1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588767 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2007-11-26

« · 945801 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2007-11-26
Jag satt och grinade hela förra säsongens seriespel att produkten jag har en livstidsprenumeration på inte bara omfattar ett SM-guld lite nu och då (ganska sällan faktiskt) utan också njutning på vägen dit.

70% av fjolårssäsongen var jag besviken på min produkt. Tur att vi tog SM-guld så att helhetsbetyget blev "med beröm godkänt".

Förresten, ni har inte några stabila backar att låna ut till en behövande broder?
Kommentera

Per HApps: ta sitt ansvar...?
Kommentera

Hahl Bundy:
Om man skall sammanfatta det hela så kräver den samlade supporterskaran att spelarna skall ta sitt ansvar. Ingen annan kan göra det å deras vägnar.
Kommentera

Uno Gordon: Ditt resonemang om förhållandet mellan medelmåttor och stjärnforwards som du uttrycker dig, finns det belägg i att kunna påstå.

Absolut visst ska laget inte bara bäras upp av stjärnfowards visst måste alla dra sitt strå till stacken. Hur bra tror du en myrstack blir om bara 2-3 stycken ska bygga den?

Denna negativa trend går inte att ändra på sålänge inte alla drar sitt strå till stacken och visar 100 procentig vilja i varje byte.

Hockey är en lagsport och inget annat.

Timrå börja spela som ett lag och börja hjälpa varandra ute på isen så lovar jag att det kommer bli till något positivt.
Kommentera

Shadar Logoth: "Skall jag tolka dig så att du tycker att backlund spelar bra...? Att han är stabil i match efter match och vinner jämna matcher åt sitt Timrå?"

Svar: Ja.
Kommentera

Paddan: Mycket skit är det.
Sara Wedlund? Kanske sprungit vilse?
Kommentera

Hahl Bundy: Vad bra, då har du fått ner dina spådomar på papper. Härifrån där jag sitter så ser de ut att vara lättsmälta också. Typisk kvällstidningsspådom, med andra ord. Själv hade jag anlitat Sara Wedlund för att spå detta års vinnare, men jag har inte hittat Sara än.
Kommentera

Har läst ett antal inlägg nu. Jag var på matchen igår o led lika mycket som ni andra.
Men har jag förstått saken rätt av en del inlägg, så ska Challe gå, Hedström bort, Backlund bort, Ingen back håller måttet o Hahl är inget att ha, Regin har -10 i plus minus så han kan lika gärna lämna. Det vara synd att Wargen försvann liksom Kenta. Kapanen el. Riksman ska in osv osv?
Är det rätt uppfattat?
Lägg ner verksamheten lika gärna. Jag hoppas verkligen ingen spelare läser den här dyngan, bortsett Bragd Birgers o en del andras inlägg.

Det "Birger" har skrivit tycker jag är mycket nyanserat, som huge skulle ha sagt.
Kommentera

fick inga bortaklackbiljetter till dif-tik men beställer vanliga så kan jag gå till er där inne ;) vilka kommer??
Kommentera

Paddan: Jag spådde i dasspapper inte lika glamoröst men desto svårare.
Kommentera

El Maco: Ni kan vara lugna, för sierskan Rosie Björkman har för Sportmagasinets räkning använt en kristallpendel för att se bland annat vilket lag som vinner SM-guld i Ishockey. Enligt Rosie blir det Timrå. Så grattis till SM-guldet!

Källhänvisning: Sportmagasinet December 2007
Kommentera

Ambroo: Nubben måste ringa till Manderville och övertala han att göra comeback.Han spelade i Finland i förra säsongen så han lär vara lätt tränad. Det behövs en med jävulsk inställning tycker det saknas idag.
Kommentera

Ambroo: Då är jag inte helt ute och cyklar i mina teorier med andra ord. Vi måste fördela ansvaret på fler spelare och över alla lagdelar. Som det är nu åker Hedström, Pyörälä, Pärssinen, Tenkrat omkring och tänker sig skitnödiga och vågar inte spela ut. ALLA förväntar sig att det skall ta sitt ansvar. ALLA förväntar sig att det är dem som skall bära upp laget. ALLA kräver resultat.

Men för det krävs ett kollektiv i harmoni, visst fan skall det finnas förväntningar på stjärnforwards men medelmåttorna måste också lyfta sig till en acceptabel nivå och understödja bättre. Man kan inte åka omkring och spela fickpingis i väntan på att affischnamnen skall göra en delikat dragning eller smeka upp en handledare i krysset. För då kommer det gå åt h-e.
Kommentera

RocknRolf2: Ja, jag generaliserar en hel del och möjligen dras en del ord ur oöppnade munnar. Men nog fan var det positiva tongångar när Regin och Hedström skulle splittras? Och nog ansåg de flesta att det - då - kändes lite ologiskt med Hedström i en tredjelina. Nu vetefan. Jag tycker att Hynning är mer förtjänt av att spela med Regin, och Hedström med Andersson. Nåväl.

I övrigt ser vi helt enkelt olika på saker och ting. Gårdagens match var, i mina ögon, ingen 'skitmatch' eller ett bevis på 'nervikning'. Det var en match där man skapade chanser, på det stora hela var det bättre laget men inte lyckades sätta in puckjävlarna. Så som det blir ibland. Klart man blir förbannad över en förlust, men måste prompt någon avgå eller sparkas så fort man blir lite syrak?

Angående slutspel: jo, det är ju då det gäller. Det betyder inte att man ska skita i matcherna nu, sådär som vissa modolider försöker trösta sig med att resonera. Men, i slutspelet måste man ha alla bitar på plats. Det är då, och först då, som varje litet misstag kan få förödande konsekvenser. Nu kan man, vilket vi ju ha sett, vara inne i en formsvacka tämligen länge utan att det betyder att säsongen är körd. Förutsatt att man kommer ur den givetvis. Och det är väl där den stora skiljelinjen går mellan oss: kan detta lag och denna tränare överbrygga problemen?

Förra året var man som bekant svenska mästare fram till november. Ledde serien på ett sätt som motsvarar årets HV (jo, jag ser den möjliga kopplingen). Sen kom skadorna, sen kom raset. Och sen åkte man ur mot ett jävligt fånigt Modo. Hur många satt och kollade på oktobermatcherna och lattjade med pinken då?
Just Modo gjorde väl tvärtom. Spelade uselt och skrek om att sparka sina usla backar (ungefär som i år), och sedan hade man en brutal defensiv i slutspelet. Not the way to go, men det visar en sak: vänta med att döma ut folk bara för att dom har problem. Vänta och se hur dom löser dom i stället.
Kommentera

Ambroo: Ja absolut inge snack om saken.. Men de är många som skulle kunnat göra mål men inte gjort de..Bland annat Hedström,Regin,Hahl.. Med mera..
Kommentera

Uddan: Nu var det väl inte det jag egentligen syftade på, men ok... Han har bra fart, det har han, men han gör likförbannat på tok för lite mål sett till de chanser han har. På de senaste tre matcherna så skulle han i normala fall ha gjort ett par kassar i varje.
Kommentera

Bragd-Birger: Du är helt fantastisk alldeles! Det är en njutning och poetisk porr att skåda dina verk här på HS. Upphör aldrig i helvete med dina inlägg!

Världsklass - I´m love it!
Kommentera

Ambroo: Pärssinen har bra fart på rören,.. Men han får ingen hjälp!!
Kommentera

Fet-Ecke: Vissa säger in med Melin. Jojo, han visade ju verkligen i FBK att han med eftertryck kan få ihop en grupp med starka viljor... Andra säger in med Riksman i kassen. Den åsikten får mig enbart att undra om man är såväl blicklös som speldum... En del tycker att Hedström bör lämna eller åtminstone matcha i J20. Ja men vart ska vi då spela Pärssinen, Pyörälä, Regin, Tenkrat, Sundh, Svensson och Axelsson så att de också vaknar? Slutligen så känns det ganska misslyckat på förhand att focka samtliga backar för vilka ska då lira? Ska man övertala Christoffer Landin och Morgan Hansson att göra comeback eller ringa in legender som Petriläinen och Källarsson och fylla på juniorerna Joakim Sjödin och Niklas Grahn?

Shadar Logoth: Svaret ovan borde väl vara nog va?
Kommentera

Bragd-Birger. Du generaliserar och tar lite orden ur mun på en bunt hockeysnackare. Jag kan i hockeysnackshistorien inte direkt se nåt samstämmigt bifall beträffande splittringen av förstalinen. Nån jätteoptimist och några rätt försiktigt positiva. Men annars?

Jag håller förresten med. Vi har inte en aning om vad Challe har för relation med spelarna. Och tur är väl egentligen det, det vore dålig yrkesetik av Challe/spelarna att bubbla massa offentligt om sådant. Vad vi dock vet är att Timrå spelar otroligt bajsnödig hockey nu, och har väl egentligen sett rätt stela ut hela säsongen, bortsett några perioder här och där, samt några matcher som Frölunda borta. Om det nu beror på att Challe är för snäll, för dum, för ung, för gammal, har dumt/bra spelsystem, gillar trav, ja whatever, det bryr jag mig ärligt talat mindre om. Det väsentliga är att Challe får ut en spelmässig nivå som i alla fall i närheten motsvarar spelarmaterialets kapacitet… Och rent spel- och resultatmässigt finns tämligen mycket övrigt att önska. I typ 20 omgångar har vi tagit bra poäng trots att spelet flera ggr varit sisådär. Fine, det finns mkt tid kvar att korrigera. Men nu är spelet skit och vi får stryk gång på gång, dessutom efter flera rena nervikningar… Och ett rasande lag på 7:e plats är väl inte så grymt alibi för dåligt spel längre? Nåväl, tålamodet med Challe är inte slut än, men det tryter kraftigt. Och visst är det svårare att vara kritiskt balanserad med en kille man var skeptisk till från första början. Minns ju Oksa och Ström t ex. Jag har väldigt svårt att se att Challe kommer vara 3 år i Timrå. Hans dröm var väl förresten att coacha landslaget också… Challe, gör oss en stor tjänst och ge oss bra spel!

Dessutom har du sällan skrivit ett inlägg i ämnet Timrås spel utan att få med poängen att ”det är inte nu det avgörs det är i slutspelet”. Och sure, det stämmer ju. Men först och främst måste vi ta oss till slutspel – Jag har själv ganska svårt att tänka på hur grymma vi ska vara i mars när vi spelar skit nu. Än värre om sådana tankar sprider sig bland spelare och ledare. En match i taget som gäller. Annars kan väl speakern lugna publiken efter ytterligare nervikningar på hemmaplan med: ”lugn mina damer och herrar, Challe håller på att spela ihop laget och det är i slutspel det gäller. Vänligen återkom och betala dyra pengar nästa match tack”.
Kommentera

Ambroo: Vad menar du....sparka sig själv....?
Vakna upp i verkligheten...?

Utveckla gärna är du snäll....
Kommentera

Fet-Ecke: Visst ska man hetsa upp sig men inte så man behöver inkontinensskydd i november. Hur ska det bli i februari då?
Kommentera

Ambroo: Håller med dig. Det är ingen som helst fara på taket ännu!
Finns ingen anledning att hetsa upp sig!
Kommentera

Fet-Ecke: hehe =)
Kommentera

Uddan: Hockeyår för f..n, hockeyår! September-september!
Kommentera

mattias - 74: Bara att hosta upp några miljoner då :)
Kommentera

Det är mycket "Sparka Challe, sparka Backlund, sparka Hedström och sparka alla backar...NU!" Men ta och sparka er själv i arslet istället så ni vaknar upp i verkligheten.
Kommentera

Fet-Ecke: Blir väl inte förrens om 2 år då.. För SM finalen går ju nästa år! :)
Kommentera

Uddan:

Nej men kul och se ändå hur han sköter sig och om vi kan ta tillbaka honom :)
Kommentera

Uddan: Du menar försvara guldet nästa år!!? ;)
Kommentera

mattias - 74: Hjälper de tror du :P
Kommentera

Uddan:

Skall kolla in honom lite extra nästa gång ni spelar :)
Kommentera

mattias - 74: Sågar han inte.. Säger bara att vi måste ha en målvakt som är jämn..De går inte och har de som är nu. Sen kan man inte skylla allt på honom. Måste börja göra måål med.. :)
Kommentera

Uddan:

Tycker ni skall vänta med att såga honom. Vi vet att han stundtals kan spela riktigt riktigt bra och samtidigt göra SALO räddningar :)
Kommentera

mattias - 74: Nästa år kommer han vara en av dem bättre målisarna i ES. Om han nu stannar här. Som du sa han är inte färdigutvecklad än. Men vi behöver en mer stabilare målis om vi ska kunna fajtas om Guld nästa år. :)
Kommentera

Shadar Logoth:

Tycker Backlund är något bättre nu än när han var i Leksand men han är långt ifrån färdigutvecklad finns massor att jobba på.

Ojämn är bara förnamnet.
Kommentera

h o c k e y : gällande backarna under fjolåret hade vi Strålman vilket utgör en enorm skillnad mot idagdå ingen har den spelskicklighet o offensiva asenal han hade...

Jag tycker inte det beror på att backarna inte gör sitt jobb så gott dom kan utan mer att skicklighten o skridskoåkningen räcker inte till..

de gör nog så gott dom kan....den ende back som har fart är Kokko o han är ojämn... övriga långsamma.. möjligen undantaget Jonsson....dock övriga relativt starka defensivt när de hinner med men då måste dom oftast vända hemåt i banan lite i förtid annars blir dom uppenbarligen efter vilket inte sällan resulterar i hakningar..

Tycke precis som Du att Backlund håller tillräckligt bra nivå. det är länken mellan honom o anfallet som behöver förstärkas hur det nu skall gå till om det inte går att "LÅNA" hem Strålman från T. Marlies
Kommentera

Backlund kan inte vara stabil, måste faktiskt hålla med ett inlägg längre ner vi går inte långt med Backlund i målet så e det
Kommentera

Shadar Logoth:
Backlund borde få vila, ser inte challe att Backlund inte håller, dags för ett byte
Åkerlund borde få chansen, han har inget att förlora bara att vinna!
Kommentera

Bragd-Birger: men håll med om att backe gör snygga tavlor i bland .. om man sett det på tv så hade man ibland trott att det var trickfilmat
Kommentera

Fet-Ecke: Kanske skulle vara nåt, bara vi slipper den pekoralen som spelas nu.
Kommentera

h o c k e y : Kanske skulle spela den Slovakiska eller Lettiska nationalsången i "Spargrisen"?
Kommentera

JimmyH: Skall jag tolka dig så att du tycker att backlund spelar bra...?
Att han är stabil i match efter match och vinner jämna matcher åt sitt Timrå?
Kommentera

actionleif: Ja men vad spelar ett par fina räddningar för roll om man minuten senare kastar in pucken i mål...?

Förstår inte allas tålamod med denn högst mediokre målvakt.
Kommentera

JimmyH: Men för fan har ni inga som helst krav på en målvakt.....?

På de matcher han spelat har han gjort rejäla tavlor i mer än hälften av dem.

Är det acceptabelt?

Kapanen var skitdålig i 2 av 55 matcher men sedan var han på en STABIL hög nivå.

Timrå kan glömma att gå längre an kvarten med Backlund i mål.
Kommentera

Bragd-Birger: Har du svårt att läsa innantill....
Var läser du att jag lastar gårdagens förlust på Backlund...?

Jag skrev två rader och du lyckades inte tyda dem...märkligt.

Orkar för övrigt inte läsa ditt inlägg...

Däremot hävdar jag att Backlund inte håller måttet i ett lag som förväntas slåss om medaljerna.
Kommentera

Bragd-Birger: Skitsnack! Att du ska skriva korta inlägg alltså. För min del får du gärna skriva varenda inlägg i Timrås hockeysnack.

I ett forum där var och varannan verkar vara manodepressiv är det skönt med dina nyanserade inlägg. Inlägg som innehåller både hockeykunnande, humor, självdistans och som alltid är stilistiskt väldigt välskrivna.

Så fortsätt med dina romaner, jag är säker på att vi är många som uppsakattar dina texter.
Kommentera

h o c k e y : Löjligt.. Den enda finnen som inte pratar svenska är Riku han pratar engelska. Dom andra pratar svenska!
Sen är de ju så att finnarna är bättre än timrås "svenska" spelare på isen.. Trist men sant.
Timrå har inte dom pengarna för att köpa svenska stjärn spelare som Frölunda/HV/FBK och LHC har.. Därför har vi stjärnspelare från Finland.. Ja även en Tjeck.
Kommentera

Bragd-Birger: Bra och sakligt inlägg från dig Braggis, det visar att du kan när du vill.
Kommentera

Bragd-Birger: Och du borde lära dig att skriva korta inlägg, inte romaner.
Kommentera

« · 945801 · »