1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-12

1111812 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-12
dr-nix: Det jag säger är att, visst hoppas jag också att han tillför lite jävlar anamma. Men i ditt tidigare inlägg skrev du på ett sånt sätt att man trodde att karln skulle själv stå för hela kalaset.

Jag har ingen aning om hur bra eller dålig han är på något sätt men jag kommer inte döma honom innan jag sett honom spela.
Kommentera

Herminator: jo men lite väl tufft att lasta honom med ansvaret att stå för ett helt lags jävlar anamma .. :P
Kommentera

dr-nix: Jag har inte påstått varesig det ena eller det andra. Jag hoppas bara att Sonnen-shine tillför lite jävlar anamma som jag saknat på vissa håll!
Kommentera

Herminator: Han är inte Manderville, det finns inte bara en ledartyp.
Kommentera

Herminator: Amen.
Kommentera

Skarin: Visst känns det lite som ett ledarskapsproblem när ett lag kan spela drömhockey och vinna en match lätt för att sedan vara som nybörjare och förlora nästa lika enkelt.
Det sägs att Sonnenberg är en genuin ledartyp, fine!
Då hoppas jag att killen fungerar som Manderville gjorde. Gormade och skrek i båset och smällde halvsovande lagkamrater på benskydden med klubban till att de vaknade.
Som Pyrret säger om Nola-matchen senast, skit i 2 perioder och spel i den sista, tyvärr för sent då.
Alla måste prestera, gärna lite över sin egen förmåga, i varje enskilt moment av matcherna. Först då kan det här gå vägen.
Slakta björnen, krossa Lulio!
Kommentera

T T: ...som visar sig bli godkänt. Ja, det hade varit rättvisa det.
Kommentera

Skarin: Han borde ha styrt in den med skridskon.
Kommentera

T T: Passet måste fram i trafiken och det gäller att åtminstone vifta med klubban i hopp om att göra mål, inte minst när man vet att passet kommer. Vi hade inget flyt i sista, men tur förtjänar man. Går inte att börja gasa med en perre kvar. Det brukar oftast inte räcka.

Så där ja.

Nu KÖR vi.
Kommentera

Skarin: Lehtonen kunde väl inte göra mer än att stå där med bladet på isen. Tyvärr var det Tenkrat som var puckhållare och passet flög förbi.

Så där.

NU kör vi.
Kommentera

Mysigt att se matcher i efterhand ibland. Framförallt tunga förluster mot nolaskogs. Känner bara att jag måste lätta på känslorna för att kunna gå vidare med matchen i morgon.

En bidragande orsak till förlusten var herr Claesson. Det har Challe helt rätt i. För det första är det en gåta hur Torrben Forsberg klarar sig från utvisning på Jesper. Båda skridskorna är i luften och näsbenet av. Vår gameplan sprack där, på tok för tidigt. Dock långt ifrån avgörande.
I andra perren åker Tenkrat ut för världens minsta hakning. Skrattretande faktiskt. Bp klaras av men alldeles efter blir Björns klubba solklart fasthållen, ingen utvisning. Istället kontrar nolaskogs i ett friläge och självklart måste den snubben dras ner. Istället för pp för oss, pp för dem och 2-0. Ridå ner. Självklart missar bedrövlige Claesson åt andra hållet också, men det blir liksom inte lika avgörande.

Period 1 och 2 är usla hockeyperioder från båda håll skulle jag vilja säga. Det blir en helt annan match i sista. 2-1 känns ganska rättvist men Lehtonen borde väl ha satt trissan i slutet vid öppet mål. Vi hade några kanonlägen i sista om man säger så.

Det mest tragiska är varför intensiteten inte var bättre från våra spelare under första halvan av matchen. Det är ju här problemet sitter. Rädslan att förlora och att alldeles för få vågar ta tag i saker och ting på bortaplan gör att vi ligger där vi ligger. Det måste bli ändring på det. NU! Men det finns en risk att det är för sent, men det vägrar jag tro på.

Så där.

Nu kör vi.
Kommentera

MorganaLefaey:

"John K: Har du länken till artikeln? Lyckas inte finna den när jag går in på st.nu.

Vore roligt att läsa om vad som hände i stället för att gå på rykten och skvaller."

Nej, jag har ingen länk, det stod att läsa i pappersutgåvan.
Kommentera

Hälge: Man får tacka. Men var inte så mycket info om varför. Det får väl bli så att man som inte var där helt enkelt inte får veta.
Kommentera

Hahl Bundy: Amen ang Jonsson.....
Kommentera

Hahl Bundy: F.ö anser jag att R.J inte ska få fortsatt förtroende ens om det inte kommer en ny back.
D.P har spelat upp sig o gör inte på långt när lika hårresande beslut längre o dessutom drar han inte på sig utvisningar som R.J gör när han står o petar med klubban o putar ut med ändan o klänger o har sig.

Fy bubblan! Åk skridskor, Om han nu ska spela vilket jag inte tycker längre!
Kommentera

The great one: Mycket bra inlägg, Jag håller med om allt nästan.

Den jag ser som ligger bakom 1-0 är RJ som är ute o flaxar o far ute i rundeln med ryggen mot Ulmer.
Skogs befinner sig framför mål stångandes med en Modoit utan tvekan störd över att inte riktigt veta vad han ska göra. Ska han ut o press eller lämna modoiten ensam framför Backlund?
Snabb avvägning; ta den andra modoiten framför mål o låt Backlund ta skytten. Nu gjorde Ulmer det som ingen kunde i Timrå igår skjuta högt o naturligtvis i 1:a klykan.

I mina ögon är det RJ:s tafflig o fullständigt värdelösa backspel som är grunden till detta liksom att hans spel gör den andra backen väldigt osäker efetrsom hanställs inför väldig svåra avvägningar pga RJ:s oberäkneliga positionspel o dåliga skridskoåkning.

Tack för mig.
Kommentera

MorganaLefaey: Är det denna länk du vill ha ?
Kommentera

John K: Har du länken till artikeln? Lyckas inte finna den när jag går in på st.nu.

Vore roligt att läsa om vad som hände i stället för att gå på rykten och skvaller.

Kommentera

Paddan: Enligt artikel i ST så var det dåligt uppträdande av en Tik-supporter.
Kommentera

Hemma från Swedbanken!Tung förlust..

Säger bara Nr:4! men hallå snacka om att vika ner sig kraftigt i närkamp före Modos första kasse!Sen varför ger man inte Tom Wandell en egen puck så kan åka finåkning med den tills han lessnar!
Kommentera

mikenomad: Jag vet inte om Timråklacken just då hade charader och han försökte efterlikna ett lamadjur eller vad det var frågan om. Ärligt talat vet jag inte vad som hänt, jag styrs helt av skvaller.
Kommentera

mikenomad: Polisen är väl från Ö-vik?  =P
Kommentera

Paddan: Ska man straffas för ej fungerande kroppsfunktioner? Är inte det lytesövergrepp av polismakt?
Kommentera

mikenomad: Ryktena talar om salivavsöndring från trumslagare mot sittplatspublik.
Kommentera

Nyss hemkommen från matchen så vill jag bara droppa en tränarklassiker; Vi tar med oss tredje perren som vi faktiskt vann, den var helt ok! I övrigt Modos match och däremd ett rättvist resultat. KS tror jag inte det blir, dessvärre inte heller slutspel. Ska så bli fallet krävs att minst två av lagen Rögle, Brynäs, SAIK eller Luleå klappar ihop. Modo tror jag inte vi ska räkna med i det fallet, det är nog en klättring de har påbörjat...

Förresten, nån som vet vad som hände i TIK-klacken i 2:a när farbror blå var där och idkade lite polismisshandel?
Kommentera

shinzawai: Jag tror att både Modo och Timrå kommer gå till slutspel på Brynäs och Rögles bekostnad.luleå kan inte heller känna sig säker.Men Både timrå och Modo går till slutspel och det meste tyder på att vi INTE behöver mötas i en kvartsfinal för en gångs skull.
Kommentera

Är Tenkrat till salu? Vi behöver lite spiid.
Kommentera

Om Challe bara slutade med sin idiotiska stil så kanske man kunde börja respektera honom. Snacka om energitapp att hela tiden göra allt för att påverka domsluten.
Kommentera

h o c k e y :
Jag säger som Kineserna.

-Tlabbel tä wädde, weining, weining weining.
Kommentera

"falo: så inihelvete ruttet hur mycket fick modo pröjsa för dommaren jävla smuts sport hata hata"

frustration i form av ord när det är som bäst.
Kommentera

Ice Tea: RJ vart bänkad efter 1 period och ersatt av Sebbe Erixon! Står så på st i alla fall!
Kommentera

The great one: Du sammanfattar det hela på ett bra sätt. Jag håller med dig i allt.
Kommentera

The great one:

Håller med, kloka ord...

Nu hoppar jag i lopplådan, sommna i missmod är en konst, men man har lärt sig...
Kommentera

Blir jävligt förbannad på alla som ska skylla på Backlund hela tiden!

Kolla målen vi släpper in, Ena gången var det Skogs som inte kan stå upp utan släpper en Eriksgata, så att Ulmer kan vända upp och hänga den högt mot en chanslös Backe. Nästa mål var samma situation när modobacken bara får vandra in. Vet ej vem det var som släppte förbi honom dock.
Men samma typ av mål. 2 misstag som står oss dyrt.

Robin Jonsson är en annan som borde sitta utvisad jämt, hans spelstil stavas fasthållning och hakning, det är det enda karln gör därute på isen! Att han inte åker ut oftare är otroligt, men han kanske är smartare än vad han ser ut?

Tycker vi är halvhyfsat med i matchen och vinner många tekningar efter 2 perioder. Efter reduceringen i 3:e är det bara ett lag på banan. Tyvärr ser man detta alldeles för ofta. Att ett mål ska betyda så otroligt mycket, egentligen.

Sedan så saknade jag faktiskt Samuelsson efter skadan, det gjorde att vi inte kunde rulla runt på 4 kompletta kedjor, utan rullade på med 3 centrar och 4 ytterforwards par. Det har jag aldrig gillat, då det uppstår nya formationer hela tiden.

Vi hade lika gärna kunnat få med oss en pinne ikväll, Lehtonen hade ju öppet mål men missade men någon centimeter.

Jag är relativt "nöjd" ändå, men det är synd att det ska ta 2 perioder och ett mål för att laget ska tända till ordentligt.
Kommentera

Trots allt, Timrå gör ingen dålig match idag, det tycker jag inte.
Vi får komma ihåg att i mötte ett MoDo på uppåtgående vilket inte är helt lätt.
Kommentera

Laken: En annan sak är ju bristen på kreativa spelare i PP. har dom verkligen ingen bättre spelidé. Inte ens ordnat spel i anfallszon. Inget tryck ingen fart i passningspelet, dåliga passningar, långsamma avslut. helt enkelt brist på kvalitet. Blev lite bättre i 3:e...

Nu måste en bra center och en bra back till in, nu får det vara slutpratat och visa att det inte bara är snack och lite verkstad....

Modo var inte bra alls men Timrå lyckas vara lite sämre ändå i två perioder när man har chansen att ta över matchen. Jag begriper det inte.

Domaren urkass men vadå: so whats new anyway.

Backlund bra men vart fan är back-up målisen Leinonen...
RJ bänkad? Skadad? Less? Sämst?

Laget bjöd upp bra i sista men de andra två perioderna bara glimtvis.

Tenktrat, Bagarn, gallerungarna, Pyörälä och Backlund bäst idag

Mer rörlighet i laget så blir det bra det här, tror jag....
Kommentera

I afton såg jag min första Timrå-match via nätet någonsin. Tack vare länken man fick av Yellowcard. Jag var mycket nöjd med sändningen, men desto mindre nöjd med matchutgången. Frågan är: Kan man lita på www.justin.tv även i fortsättningen? I så fall slipper man ju till och med sticka över gatan för att besöka O´Learys. Man kan se TIK:s bortamatcher utan att behöva träffa en enda käft - perfekt! :)
Kommentera

Hälge: hehe, var det så svårt att förstå min syftning??
Men OK, tar om det, till skillnad från ER härinne, så HATAR jag inte läns-rivalen, dvs jag hatar inte TIK, som många av er hatar MoDo! capice?
Men självklart är det kul att gnabbas med lillebror! :-)
Kommentera

Hahl Bundy: Hur säkert är ryktet om Warg???
Trots allt, även om det skulle vara sant så har jag väldigt svårt att tro att MoDo skulle släppa honom till närmaste slutspelskonkurrenten.
Kommentera

zigge: "till skillnad från flera av Er, så "tokhatar" jag inte TIK"

Hä hä hä, det gör inte vi heller.

Finns inget att skylla på denna match, laget verkar inte vara bättre än så här efter 40 spelade omgångar. Modo jobbade hårdare än vad Timrå gjorde.

Kommentera

zigge: Det är väl ingen härinne som "tokhatar" TIK ? ;-)
Kommentera

Abron: Vi förlorar ofta med uddamålet på bortaplan. En tillfällighet? No way!

Det känns mycket som att vi förlorar borta därför att vi har en tendens att ge bort initiativet till hemmalaget, vi blir passiva och stillastående.
Sedan när vi väl hamnat i underläge spottar vi upp oss. Men varför bjuda motståndarna på ett försprång?
Dessutom skulle en klassback till underlätta mycket på bortaplan, när vi till exempel hamnar under press.
Men matchen idag är en okej insats av Timrå men återigen ska vi börja arbeta oss tillbaka när vi ligger under.

Vi kan också upplevas som lite 'duttiga' i målchans-situationer och på bortaplan får man inte så mycket chanser. Då gäller det att trycka dit pucken när chanserna uppstår! Ingen tvekan, ingen extra passning.
Kommentera

erathoo: Absolut, lider faktiskt (lite) med er! Massor av chanser på slutet, men den SKA inte in!! Shit happens, bara...Men att skylla förlusten på domaren, OM nån nu gör det, är ju bara för lågt. Tycke Challe gapar lite väl mycket, han får knappast nån sympati för det.
Men vi tackar för poängen!! Men vill gärna se TIk ovan strecket, till skillnad från flera av Er, så "tokhatar" jag inte TIK.
Det ni vann klart, var ju tekningar, MoDo saknar en VASS tekare.
Kommentera

Laken: Naturligtvis varken backes eller domarens fel - men man kan ju inte påstå att de gjorde situationen bättre direkt.

Backe fortsätter att inte vara allt som Kapanen var. Jag tar hellre Kapanen typen som spikar igen och är otroliga 9 gånger och totalt värdelös den tionde. Backe typen, och Svoboda med för den delen, är minst en tabbe/halvtabbe per match. Vinner inte matcher åt laget

Backes säsong totalt tycker jag dock är ok.

Vi ska vara riktigt glada om vi slipper Kvala. Vi ska nog inte tro nått annat. Nu öppnades striden upp igen i och med LHCs underliga genomklappning och MoDos vinst.
Kommentera

Timrå har spelat aldeles för klent hela säsongen, å nu när dom "provar" att rycka upp sej räcker dom inte riktigt till. Inte har de blivit bättre av att dom dessutom har haft domsluten emot sej dom sista macherna. Men faktum kvarstår, om man skaffat sej lite större marginaler så funnes de utrymme för en å annan förlust ibland. Så sorgligt! Nåväl bara att hoppas att dom fortsätter att kriga... FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Laken:

Om du IDAG inte har kunskapen att analysera den här matchen å lägga lite fakta varför Timrå förlorar, så tycker jag du är feg som börjar plocka fram sånt som varit på tapenen ett tag redan.

Men jag håller med dig i sak, det skylls rätt lätt på domaren, spelare å ledare men här måste vi få säga våran mening hur var och än upplevt en match, ELLER?
Kommentera

Laken: Tyvärr kan vi nog glöma nya värvningar, som du säger, hur jävla många månader ska det ta, och har han inte hittat något hitills så.... men Linkan håller koll på vad som finns där ute.....det sista var ironi!
Kommentera

Men sen måste "junisarna" lära sig träffa mål, de är härliga att se med sin inställning, men hur många lägen missade de egentligen?
Kommentera

Laken: Läs vad jag skriver som svar till dig tidigare.
Kommentera

Piss o pest. Detta kommer bli ett drama innan de 5-6 sista platserna fördelats. Känns som det kan gå präxis hur som helst. Det ända jag kna se i min "kristallkula" är att SSK får extra svårt att undvika 11-12 plats, dels p.g.a. utgångsläget dels p.g.a. att de helt enkelt av tradition brukar hamna i kvalserien.
Kommentera

1111812 · »