1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2007-11-26

« · 945305 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Greven: Och 2 nya centrar. Hahl är ju helt världelös just nu. Och Regin har varit totalt osynlig.
Kommentera

En jävla kuk match som vanligt. Och vilket powerplay spel vi har. Vi skapar ju inte ens en målchans i powerplay.
Kommentera

Greven: samt en forward som hittar målet
Kommentera

Gladh: TVÅ spelande backar och en målvakt tack
Kommentera

Skönt att vi har en så otroligt bra ersättare i Åkerlund. Suck och stööön
Kommentera

RocknRolf2:
OSÄKER ORÖRLIG OINTRESSERAD
Kommentera

nu är det dax för nubben att få hit en spelande back å ta sig ett snack med challe
Kommentera

Hör jag rätt på webradion????.... gjorde Backe en Oksa???
Kommentera

BlackBay: Man blir så jävla ledsen när man ser att spelarna inte ens tänder till ett länsderby mot Modo.

KRISMÖTE!!!!
Kommentera

nu är det go natt
Kommentera

Och Backlund fortsätter floppa.
Kommentera

Ingen match utan tabbe av Backlund..
Kommentera

Uno Gordon: Känner INGA förhoppningar alls på vinst ikväll.... så jädra usla är vi just nu
Kommentera

VAKNA TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Uno Gordon: jag ger challe chansen till jul,sen kan man sparka challe lindström hedström och kanske nån till......
Kommentera

Uno Gordon: NU JÄVLAR VILL JAG HA HIT EN SPELANDE PP-BACK OMGÅENDE!!!

AGERA NUBBEN!!
Kommentera

Theo: Tack och godnatt då. Ännu en ångestfylld måndagskväll kan läggas till handlingarna.

Thomas Andersson - jag älskar dig!

Amen.
Kommentera

1-0 till Modo. Aktierna stärks
Kommentera

Uno Gordon: HELVETE!
Kommentera

va fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

RocknRolf2: Jag erkänner utan omsvep att jag tillhör dem som hela tiden varit positivt inställd till Challe. Men även jag har en gräns för vad jag tål. Men den gränsen är inte nådd ännu. Men skulle förlusterna fortsätta rada upp sig och spelet är lika krampaktigt in i december då kommer även jag vara skeptisk.
Kommentera

Någon som ser matchen, var det spark?
Kommentera

John K: Ja jag har skrivit det? Jag är nyfiken på motiven bara. För min egen skull. Thats it
Kommentera

va fan hoppas resten av laget vaknar av pyrres bortdömda mål
Kommentera

FFFAAAAAAAAAAAAANNNNNNNN
Kommentera

Är det mål?
Kommentera

pyrre älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

RocknRolf2:
"Jag funderar starkt att höra av mig personligen till de ansvariga för en vettig redogörelse till tränarbytet. Och i så fall vill jag slippa höra nåt om "Ung" eller "fräscht nytänk".

Detta ovan här är något du skrivit. Förklara syftet med den åtgärden och vad du hoppas få ut för positivt av detta.
Kommentera

tur att backe verkar vara på spelhumör
Kommentera

kan inte nubben kalla hem strålman saknar han som fan
Kommentera

Uno Gordon: Nej det är ytterst få som förtjänar en rättvis chans i ett förmodat topplag i elitserien, och framförallt i Timrå. Challe har fortfarande mkt tid att bevisa sig bättre än Kenta. Men tills dess är jag och förblir både skeptisk och kritisk. Man utgår väl alltid från tendensen
Kommentera

kan inte nubben kalla hem strålman saknar som fan
Kommentera

RocknRolf2: Så man skall inte få en rättvis chans till att bygga upp någonting då? Du ger inte karln särskilt stor tilltro eller nämnvärld tidsrymd om jag får säga min mening. Det är bara resultat direkt annars kan de fara åt h-e.
Kommentera

AndersN: nä det är ju sant men som jag sa tidigare i dag november är inte timrås starka sida å har inte varit dom senaste åren
Kommentera

Gladh: PP för Tik, skärpning nuuu!
Kommentera

Uno Gordon: onyanserad? Nyckeln i min kritik är ju just att det är hans första säsong som tränare. Du tror inte det kan ha ett starkt samband med att inte spelarna visar det hjärta vi efterlyser? jag kan ställa mig i båset om du vill. Fick Timrå stryk? "Det är inte jag som spelar det är spelarna osv"

Challe må ha en version (vilken tränare har inte det?) men vad är det värt om han inte kan förmedla den?

Drev? Det är helt rättvis kritik till en kille som inte varit med i hetluften som tränare
Kommentera

Gladh: Elitseriens 2 bästa lag ifjol är nu runt 7a och 8a,tragiskt för västernorrland men det är inte slutspel än som tur är.
Kommentera

Hahl som vanligt bra och Backlund verkar stabil idag.
Kommentera

bra att backe få göra några avgörande räddningar
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker det är väldigt onyanserad i din kritik mot Challe nu. Det är möjligt att karln är fel man för detta lag. Men kom ihåg att det är hans första säsong vid rodret. Rom byggdes inte heller över en natt och även jag är klart missbelåtenhet på en räcka punkter över vad Timrå presterat under denna säsong. Men jag tycker är förbannat dåligt gjort utav spelarna om deras inställning genomsyras utav att det ligger och pyr en massa missnöjesyttringar någonstans i bakhuvudet på en del spelare. Det är väl för i h-e inte för Challe dem ska spela hockey utan för Timrås och deras egen skull.

Att åka omkring på en räkmacka tills det inte finns någon återvändo och vänta på att ledningen skall sparka coachen anser jag vara fullständigt oacceptabelt och illojalt. Det finns inget som helst försvar för ett sådant beteende överhuvudtaget.

Jag tycker i sådana fall att den eller de spelare som inte känner sig motiverade att underkasta sig Challes filosofi och taktiska sinnelag skall ställa sig upp i omklädningsrummet och på stående fot ställa sin plats och sin tröja i laget till förfogande.

Hellre det då än att de skall åka omkring och bedriva allmänhetens åkning på betald arbetstid.

Att försöka "frysa" ut Challe ifrån sitt tränaruppdrag är beklämmande och djupt upprörande.

Dessa människor, om det nu finns några sådana vill jag överhuvudtaget inte befatta mig med eller ens ta i med tång.

Så lägg ner drevet mot Challe Berglund! Det är plågsamt nog ändå som det är!
Kommentera

Gladh: 6-0 i skott till oss så här långt!
Kommentera

nu får dom börja dra upp tempot lite
Kommentera

Hawerchuk: Pinsamt av mig. Självklart är det så. Då var det bara det missade slutspelet från ifjol kvar då.

Hamrin argumenterade lite då också:
"Olyckskorparna kraxar om att han är oefaren, att han en gång i tiden dissat klubben och att han har för många andra sysslor för sig, exempelvis trav. Saker de kritiska inte tycks lägga med i tankarna är att han är både som person, spelare och tränare väldigt lik Kenta Johansson."

Som spelare okej. Men som person och tränare? Känner Hamrin dessa människor personligen? Vad gör någonsin Challe (med sin enda säsong i ES) rättvist lik Kenta? Är han dessutom så lik Kenta, varför ens byta tränare?

Jag funderar starkt att höra av mig personligen till de ansvariga för en vettig redogörelse till tränarbytet. Och i så fall vill jag slippa höra nåt om "Ung" eller "fräscht nytänk"
Kommentera

Vad är det med den förbannade webbradion nu då? låter ju som om den är besatt av en demon eller nåt
Kommentera

Komigendå webb-tv visa mig några sugrör!
Kommentera

RocknRolf2: Det är väl ändå Per Nygårds som kommer från SSK, inte Challe? Men bra försök, eller nåt.
Kommentera

Hälge: Ok skönt att höra, tack för informationen.
Kommentera

Grr. Jag måste rota lite bland motiven till Challe... från tikaresidan:

"Att Timrå nu väljer Charles Berglund som också Nubben medgav var klubbens förstaval på tränarposten tycker jag känns fräscht och nytänkande.
- Det lättaste hade säkert varit att kontakta t ex Pär Mårts men vi sa tidigt att vi ville ha någon yngre, sa Nubben."

"Nån yngre" ??! Gärna utan tränarmeriter också va? Men det är ju kul med nytänk.. oerhört spännande!

"- Han brinner ju verkligen för att jobba med unga spelare och har varit med och utvecklat många talanger i Södertälje de senaste åren, de har ju killar som Grossman, Bergfors, Wandell, Videll och Enroth med flera som kommit fram där på senare år. Han är oerhört kunnig på juniorområdet men här kommer han i första hand att jobba med A-laget, fortsatte Nubben.

Härligt, det formligen kryllar ju av unga spelare i A-laget. Alla nyckelspelare är ju killar på väg fram, i början av sin karriär. Känns lovande!

Dåså. Stark som juniskille i SSK och missat slutspel med DIF ifjol som andretränarre. What else? Ja han var ju trevlig i rutan med travet och hockeykväll. Nånting säger mig att det har spelat en helt orimligt stor roll vid den här anställningen. Hade en annan kille utan någon som helst tv-närvaro men med motsvarande tränarmeriter fått detta toppjobb?
Kommentera

0-0 efter 1:a borta mot Modo. Jag e rätt nöjd med det resultatet.
Kommentera

« · 945305 · »