En sån andra period, den värdiga uppföljningen från premiären men tyvärr utan utdelning. Finns mycket att ta med sig från denna match tycker jag. Härligt moral att vända och ta med två pinnar hem. Modo har tagit över förbannelsen att förlora kryssmatcher, tacka challe för det kanske
När Danielsson tog pucken flashade Kapanens glädjescener med Krykov när man tog fjärde raka mot Luleå i slutspelet 02/03, Backlunds släng räddning mot SSK, Lindbäcks plock i sista matchen mot Luleå ifjol på slutet, jag tittar upp och Åkerlund räddar sin 6e raka straff och tystar "målsprutan", MODO och dess publik.
Underbart.
I övrigt borde man fått mycket större utdelning på de 50 minuter man för spelet, men Tarkki är bra, men inte ursäkt nog.
-MODO har inte besegrat oss på fem raka matcher -Vi ligger nu lika i segrar totalt sett sedan vi gick upp i ES med MODO -Vi ligger 3a i tabellen -Ett av våra stora mål, att få en bra start på säsongen ser stadigt ut -Pärssinen är tillbaka! -Vi gjorde mål i PP, trots allt
Raggaren Putte: Helt rätt, ödmjukhet skall sättas i första rummet. Men jag menar att nu när ångan är upp å DIF verkar ha lite problem, 9-24 i skott efter 2 perioder så kanske fart å fläkt kan sänka Skansen gänget?
RTS: Det var längesen det skipades en sån rättvisa med TIK inblandade men visst fan skulle vi, precis som Kung Timo sa i intervjun, ha haft med oss alla tre poängen. Lyfter man pp, vilket inte kan vara så svårt med tanke på hur det ser ut, och spelar Corso i rätt omgivning så kan det räcka en bra bit detta.
Karlsson, Kolan, Toy, Chipset, Semlan... Smeknamnen är många, men det finns bara ett fel och det är han.
Timo Pärssinen, vilken lirare! Med lite flyt idag så sätter han tre mål. Man unnar denna underbara kämpe och sköning all framgång. Glädjen vid kvitteringen blev än större när man såg att det var han som satte dit den.
Tänk om vi kunde få in Sonnie också, mumma!
Edit: Är det nån gång vi ska ta DIF borta så är det nu. Hardy lär inte spara på hårtorken ikväll. De kommer att vara ruggigt skitnödiga på tisdag och det måste vi utnyttja.
Abron: Vi ska nog passa oss i att tro att DIF ska tas av bara farten. Vi måste visa ödmjukhet som Kenta skulle ha sagt. Faktum är att vi hade tur idag, även om det var rättvist att vi fick in kvitteringen i slutet som belöning för andra periodens spel.
Vi har haft en av de bättra starterna på länga trots att vi är klart sämsta laget i PP näst sämsta i tekningar och spelar allmänt slarvigt i passen och vi har en sovande jäkla hynning som har noll koll och en bantande semla, hockey är konstigt......
Hade vi inte satt denna 3-3 puck då jävlar hade hynning och semlan fått en av hyvling som heter duga, klart mest semlan, ojoj vilken text jag hade redo.
Vi måste rycka upp oss om detta ska hålla ser ju inte sådär skit bra ut om man säger så, mer bredd öka takten corso!
Rooster23: Bra poängskörd men idag skulle man tagit 3. PP är alldeles för dåligt. Och slarv som leder till 1-2. Visserligen derby men MoDo är ett lag som man ska kunna slå.
Kanon efter 3 borta, nu måste DIF tas av bara farten, HV däremot kan bli värre. Men vadå, 10 points på 5 matcher ger 2p i snitt..... Eller räknar jag fel i glädje yran?
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla