superfalle: Ja vad fan är det för fel på Corso? Han spelade ju hela förra säsongen med smärta, varför kan han inte spela nu med lite ont? Vari sitter felet?
Man är helt spänd in för morgondagen. Om man tänker efter vad betyder en vinst för laget. Eller en ångestfylld förlust. En vinst generar energi in för framtiden. Och en förlust gör att alla känner ansvar och lysnar på tränaren och gör laget ödmjukt. Eller vad vet jag. Som supporter vill man ju självklart ha vinst. Gotta sig åt söttman och flina alla modosupportrar i ansiktet dagen efter. Men min teori är att hur det än slutar i morgon så finns det nåt possitivt innför resten av året
Timrå Icon: Har inte följt honom då men, kan ju tänka mig att han blev nertacklad så fort han försökte nånting. Precis som jag tror Tedenby kommer sluta... nertacklad.
Återbud är en källa till glädje. Nu blir det åka av på torsdag. Men synd ändå att en tredje buss inte kunde bokas. Nåväl, fullt ös - medvetslös. Första bortaresan på evigheter...
DJ Hemp: Föga förvånande angående Styf. Han får ta den tid han behöver. Just nu är vi i mer behov av dugliga forwards än en back. Man ville höra att det gått bra för Corso och Hirschovits, övriga känns inte som spetskompetens.
Timråbacken Pär Styf blir borta en månad till: Haft orimliga mål
Han har gått skadad sedan i juni, men Pär Styfs comeback är inte nära. Han kommer att vara borta en månad till. - Det låter rimligt, säger han.
FORWARDSTRIO KLARADE FÖRSTA TESTET: "FÖRSIKTIGT POSITIVA"
Alexander Larsson, Kim Hirschovits och Daniel Corso fanns med i träning igen på allvar. Samtliga klarade det första riktiga testet. - De är försiktigt positiva, men nu får vi se hur det faller ut längre fram på veckan, säger Örjan Fröjd, läkare i Timrå.
Nu på stört eller? Lite sent att ringa men ett sms kanske vore på sin plats. Sedan kan man följa upp det hela i morgon. Ungefär som när man söker jobb. Eller inte : )
Idiotiskt nog kom jag inte för mig att ringa och anmäla mig i dag. Men det låter klart intressant om det blir en tredje buss. Minibuss som ordinär storlek. Eller hur det nu blir. Hoppas att detta kan ordnas på något sätt!
Timrå IK är det effektivaste laget i hela serien. 13 mål på 88 skott ger en måleffektivitet på 14,77 procent. - Vi tränar på att vara där, men vi skulle kunna var där mer, säger tränaren "Perra" Johnsson.
HIRSCHOVITS OCH CORSO AKTUELLA FÖR MATCHEN MOT MODO
Länsderby mot MoDo på torsdag. Då siktar Timrå på att ha både Kim Hirschovits och Daniel Corso spelklara. - Det ligger i planen, säger sportchef Stefan Lindqvist.
Fan, den där jävla matchen är jag faktiskt sugen att åka med på ju! Ska man slå Emelie en signal eller? Inte nu kanske, men det är en dag i morgon också. Jaji...
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️