engagera sig i att klappa händerna. (Vilken uppoffring...) Den MINIMALA klacken bidrar med lite ljud ibland men det är rätt sällsynt.

Vad väntar publiken på då? Gamla tider (1979- guldåret, 1999 - året Brynäs STAL guldet...), bättre tider (kommer Foppa hem, Näslund...), tider som kanske aldrig kommer eller vaddå?

Måste iaf säga att det är enormt tacksamt att komma som bortaklack till Kempis, man är ALLTID garanterade att både höras och synas mest. All cred till MoDo-publiken för att ni GER oss det nöjet...
Kommentera

Chief: Äh, vi har Nyllet i vårt lag och han spöar ju Boork alla dar i veckan. Han gjorde ju ett försök i DIF-båset den gången i alla fall.
Kommentera

dr Dängroth: Boork - en stabil och sansad man, en man vill ha på sin sida. I alla fall om man vill ha håret kvar...
Kommentera

JD: Ja. Visst är det härligt. Det finns fler..Jag hittade det när jag letade efter bevis till att Boorken skulle ha slagits med TIK spelare..hittade det.
15/2 1982 saxat ur Expressen..:
" Staffan Erixon var förbannad efter slagsmålet - inte så mycket på Djurgårdsspelarna som på tränaren Leif Boork.
Han höll mig i håret medan de andra slog, säger han."

Slagsmålet resulterade i fyra matchstraff. Bulla, Foyn, Särkijärvi och Thomas Eriksson. Matchen vann TIK efter att ha vänt 0-2 till 3-2.
Kommentera

JD: Dret är sådana grejor man ska spara på. Tänk att plocka fram urklippen från den här säsongen om några år!
Kommentera

dr Dängroth:
Vilket härligt urklipp. :)
Kommentera

Äschdå. Visst har Nolaskogsarna stöd. Idag tog ju Modo ett mäktigt språng ända upp på elfteplatsen i publikligan. Grattis!
Kommentera

dr Dängroth: Måste säga att jag faktiskt rös när jag stod i klacken under julbesöket på hemmplan. Ståpäls!
Kommentera

LeinaD: Nästa gång kan vi ju för omväxlings skull låta bli att ropa ut de trötta killarna från omklädningsarummet och helt sonika bege oss in dit själva. Så får den kvinnliga delen av klacken ytterligare skäl att glädjas.
Kommentera

LeinaD: Saxat ur VA 5/11 1981:
"...men nog är det så att MoDo inte är ett folkets lag här i Ö-vik" säger en lokal hockeyexpert(jag väljer att inte namnge honom). Sandlin ger publiken i Kempis bottenbetyg. I samma andetag kan man ana att MoDo coachen smått fruktar hur hans egna, yngre spelare ska klara sig i Timråhallen på söndag(8nov). Timrås publik är nära nog hänsynslösa i sitt stöd till hemmafavoriterna."
-Vi har tradition.
Kommentera

Saxat ur aftonbladet:
"Timråklacken
Fantastiska igen, bäst i landet. Än en gång i vinter tog man över Kempehallen fullständigt. Ropade in laget tre gånger från omklädningsrummet!"
Kommentera

dr-nix: Jajjamen men mina vänner kallar mej för Kronblom
Kommentera

Där satt den! Skön och viktig revansch efter debaclet senast... Men vad fällde egentligen avgörandet?! DJ Hemps klockrena tips givetvis, det är så jag säger det...
Kommentera

dr-nix: ju i TIK SÅ tacklingen såderere -_-
Kommentera

kronblom: ahhaaaa du är Sjödin eller vad nu snubben hette.
Kommentera

Jimmy: näe men nu får du väll skärpa dig Sanny spelar ju i TIK och tacklingen var nog fulare än den Sjögren gav, livstids avstänging väntar.. att någon gjort likadant mot honom tidigare gör inget då personen som genomförde detta inte spelar i TIK.
Kommentera

dr-nix: Japp mellan andra och tredje.
Kommentera

kronblom: ???
Kommentera

dr-nix: Det var jag som blev intervjuad av honom
Kommentera

Underbar seger! Mycket stark laginstats och vi vann klart rättvist. Vill gärna inte skylla på domare men idag var han väldigt emot oss, speciellt i den andra perioden. Då bjöds in i matchen igen. Vi var i numerärt underläge i över halva perioden. 5 mot 3 i totalt över 5 minuter bland annat.

Det började annars bra med mycket bra bortaspel, det gamla vanliga vill säga. 3-1 efter första perioden speglade klart händelserna.

Den andra perioden var hemsk. Handlade bara om domare Vinnerborg. Det började med Kalles oturliga höga klubba som gav 2+2, helt rätt dömd utvisning även om det inte var med meningen. Sedan åkte Sanny Lindström på matchstraff. En helt obegriplig bedömmning enligt mig iaf. Möjligen skulle det varit en 2 minutare. I den första perioden åkte Sanny på en ful tackling som var liknande denna situation som nästan var värre eftersom Modo-spelaren då hade mer fart, det gav bara 2 minuter. Sedan fortsatte det med att han plockade billiga Timråutvisningar till. När Modo sedemera kvitterat då höjde han nivån och lät spelarna avgöra själva.

I den tredje visade Timrå stor klass och styrde och ställde på banan. 4-3 var ett riktigt kämpamål som startades av en fin insats av Crippe som för övrigt var bra idag, mycket kul, han verkar på gång. Sedan kontrollerade vi spelet och de var aldrig riktigt nära. Kom de någorlunda nära så var Freddan i vägen.

Sammanfattningvis så vinner vi klart rättvist. I spel 5 mot 5 var vi klart bättre än Modo. Skön seger som påminner mycket om första matchen i Gavlerinken. På det sättet vi vann på då.
Kommentera

Härligt med en 3 poängare mot MoDo!!!
Jag tycker att Freddan gjorde en bra match, visste att vi kunde lita på honom. Hoppas att Sanny Lindström inte får någon avstägning.
Det skulle bli tråkigt att då ha två spelare borta. Synd att det skulle bli så många utvisningar ett tag så att MoDo kunde gå ikapp
och nästan förbi. Men Timrå spelade bra box-play. Domaren Vinnerborg vad gjorde han? Det måste vara en härlig hemresa för Tik suportrarna och spelarna.

Timrå IK är dom BÄSTA!
Kommentera

Chief:
Äsch, någon gång i framtiden ska vi nog kunna åstadkomma en niopoängsvecka. Ärligt talat är jag fruktansvärt nöjd med de sex poängen vi tog den här veckan.
Gratulerar till en rättvis seger.
Kommentera

Wewillwintoday: Vilken skillnad ska det vara på att tackla en 18 åring och en 31 åring????? båda spelar seniorhockey i elitserien,
att vissa spelare provocerar fram situationer genom att stanna med ryggen mot banan en halvmeter från sargen har vi sett många gånger,det får tacklingen att se vårdslös och farlig ut men beror många gånger på att dom försöker att göra sej icke tacklingsbar,internationellt åker inte spelarna ut för en sån tackling men däremot för fasthållningar och felaktiga stängningar,tycker att dommarna ska blåsa mer för hakningar och fasthållning och felaktiga stängningar.
Kommentera

Ignorera dampalex. Det är svårt att komma in i puberteten.

Tvivlar väl inte på Freddan i mål, men känner mig tryggast med Kapanen. Det kanske är vanan? Håller dock med om att han bör få vila ut ordentligt så han är helt fräsch. Freddan lär inte ha några problem med Djurgården. Dessutom tror jag det är nyttigt att även han får några matcher i kroppen.
Kommentera

Detta trodde jag aldrig !
Kapanen skadad, Vinnerborg som domare och Modo i flyt.

Men "gudarna" gjorde det igen.............

TIMRÅ IK - Det roligaste som hänt elitserien på år och dar
Kommentera

berglund: Undebar seger i pressat läge !!! Det här var vad som behövdes efter senaste dagarnas turbulens. Att slå ett uppåtgående MoDo på bortaplan, efter alla turer i media m.m., är otrooligt starkt. Det verkar inte vara nåt problem med moralen iaf. :-)

FORZA Timrå !!!!!!!!
Kommentera

Lulekickan: Tackom och bockom. Det kändes skönt! Niopoängsveckan är och förblir en vacker dröm Paddan hade.
Kommentera

Chief: Grattis till segern.
Kommentera

skön seger, verkligen!!:)
damn vad illa ute vi var I mitten på andra när Vimmelborg kom på att han glömde ju utjämna utvisnings minuterna från första perioden.....Ska inte säga att Koskinens och Sanny's "tacklingar" var sportsliga men ändå.....
TIK Rulez!!
Kommentera

Wallenberg och Crippe verkar funka bra ihop.
Kommentera

Chief: JA! Där satt den! Hur obeskrivligt skönt är det här på en skala?
Kommentera

195635 · »