Cartman: OK det målet går inte att belasta Backlund för i så fall. Men inse att den situationen aldrig hade inträffat om han tagit dom två andra målen, som han absolut ska ta.
Sen om Modo fått två andra mål på deras chanser som backlund vart helt borta på och som skulle hänt pga att det övriga försvarsspelet felat sig, så går han ju också fri från skuld.
Men nu gör han två misstag som han absolut inte får göra nu, han femdubblat sin skörd med tillåtna tabbar under en säsong inklusive försäsong och slutspel redan nu.
Detta var årets värsta förlust alla kategorier. Känner mig så jävla nöjd med beslutet att inte åka med till Ö-vik. Stod ju inte ens ut med att uppleva matchavslutningen på O´Learys. Det finns trots allt dumjävlar i Sundsvall som envisas med att hålla på MoDo och dessa idioter ville jag undvika att misshandla, därav min hemgång. "Backe"... Jaji! Nu tog även mitt tålamod slut. Stick från kommun!
Kan berätta att Lindbäck var riktigt bra ikväll,motade 46 skott och spelade riktigt stabilt,även fast det var mycket skott utifrån,men sen gjorde han några riktigt kanonräddningar på det.
John K: Jo spelarna kan och vill...men en keeper som släpper in två sådana mål som 1-2 och 2-2 målet går det aldrig i helvete, killen är rökt, ingen vinnarskalle, för dåligt psyke...äh in med vad som helst, sämre kan det inte bli, Backe bjuder som jag skrivit tidigare ikväll 1-2 mål/match, finns inte ett lag som kan vinna med ett psykfall i målet, inte en chans, spelarna blir dränerade på energi som hålet på Titanic, de vet att det inte räcker med 1-2 mål för att vinna.
Ambroo: Så är det. Jag tycker vi gör en bra match, MEN tyvärr så har vi ett såll längst bak. Det är därför och bara därför som vi förlorar den här matchen. Man får inte släppa in Salomons fladder dragare, inte i en sån här match. Sen på första målet så vet jag inte vad han håller på med, LIGG KVAR PÅ ISEN !!!!!
Egentligen ska vi skatta oss lyckliga att vi inte är på kvalplats som det har sett ut under säsongen. Jag ser allt annat än kvalserien som en bonus. Men jag tror fortfarande att vi tar oss till slutspel. Vägrar hända läpp efter en ny bortaförlust - på hemmaplan är vi GRYM! Nu måste vi köra stenhårt.
Yellowcard: Ja han är ju ganska bra i vissa matcher.... Men han har ju en sjuk förmåga att i VARJE match släppa skitpuckar ! Jag tror spelarna är fruktansvärt trött på alla skitmål han släpper. Inger inge förtroende eller trygghet. Jag har alltid tyckt han varit grymt överskattad. Bara vi reder ut det här skitåret så vi får börja om..... Jag orkar inte mer !!!!
MB: Vi vinner på lördag. Det är spelarna skyldiga oss efter denna makalösa förlust. Men att vi skulle förlora insåg vi nog kanske redan i och med 2-0-ledningen på bortaplan. Liksom ingen bra kombination det.
persson: TIK är bättre i fem mot fem matchen igenom. Ska man gnälla på nåt så är det att man tar för många onödiga utvisningar och att man inte är tillräckligt heta när man väl har powerplay själva. Sen har man full koll under första halvan av tredje och man sitter ju bara och väntar på trean, resten är historia...
Ser man inte det så är jag den första att beklaga.
Foyn: helvetes.............. Förstår mig inte på Backe - han är ju duktig men samtidigt har usla dagar mellanåt. Gärna dessa usla dagar när det är en döviktig match. Å ena sidan så har man väl sagt "årets viktigaste match" inför varje omgång.
Per HApps: Ska bli intressant hur JimmyH ser på saken imorrn efter han kommit hem och efter att ha sett repriser på målen. Allt annat än en sågning och 1:a som betyg på Backlund anser jag inte vara objektivt.
Många gånger har han satt 1:a och 2:or på spelare som tabbat sig rejält några gånger under en match men sedan spelat rätt bra, just pga tabbarna. Och om Backlund får 2 eller högre med hänvisning på hans spel i början och i övrigt förutom tabbarna är det inte konsekvent bedömning av honom, då är det spikat och klart för mig att hans åsikter och bedömning av backlund är hugget i sten.
Men som sagt, ska bli intressant att läsa imorrn eller när han uppdaterat bloggen.
du är inte möjligtvis släkt med vikegård? ni har samma tongång.