mikenomad: Vet inte vad du ser eller lyssnar på... Men SR kommentatorerna säger att Timrå har spelat otroligt bra...men man måste göra mål... NU PP CJ tryck in den från blå !!
RocknRolf2: Som jag sa så backar jag en aning...är väl mer fundersam till nyttan av att värva en sådan klasspelare så sent på säsongen. Tar ju som sagt ett tag att bli varm i kläderna.
mikenomad: Det resonemanget ställer jag upp på till fullo, bredden är på tok för dålig. Jag hade hellre sett ett par förstärkningar på backsidan och en klasscenter. Det är ett skämt att vår förste center inte ens var fjärde i MoDo ifjol...
mikenomad: 21 mål på Pardavy? den var bra. Obegripligt att du dissar Rosa redan när alla andra ser att det är en klasspelare som faktiskt spelar bra. Kovalchuck var väl poänglös första 3-4 matcherna i Atlanda den här säsongen?
Bragd-Birger: Ja ja...några hit eller dit..;-) Menar du att han bara gjort 7 mål?? Tycker nog han mäktat med fler än så....men jag börjar väl bli gammal o gaggig..
Dream Team: Fast om vi piskar BIF på torsdag räcker det med att har vi kontakt med dem. Fortsätter DIF på den inslagna vägen kan vi försöka ta oss vidare tillsammans med Mora.
Men det är tufft nu. Vi skulle behöva bonuspoängen en vinst ikväll skulle innebära. Hoppas de fortsätter gnugga och inte blir frustrerade.
Ambroo: Sanningen är kanske den, att inte ens en Jagr i storform räddat TIK till slutspel i år. Så jag ska kanske inte vara för hård mot Rosa utan inse att det var en rätt orealistisk (kanske onödig tom) värvning...
RocknRolf2: Inte intressant att spekulera i hypoteser. Verkligheten är ju den, att Rosa är hämtad for svindyra pengar för att producera under 11 matcher. Snart har en tredjedel gått utan ett smack! Det är den bistra sanningen. Pardavy gör ju ändå en del mål, tror han är uppe i 21 nu...(kanske har fel om det..)
Manderville: Vet inte vad det är med Sanny. Han tar offensiva utflykter som inte passar en defensivt lagd back. Att som näst sista man dribbla genom mittzon mot ett tätt Modoförsvar är inte vad jag kallar att våga under kontroll. En modoit stöter fram med klubban, och tjoffs så är spelvändningen ett faktum.. ett friläge för Modo och mål. En riktigt onödig bjudning.
mikenomad: Ser du inte att han och Jantunen spelar i en klass för sej? Hade hans grymma assist till Regin resulterat så hade det låtit annorlunda... Det är inte de som gör dåligt ifrån sej, det är fjärde linen i kombination med Krizans stora målvaksspel som fått oss på fall ikväll...hittils.
RocknRolf2: Ja, plus att DIF gärna får kvittera mot Mora. Då vi måste förbi båda lagen ifall vi vill nå åttondeplatsen, vill säga. SSK hinner aldrig ikapp. Men en torsk mot HV vore inte precis malplacerad ändå.
Ambroo: ja det kan man ju undra, bäst före datumet har gått ut för Gahna. Sätt Sloan på en bananbåt till Sydamerika också. Vad har hänt med Sanny, är kaptensbindeln för tung att bära?
Dream Team: ok. men kritiken består, Sanny måste skärpa sig. Än värre med Sloan som öht inte på plan att göra. Annars har Timrå gjort en bra match, men som vanligt är det ju målskyttet. Två missade jättelägen av Regin/Nielsen i perioden. plus till Jantunen-Regin-Rosa samt Wargs kedja.
Finns chans på poäng, men vi vinner inte. Så nu är det jävligt viktigt att SSK också tappar poäng imorrn.
Manderville: Bara att inse....Modos tjecker slår våra med hästlängder..Rosa har 8 perioder utan nätkänning nu. Lika med underkänt, han har inte betalt för bra spel eller fina handleder utan för att åstakomma det som saknas i TIK...effektivitet framför motståndarmålet!
Manderville: Fy fan vad dålig Gahnas line är idag, utan dem hade vi inte legat under... Varje gång de är inne går tempot ner som tempen i Nikkaloukta. Varför spelas det inte på 3 femmor?
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.