Hahl Bundy: han har varit undercover och lurat hela Timrås forum. Vi måste se över vår säkerhet här inne. Sjukt imponerat av en modoit att kunna smälta in bland en massa rivaler på detta sätt.
h o c k e y: har hört att Israels underrättelsetjänst söker folk som dig, var beredd på att telefonen ringer med ett 972-riktnummer inom den närmsta framtiden.
h o c k e y : Men jag utger mig inte för att vara Modoit för att jag bor i Modoland. Min självrespekt är större än att utge mig för att stå för nåt jag inte är!
h o c k e y : Om man blir tagen på allvar eller inte, beror väl helt å hållet på vad man skriver?! Vräker man ur sig galla och skriver massa skit dagarna i ända.... ja då blir man inte tagen på allvar.
Att du nu har "ljugit" om att du är Timrå fan, när du i själva verket hejar på Modo. ... Ja det gör ju att jag inte kommer att ta dig seriöst framöver iaf.
Hahl Bundy: Med tanke på åsikter i arenafrågan som "de kan gå och se på Katterna om de vill ha en arena i Sundsvall", går det då att vara Timråsupporter och inte bo i Timrå?
h o c k e y :Varför ska du skriva om Modo i ett TIK forum? Varför inte skriva med dina egna supportrar?
Tagen på allvar? Tror du inte Paddan, Hellge, Poffa o några av de andra modoiterna blir tagna på allvar? Några blir det ju inte eftersom det trackas från bägge håll. Men hos dom flesta tycker jag att det finns en hyfsad respekt i allafall från mitt håll. Jag bor ju i Modoland.
h o c k e y : Det blir du pga det du skriver och inte det lag det står att du supportar. Det finns modoITER som är väl respekterade i detta forum. För att de beter sig som människor och respekterar andra människor.
Inte sagt att du inte gör det men av någon orsak måste du ju iaf ha blivit trackad...
T T: Spelar det någon roll om jag håller på Modo? Jag får väl ha åsikter om de båda klackarna ändå? Jag står inte i någon av klackarna och jag tillhör inte den skara idioter som står mellan klackarna för att provocera. Jag är en betraktare som hellre ser att Modo vinner än något annat lag. Tycker även att det är intressant att titta på det så kallade "klackkriget". Modo har många unga i sin klack och detta leder ibland till omoget beteende. Men det som är tragiskt är att samma beteende finns i Timråklacken och där är medlemmarna betydligt äldre.
Loma: Nä, jag snackar om kvartsfinal 3 från förra årets slutspel. Det var ca 5-6 grabbar i 20-årsåldern som höll på och provocerade Modoklacken. Modoklacken svarade dock den matchen för lågvattenmärke och jag gick fruktansvärt hårt åt dem på vårt officiella forum den gången.
Idioter finns i båda led, vem som är värst anser jag är dagsform och brukar vara en produkt av ställningen i matchen och vem som har bortaplan. Bortaplan = mer pepp, mer öl, mer fylla, mer idioti.
Nu bordlägger vi detta och hoppas på att båda supportergrupperna visar sig från sin bästa sida ikväll.
Loma: Om man bortser från mina tidigare "mindre seriösa" inlägg och försöker lägga in ett seriöst ord i detta ämne så tycker jag att det är uppfriskande med lite sunt derbyhat, på läktaren vill säga. Inte fingrar och glåpord, utan mera av "Klackkamp" Det jag är lite brydd på är Modosupportrarnas uppträdande i pauserna. Det är alltid en liten grupp som skall skrika och orera i ståplatsentrén!?!?! Vad är syftet med det egentligen? Tror dom att dom skall kunna dominera i en bortahall? Söker dom konflikt? Deras egen säkerhetskille uttryckte det som att "dom kanske är självmordsbenägna" Nu tycker jag att Modosupportrarna är bra rent generellt. Kanske lite enkelspåriga med sitt "Timrå IK har inget SM-guld" men nivån är ganska lagom. Inte mesigt, inte heller aggro!
shinzawai: "De gånger jag varit i Timrå har det varit en klick idioter ganska nära Modoklacken som bara åkt dit för att procovera Modoiter medans KLACKEN skött sig relativt bra."
Jag tar för givet att du menar att de provocerar Timråiter? Sen tyckte iaf jag mig både kunna se och höra att även "kärnan" i klacken var med på noterna och att de även bråkade i pauserna. Jag stod högst fem meter ifrån Modoklacken och i pausen mellan andra och tredje så råkade jag ut för ett litet busfrö,
Jag håller dock fullständigt med dig angående publikvärdarnas/ordningsvakternas sätt att uppträda.
Paddan: Nä då. Du kan relalalaxa. Men när du blåser i en kazoo så ska du inte ta i så att det blir en brunrand i fillingen o att du är mer blå i ansiktet än vanligt.
Själv jämförde jag HV-Klacken med Timråklacken i senaste matchen i Jönis. Således har jag fastställt att Timrås supportrar består av ca 50% tjejer runt 20 år!
h o c k e y : " åldersgruppen uppskattar jag till 18-35"
Ja vad ska man säga...Man ser det man vill se! har du sett hur många 10-13åringar det hänger efter sargen? ojoj, fula ord kan dom också, men inte innebörden!
h o c k e y : Din redogörelse stämmer nog mer för beteendet här inne än på läktaren tycker jag. De gånger jag varit i Timrå har det varit en klick idioter ganska nära Modoklacken som bara åkt dit för att procovera Modoiter medans KLACKEN skött sig relativt bra. Jag har nog känt mig mer provocerad av nonchalanta och inkompetenta "ordningsvakter" än hemmaklacken när jag varit i Eon. Här inne däremot kan ju de flesta inte skriva ett enda inlägg där namnet Modo förekommer utan att skriva något hatiskt i samma andetag, det är synd.
Det finns minst lika många idioter i Modoklacken som Timråklacken, här däremot är det fruktansvärt mycket mer hat och ovett från Timråhåll än Modohåll, enligt mig, och jag tror att de flesta som har skygglapparna inlåsta kan hålla med.
h o c k e y : Jag skulle nog vilja påstå att medelåldern hamnar nånstans mellan 14-23 och att de definitivt inte är rumsrena. Det bygger jag på flera tidigare erfarenheter.
h o c k e y : Du kanske hade öronproppar eller ovanligt mycket vax i öronen eftersom det tog ca 1 minut från det att dom kom in så började dom skandera: Vi hatar Timrå.