Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att Carlsson får sparka in en puck mot LHC men Pyrret inte får göra detsamma? Från min vinkel såg Carlssons tio gånger mer avsiktlig ut än Pyrrets. Varför döms det bort idag?!
Två individuella misstag har sänkt oss. Helvetes jävla skit.
BlackBay: Bäst var webbradion som tyckte Timrås backar var ÖVERkonstruktiva, tyckte att de skulle spela enklare istället och lägga puck ut. Som det var nu blev de lätt fastcheckade.
Överkonstruktiva......? Snarare handlingsförlamade och totalt obegåvade spelmässigt sett.
Röda Tallen: Äh, va fan. Vi säljer iväg alla spelare bara för att vara på den säkra sidan.
Jag tror att Hedströms vilja att ha puck hela tiden påverkar Hahl. Det blir lite diffust vem som ska leda och styra PP samt uppspelen. Hedström vill för mkt.
RocknRolf2: Om du tycker Hahl har varit bra i de senaste matcher så vet inte jag om du har sett dom matcherna. Visst han har varit bra förrut men just nu har han inte många rätt. Får man snacka skit om andra så får man väl för fan snacka skit om han också, eller är han helig???
I en period som Timrå rycker upp sig i ska det givetvis komma två baklängesmål, varav en riktig tabbe av Backlund.
Nu gäller det att visa för sig själva, supportrar och alla andra intresserade att det finns någon sorts vilja och ära hos laget och gå ut och köra stenhårt i tredje.
Kerstin_k: Ja att Hedström håller pucken i Power Play är konstigt sen när han ska lämna över den till Hahl så gör det så tempot går ned. Sen blir det inte bättre av att Halh har gett bort ett par puckar i PP.
Röda Tallen: Orkar egentligen inte svara men, jämför Robin Jonsson och Riku Hahl. Vem förtjänar kritik?
Jag börjar tappa tålamodet med Backlund. Han blir ju aldrig så där jämn och bra som vi har hoppats, ständigt nya tavlor och osäkert spel. Nej, Kapanen det var målvakt det, sanna mina ord. Backlund är inte i närheten så bra
wap.hockeysnack.com Det är inte ofta man håller på att somna i andra perioden efter 3 koppar kaffe. Patetisk hockey. Svackan är ett faktum. Bara att aktivera "brynäs-mode"...
Den bistra verkligheten ett lag har en dålig trend,möter då Timrå vad brukar det sluta med. Timrå torskar!!!!
Varför är JH så jävla glad,ligger man under med 2 och man knappt kommit ut ur sarg hörnen ska för H vete inte stå ta så jävla lätt på allt, nä han saknar inställning å de grövsta.
Lätt att skylla på Backlund!! Gör han ett misstag syns det direkt!!Resten av hela j-la laget gör misstag hela matcherna i nästan 60 min!!!!! Vad har dom för spel?? Finns inte ett anfall där man kommer på avslut på mål. Det måste vara nåt totalt galet då man man inte kan prestera bättre med detta manskap. I mina ögon är det en TOTAL KATASTROF!!!!!
Ja just det. JH ler och säger att tänder man inte till i en sån här match kanske man ska spela schack!! Dom får nog börja med det då!! Gud så det smäller i närkamperna. Har inte sett en offensiv tackling än!!!
Taurus: Att övriga laget också är dåligt lindrar inte Backlunds usla spel. Misstag och misstag, det där är katastrof och kan mycket väl vara matchavgörande målet. Och det är långt ifrån första gången
Jo, men då resten av laget inte kan åstadkomma ett skit så spelar det ingen roll hur Backlund spelar. Regins passning på 1-0 målet på offensiv blå är precis en lika stor tavla!!!
RocknRolf2: Hedström kan göra kusinpajasen sällskap uppe i Mådå... Är det här vad man får som avkastning på de 200k han tjänar i månaden? Snacka om taskigt investerade pengar... Han åker bara runt och håller i puck som om han vore nån jävla Gretzky.
Det värsta i all den här jävla misären är att man inte visar något hjärta över huvud taget... Fan, det har inte sett riktigt stabilt ut på hela säsongen. Vad är felet?!
Kalkyl: Det var galet av Challe att spräcka Pärssinen-Hahl-Pyörälä från början. Vi hade en av seriens bästa kedjor, men nej, då skulle en formkass Hedström in. Fingertoppskänsla!
arf: mhm mitt mål är att börja tjäna sjusiffrigt och bli ny sångare i Iron Maiden. Men det är bra att Challe har ambitionen. Han är ju *trumvirvel* ung!!!!1
RocknRolf2: ... helt klart. Sen kan man ju fråga sig varför inte Tenkrat matchas hårdare i PP. Upp med honom på blålinjen så att han får uttnyttja sitt skott. Men det är klart, det är kanske bättre med Koskinen på blå. Han som har såna fina offensiva kvaliteter...
Precis det jag satt o tänkte på, ska ett lag vända en dålig trend...så finns TIK där. MÅSTE till nya backar...att låta Kenta gå var den största miss TIK kunnat göra, det är ett som är säkert. Med det material TIK har framåt så ska dom kunna ligga i topp, men nu är det TIK som har en dålig trend och det smärtar i hjärtat. Det här kan sluta illa !!!