1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590693 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2008-10-02

« · 1069707 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Såg du matchen själv kan man ju undra ??? många av dom så kallade fasthållnings utvisningarna var ju helt horribla det räckte ju att modo spelarna la sig ner så tog Persson ut en TIKare dessutom skulle Timrå haft straff när A Lander kom fri snacka om dommar tavla
Kommentera

spud: I ett derby med massor av känslor inblandad borde t.o.m. du inse att antalet utvisningsminuter var ojämnt fördelad.

Favör av hemmaplan agvjorde bedömningsnivån i flertalet situationer. Som sig bör.

Grattis till segern. Väl mött då det gäller något.

Kommentera

Per HApps: Inga problem, 400 med frakt.

Tik idag, långsamma, hakning fasthållning, filmning, sarg ut/icing, tråkigt styrspel.. Saknar ni inte de tider när ni faktiskt spelade hockey?
Kommentera

powerTIK: Nej man ska inte ha straff när man får till ett ostört avslut, men det visste du väl?

Du får nog ta och titta på matchen igen, tycker persson kom ifrån matchen med godkännt. Däremot var han snäll mot er att trots ni höll på att fiffla med bytena hela matchen lyckades få avsluta kampen utan en spelare på botbänken.
Kommentera

spud: som jag skrev i ett inlägg nån modd fick för sig att radera: du är en sån som gör det lite roligare med hockey =)
Kommentera

250kg kärlek: Ja det var ojämt om man bortser spelet. Laget som äger pucken stora matcher får ofta den fördelen att man fåt utvisningarna med sig.. Det måste ju t.o.m du inse.
Kommentera

powerTIK: Jag tror inte att det skulle vara straff när Lander kom fri.

Om länken fungerar så titta på paragraf 508.
Kommentera

spud: Oj oj....ticsen kommer tätt nu...
Kommentera

spud: du måste vara en sån där ensam person i skolan, en sån som inte har några vänner.
Förmodligen har du aldrig spelat hockey i hela ditt liv heller.
Kommentera

rödovithockeydy: Nej jag är inte tyskalärare, och jag har spelat hockey, vad nu det har med saken att göra.
Kommentera

spud: tja vilka filmningar tänker du på då??
sen var inte modos spel så väldigt bra heller och spel en man mer vad kallar du det?
Kommentera

spud: tja vilka filmningar tänker du på då??
sen var inte modos spel så väldigt bra heller och spel en man mer vad kallar du det?
Kommentera

spud: Jag konstaterar att Modo verkade mer skitnödig att vinna detta derby än Timrå. Föreföll som att Modo hade något att vinna i kväll medan Timrå mer spelade "av" - och drog lärdom av - matchen.

Med slutspelet senast, i färskt minne, så förstår jag att ditt favvolag hade mer att spela för.

Kommentera

spud: Är du på riktigt?
Jösses - Det här med frigång har gått längre än vad jag trodde...
Byt galax för fan
Kommentera

berra: Eran nya finne la sig så fort det var nån nära.

Ne som jag sa, om MODO hade kommit upp i någon standard hade detta slutat ganska så illa för er.
Kommentera

250kg kärlek: Och era spelare ser rädda ut inför nästa..

men allvarligt, är ni inte oroliga? TIK ifjol hade fart, tyngd och viss finess, kvar finns inte mycket av det, utan det är sarg ut och haka för allt vad tygen håller.
Kommentera

spud: Det där funkar inte... Påståendet att MoDo spelade dåligt är visserligen korrekt, men att något annat skulle vara att vänta är bara att lura sig själv. Njut av de få säsonger ni har kvar i Elitserien. Med det här hemmaspelet åker ni antagligen ur redan i år
Kommentera

spud: Haha. En modolid som beskyller Timrå för tråkigt spel. Fuck, du skulle inte ens komma undan med den repliken om du levererade den till en SSK-supporter på bortaplan. Modo är ett av seriens tristaste, menlösaste lag och har så varit den här sidan nittitalet. Basta.

Annars tar jag torsken med jämnmod. Givetvis hade en seger smakat mumma, ungefär på det där sättet som en Finlands-viktoria i hockey-VM alltid gör. Deras sveda, vår belöning.

Nu måste vi få tebaks Lehtonen å det snaraste. Vill inte köra röjsåg så här inför helgen, men det finns väl nån back man gärna skulle vilja peta neråt i hierarkin.
Pärssinen också efterlängtad, inte minst av Hynning. Inte fan kan hockeygudarna fuckat upp ännu en disk i den timoska ryggen. Verkar absurt i s f.

Gillar vibbarna laget utstrålar så här långt. Ett jävligt intressant lag, med en nästan ogreppbar potential. Detta har alla förutsättningar att bli en kul säsong.
Kommentera

spud: jaha och om timrå kommit upp till normal standard så hade modo fått en ny torsk men vi kommer igen
Kommentera

spud: Ditt monotona tänkande verkar föreställa sig att dagens Timrå var ett normalpresterande Timrå. Tillbaks under stenen med dig.
Kommentera

Hälge: Nej det var ingen straff. Det enda man skulle kunna önska sig av Persson är att han är konsekvent matchen igenom, åt båda hållen. Jag säger inte så mycket om utvisningarna som Timrå åkte på. Man förtjänade nära nog samtliga. Men man tycker att nivån skall ligga på samma nivå åt båda hållen. I och för sig släppte han mer och mer ju längre matchen led och i slutet slapp många spelare undan.

Nu hade det säkert spelat mindre roll. Jag tycker att Timrå förlorar mot ett snäppet vassare lag idag. Åker man inte skridskor så vinner man inga matcher, så enkelt är det. Har man inte koll i egen zon så ringer det förr eller senare.

Tänkte också på vilken saknad Pärssinen lämnar efter sig. Efter hans skada har man ju knappt sett röken av Hynning. Han behöver verkligen någon som kan servera honom och där har inte Jonte lyckats ännu. Apropå Jonte. En match till att bocka av i "matcher som han förtjänar att göra mål i". Han har ta mig fan slitet och kämpat till sig ett mål snart, det tycker i alla fall jag. Även om hans spel i övrigt lämnar en hel del att önska.

Idag faller vi på uselt markeringsspel. Persson (Dennis) får ta på sig 1-1 målet alla dagar i veckan. Varför började han snurra runt efter TIK-spelaren när hans mål var att täcka upp för Modospelaren som rusade mot mål? Nej, han övertygar inte på mig. Visst måste väl Moe hålla en högre klass än honom?

Vi spelade bra boxplay och stod upp mot Modo på bortaplan. Det är ju trots allt (även om det smärtar mig att erkänna) inget sopgäng vi åkte iväg och försökte ta poäng av.
Kommentera

spud: haha!! nej det är klart att du inte är en lärare!
försök inte nu spud.. inte ljuga, du fick ju aldrig vara med i laget.
Kommentera

lincoln: haha, det var en högst oväntad och underhållande replik! Den tackar jag för!
Kommentera

lincoln:
Spödden är en mingis, det var bara slumpen att han föddes till Modosupporter, hade han vuxit upp Sörberge hade han ändå varit en mingis som retat gallfeber på Modoklanen med sina tics.

Vad det beror på vete fasiken, men forskning visar på att trasiga leksaker i barndomen i kombination med betong i sandlådan och avsaknad av vänner i ungdomåren kan bidra till detta abnorma beteende.

Tyvärr finns det inget botemedel, en gång mingis alltid mingis, oavsett klubbtillhörighet, otur för Modofalangen att behöva dras med dylika medlemmar.

Kommentera

Per HApps: Nja, med tanke på i vilken gästbok han hänger är jag inte så säker på att det är modoliderna som haft otur.
Kommentera

spud: Hade det gått att resonera med dig hade jag utvecklat och sagt att det egentligen inte var något jättefel på utvsiningarna han tog på TIK: Det är bara det att med fingertopskänsla måste man i en jämn match kunna titta åt båda hållen. Han avgör matchen genom att ge er fördel mer än dubbelt så många gånger. Kallas att skapa flyt i matchen, kallas att lägga rätt nivå...kallas att låta spelarna avgöra. I en match som i stort sett är jämn får MoDo en enorm fördel nör man får spela pp i stort sett hela tiden.
Kommentera

Per HApps: Ett bevis på att psykiatrin inte fungerar i Sverige samt ett bevis på att evolutionen kan gå bakåt.
Kommentera

Nja, inte ska vi väl skylla på domherren efter det här. Visserligen filmade en modolid till sig en utvisning i sista. Men det kan jag köpa. Synd att domherren går på det bara.

Första 10 var riktigt, riktigt bra. Vi borde gjort minst ett mål första minuterna. Förbaskat snyggt ledningsmål iaf. Anton jobbar fram pucken till Oscar på ett underbart sätt som serverar Wandell. Pang!
I andra blir det alldeles för omständigt och långsamt. Det går inte på bortaplan. Då drar man på sig utvisningar. Men det är så typiskt oss att göra mål för att i nästa skede när pucken släpps bli för passiva och på så sätt dra på oss en utvisning igen. Det håller inte, det borde vi ju ha lärt oss.

3-3 inför sista är riktigt bra. För att knipa en pinne eller fler går det inte att dra på sig utvisningar. Det gick inte denna gången heller. Det är för få gånger vi kommer med hög fart genom mittzon och in i anfallzon. Det händer någon enstaka gång, men för sällan som sagt. Förmodligen orkar inte spelarna. Inte minst eftersom vi drabbas av så många utvisningar.

Vi hade lägen att göra fler mål, men på det stora hela var det rättvist. Det här var väl en enkel sammanfattning?

Timo och Petr på det här så........ Nej just ja, Timo har ju ont igen.
Kommentera

Kerstin_k: Jag säger som efter brynäsmatchen: "Det är svårt att vinna matcher när man inte vill spela hockey"

Jag tycker att det är irrelevant huruvida utvisningarna var korrekta eller inte. Kan man inte spela sig ur egen zon så kommer man att dra på sig utvisningar och man kommer att förlora matchen. Seriöst, var det någon som trodde på ens 1 poäng vid 3-3 och en period kvar? Skogs var förresten åter att känna igen. Någon sa att persson skulle få till omgång 10 på sig att visa vad han går för. Jag tycker snarare det gäller Skogs (och då var Persson ändå en av dom sämre ikväll), killen som står i intervju på försäsongen och säger att han är redo för spel i Tre Kronor :)

Nä, fullständigt rättvis seger för Modo i afton. Det var ju enbart modos oförmåga som såg till att det inte stod 4-2, 5-2 efter två perioder. Det räcker för Rögle (och alla andra lag också för den delen) att studera video från den här matchen och konstatera att Timrås backar inte förmår sig att spela pucken ur egen zon när man checkar högt med två killar.
Kommentera

Skarin: Timo har ont igen ja....du ska se att det bara är början på eländet. Snart står herrarna med de vita rockarna utanför dörren....
Kommentera

Per HApps: Korrektion: Hade han varit timråsupporter så hade man bara skämts aningen mer.
Kommentera

lincoln: Du borde gå en domarkurs! Ditt argument, att bara för att tik är målmässigt med i matchen ska modo ha utvisning utan utvisningsgrundande händelse låter väldigt märkligt! Modo ägde spelet och tikarna försökte få fast modospelarnas armhålor.
Har du lärt dig det där med straffen än förresten?
Kommentera

spud: Du börjar låta skrämmande likt den där Söderbergh eller vad han nu heter här inne. Samma person, två olika namn?
Kommentera

spud: Jag tycker att alla modolidspelare borde ha varit utvisade hela tiden.
Kommentera

spud: Har inte sagt ett skit om nån straff. Inser det omöjliga i den här diskussionen. Vi tar den när du är vuxen.

Ber om ursäkt till er andra på det hör forumet för att jag svarade objektet Spud- Jag visste inte, som många av er andra, hur illa däran han var - hur illa det var ställt med killen.
Kommentera

spud: Byt forum! Du är ute och cyklar igen!

"men allvarligt, är ni inte oroliga? TIK ifjol hade fart, tyngd och viss finess, kvar finns inte mycket av det, utan det är sarg ut och haka för allt vad tygen håller".

Samma tid ifjol var det precis tvärtom så som du beskriver det. NU har vi mer fart, gör fler mål men har ett sämre försvarsspel.

Men visst, ikväll fanns farten endast första 10 minuterna.

Så där. Nu har du lärt dig nåt nytt igen.

Och modo är ett betydligt tråkigare hockeylag än Timrå. Så har det varit länge nu. Men sådant självklart förstår du ingenting av.
Kommentera

Skarin: Ja alla gillar vi olika saker, om man gillar sarg ut/icing och hakning så är man helt enkelt en hund.
Kommentera

spud:Trots dina försök till storebror o.s.v. har Modo nu kvitterat till 28-28 i vunna matcher sedan säsongen 99/00. Återstår nu bara att komma i kapp målmässigt. Där återstår ett antal mål, för er del.

Btw, ödmjukhet. Är det ett ord du känner till? Annars kanske vi kan diskutera det över en kopp java längre fram?

Kommentera

Kerstin_k: Nu är du orättvis, söderbergh är faktiskt en trevlig prick efter lite privata diskussioner med honom.
spud är som han är, inget man kan göra något åt.
Kommentera

spud: Och om man gillar att se Wernblom hasa sig fram tungt lutat på klubban, och Niklas Sundström åka pardans med domaren är man modolid.
Kommentera

Olle: Skogs kommer ;) Snart ;)

Spelet i egen zon är bedrövligt emellanåt. Det är så orejält som det kan bli. modo slog 10 icings på slutet. Vi slog inte någon på hela matchen, typ!!!! Bedrövligt.

mikenomad: Hahaha ;) Det är faktiskt inte omöjligt att de vita rockarna återigen kommer att knacka på min dörr. Det vore psykiskt jobbigt, hehe.
Kommentera

spud: Jag har förstått att du inte är läskunnig. Det behöver du inte påminna mig om.
Kommentera

spud: så modo gjorde inte sarg ut/icing då?? fast då räknas det väl inte
Kommentera

250kg kärlek: Den där ödmjukhets diskussionen dyker upp så fort nåt av våra lag vunnit. Själv överlåter jag den till andra.

Bragd-Birger: Just de sakerna är väl inget man är stolt över, men när väl pucken är släppt är det en fröjd att se susse och MZA skicka tikar till korvkiosken.
Kommentera

spud:så modo gjorde inte sarg ut/icing då typ flera gånger
Kommentera

spud: Jag tycker att Sundström är jättedålig. Hade han spelat i Timrå skulle jag vara orolig.
Kommentera

spud: Som sagt. Du ska inte skämmas för att modoliderna slår icing på icing. Jag tycker det är klokt och helt rätt. Hellre det än att agera som oss. Orejält och klumpigt som slutar med målchans eller t.o.m. mål för modoliderna.
Kommentera

Skarin: Man börjar lägga fingrarna över ögonen när man ser Persson snurra 2 (t v å) hela varv framför mål utan att veta var pucken är och endast åstakommer en total solförmörkelse framför backe. Skogs är för övrigt enormt nära att göra en Ejdepalm och det får väl nästan sammanfatta hans insats denna match.

Framåt tycker jag att man bara är uddlösa idag (krizan gör iofs ingen usel match heller), försvaret är dock fortfarande under all kritik. Enskilda spelare gör bitvis ett jättejobb men som helhet så får man bara intrycket av att allt är otränat och disorganiserat. Tycker RJ och Styf är dom enda backarna som får godkänt idag. På Lotvonens bekostnad lyckas man faktiskt till och med skämta i pausintervjun över hans fenomenala smidighet och spelsinne.

Som notis kan man väl säga att det fortfarande är skittråkigt att det går troll i jontes målskytte. Chansen han får på vänstra stolpen i andra perioden är bara signifikant för hans hålvana just nu.
Kommentera

Tyvärr ser det lite väl tunt ut, fåtal tar i närkamperna kan bero på att vi har ett lag som saknar power, Sanny Kokko gjorde ont att möta nu har vi Styf och Jonsson Skogs som outstanding i det fysiska spelet, Sportcheferna Linkan och Robban har lite att jobba på, för det här håller inte i längden om vi vill ligga på den övre halvan, rädd för att fler går sönder i och med laget spelar lite för snällt. Alla i Modo även Luleå såg betydligt starkare ut. Plus som vanlgt för Backe och Robin som bara blir bättre och bättre vilket är bra.
Kommentera

Olle: Tycker Dogline började väldigt bra första halvan men försvann mer och mer. Det är Wandell och Pyörälä som gör att det händer lite framåt. Jonte började uselt men kom igång mer och mer. Han är verkligen värd ett par mål nu! Istället får han ta på sig ett. Ett sämre markeringsspel var det längesedan jag såg vid ett av nolaskogsarnas mål.

Sedan har du ju helt rätt i att RJ och Styf är dom som håller ihop försvaret. Underbart att ha Styf tillbaka.

Backe var återigen bra, men det är synd att han släpper returen som föranleder deras 2-1 mål. #8 var visst inne då också ;)
Kommentera

« · 1069707 · »