1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2010-11-25

« · 1311047 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
RocknRolf2: Härlig start! Man får sköna minnen från dif borta på Hovet... vakna nu!
Kommentera

RocknRolf2: Sniff sniff...det luktar redan torsk :-(
Kommentera

Nu kör vi!

Inga tavlor eller självmål den här gången tack!
Kommentera

Timrå Icon: Kunde f-n inte hålla mig borta. Men jag är fortfarande rejält irriterad. Inte över hockeyn utan av andra orsaker. Hela helgen kan vara förstörd innan den ens hunnit börja. Blir ingen hockey på lördag heller som jag utlovat mig själv och alla andra Radio Guld-lyssnare. Åh roten till allt det ondo stavas Glenn Billberg. Så nu har jag bett den karln dra dit pepparn växer och avslutat mitt samarbete med honom.

Det är sååå typiskt. Att man skall behöva göra allting själv!!! Hade jag vetat det jag vet nu ¨så hade jag ombesörjt själv att pappret verkligen blivit postat. Nu sitter man med arslet i brödrosten och kan inget göra och allt den där dåren förmår är att klämma ur sig ett "jag beklagar". Man tar sig för pannan.

Kan någon befria mig från AF-helvetet så jag slipper ha mer med dessa ondskefulla människor att göra mer. Inkompetensen lyser igenom. Ingenting är det kapabla till att fixa.

Så nu vet ni orsaken till mitt sammanbrott tidigare i eftermiddags.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Nu kör vi! Come on boys!
Kommentera

Blizzard: MoDoiterna tror att "en Peätr" är med ikväll he he
Kommentera

Ambroo: Enda negativa är att den är inte är amerikansk...men skit samma ;-).

Men ett viktigare dilemma; ska man dricka whiskey eller cognac till matchen...? Coolare med wirre va...? Hmmm

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: han har verkligen en grejj att klappa lagkamraterna på huvudet :D
Kommentera

T T: Känns given!
Kommentera

T T: JA! Klockrent!! :-)
Kommentera

bobrov:

Hmm?

Men det tar ju inte mer än 4-5 timmar till Midlanda???? Typ från Berlin....
Kommentera

Murleys line up-låt?
Kommentera

lincoln: Han befanns i Tyskland när det blev klart med Timrå
Kommentera

bobrov: menade såklart femmor :P
Kommentera

Blizzard: vi kör även med 4a kedjor
Kommentera

som vanligt leder motståndarna innan matchen ens börjat dom 4kedjor - vi 3 kedjor -.-
Kommentera

lincoln: Big fooocking word! Hade förhoppningar om att han skulle vara med idag, men fan heller..
Kommentera

lincoln: Det kan ju faktiskt vara så att Murley förhandlade med andra klubbar också.
Kommentera

lincoln: Mycket intressant fråga, undrar exakt samma sak varje gång.
Kommentera

Är det bara jag som tycker att det är konstigt det här med logistiken när väl klubbar och spelare och agenter är överens?

Helt plötsligt är kanslier stängda, brevduvor bortflygna, faxar trasiga, flyg inställda och fan vet...

- Var i h-vete är Murley om han inte "Hinner" hit till ikväll? Hade man haft nån framförhållning hade man ju kunnat be honom stanna åtminstone inom solsystemet, om det nu var nära med en övergång?

- Varför hör man så ofta snacket om fax när det gäller övergångar? Fax? FAX????? Maila en PDF för guds skull...

Hade varit kanom med en Murley som vill visa sig duglig och förmodligen skulle ansträngt sig till max för att sparka MoDo-Röv ikväll. Framförallt nu när halva laget är borta som vanligt
Kommentera

DJ Hemp: varför är jag inte förvånad? sjukdomar och skador är ju ett signum för Timrå IK. Varför dras alltid med en massa skador jämt? AVGÅ LINKAN!!
Kommentera

Irro med Corso. Jag som precis börjat tappa min oförklarliga aversion mot snubben efter hanses fina matcher på slutet. Men, men. Och Kolan på det, samt Skogs. Där är ju den sistnämnda det stora avbräcket enligt mitt förmenande, även om Kolans chockerande slagskott sist gav mersmak. Tänk om han börjar göra sådär på match flera gånger framöver? Nice i s f.

Hursom, det är ju kul för Modo att man jämnar ut lite och tar udden av deras timråkomplex. Dom är som bekant aldrig lika löddriga av speliver som när Timrå har en diger skadelista. Minns fortfarande någon match hemma när Timrå hade halva laget borta. Helvete, så modospelarna var till sig. Dom närmast slogs om att få hoppa ut på isen. Gulligt!

Nu vill jag se rejäla tag och full fokus. Inget kladd, inget alibispelande. Peta Hirso om han fortsätter med sitt jag-får-Hynning-att-se-ut-som-Kristina-Lugn-agerande. Någon jävla måtta får det vara.
Lite orolig över Åke i kassen. Förhoppningsvis ett genidrag av Perra, men som många andra vibbar det falskt att ställa över Pitten efter de matcher han gjort sedan uppehållet. Snubben är i Zonen.

Enough said. Kontenta: smiska Snippan!
Kommentera

mikenomad: På tal om besserwissers/plågoandar... har du sett vem som är domare ikväll? ;)
Kommentera

Inte nog med att vi har ett fullständigt skadedrabbat lag ikväll, Sören Persson dömer.

Edit: Räcker så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Gäller att man lyckas skapa i alla fall en producerande kedja ikväll.

Pikken - Lander - Pärsa känns ju rätt lockande.

Viinarn - Hirscho - Axelsson

Om Corso är tillbaka på Lördag och Murley ansluter känns det som läge att bänka Hirscho om han även ikväll visat noll och ingenting. Så får Corso leda en lina med Murley i och Lander köra vidare som ovan nämnda. Slutdaltat!
Kommentera

Paddan: Besserwisser...:-)
Kommentera

zita: tänkte på de med
Kommentera

Blizzard: Var väl Södertälje som smittade dom, eftersom dom haft/hade magsjuka i laget.
Kommentera

Blizzard: *tihi* massa...krerade... *tihi*
Kommentera

Fan vad less jag blir varför är det alltid vi som är totalt massakerade inför mötena med modo, corso - timrås hetaste spelare för tillfället borta, ååååååh!!!
Kommentera

Jag funderade på att knalla ner till Navet, det är ju några platser kvar på bussen. Men utan Corso och bara fem backar (plus Dahlroth?) så får det vara. Piss.
Kommentera

DJ Hemp: ÄÄäääh det är lugnt. Det där soplaget drar man ju ihop ett gäng från gatan och spöar
Kommentera

DJ Hemp: Dom här goda intentionerna vi visat upp på slutet KAN upphöra ikväll...det känns som att det finns en överhängande risk för att vi gör ännu en plattmatch mot Modo.
Kommentera

Olle: Det var SSK:arna som smittade oss. :/
Kommentera

Fem skador/sjukdomar i Timrå, Murley är inte på plats, ingen Pitkämäki i mål.

Inga skador/sjukdomar i MoDo, endast en avstängning.

Jag blir så jävla less.

Nåväl, nu ska man förvisso se det sydliga E4-derbyt på TV.

Men ändå, fan i helvete!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

t_89: Blir så jävla less, kändes ju ganska bra inför den här matchen innan det där..
Kommentera

t_89: Jahapp där dog lite hopp...varför känns det som att det bara är timråspelare som råkar ut för maginfektioner och räserbajs? Fan så trist...
Kommentera

Kevin O Shea: Kul reflektion du delar med dig av. Och föraktet breder ut sig.
Kommentera

Jag tror att banjoraggarna får skicka ut spud med en insamlingsbössa på läktarna under kvällens match.

Kan bli mycket pengar att lägga till bot och bättring för Challes stressakne efter kvällens drabbning om ni vill veta vad jag tror.

spud lär också vara den som smälter bäst in i TIK-klacken, då han säkert har en stilig TIK-tröja i smyg under sin ballerinakjol med modologga.

Lägg en femtioöring i "smygtikar spuddans" insamlingsbössa från mig!
Kommentera

Hahl Bundy: Perras dilemma blir hur han skall sätta ihop formationerna om Murley är tillgänglig mot modo.

Skall han spela Svesse i en tredjekedja, där han för närvarande platsar med den form han besitter just nu - trots att han vill flytta?
Kanske han ändå vill stanna, med den speltid han faktiskt förtjänar just nu...

Och skall detta i så fall ske på bekostnad av Larsson eller Hallin, (som således blir 13:e forward) som ju fortsättningsvis är våra spelare resten av säsongen?

Knepigt detta - jag vill inte byta med Perra, jag vet inte hur jag skulle göra...
Kommentera

Uno Gordon: Dansbandsmusik är precis som snö - hitsänt från helvetet!
Kommentera

Hahl Bundy: Åh Store Gud! Du mäktiga maskin. Ditt mänskliga svin (vad du är bra!).

Jag saknar ord för vilken enorm taktkänsla du har. Lyssna på Jannez och låten "Du finns i varje andetag" från den senaste plattan och så liksom sjunger du fram orden i din text ovan så får du höra schvunget.

Du är ett GENI!

Ring Bert Karlsson!
Kommentera

Mörkret är som svart grus överallt. Sovrummet är som i dimma.
Jag går upp och tar en dusch, drar undan de tunga gardinerna.
Jag har en ung man bakom ögonen men kroppen är en gubbes.
Jag ser ut som en uppdragen gammelgädda. Jag ser ut som en påtänd groda när jag ler.
Jag är rätt ful. Jag håller in magen men inte nån ser åt mitt håll ändå.
Ikväll är det surströmmingsderby.
Varje gång säger man att det är mer spännande än på länge och nu i kväll… well, det är mer spännande än på länge… det skiljer 3 p.
Vinner Modo är dom förbi (på bättre målskillnad) vinner vi är vi 6 pinnar före o lite längre från bottenregionerna, för en stund i alla fall.

Modo har gjort det till en fin konst att ta dumpa puck i rundlarna under Challes tid. Vi får hoppas att det blir så ikväll också.
Timrå vann äntligen en 3 poängare hemma o har nu 3 raka segrar efter uppehållet i väldigt jämna matcher, en styrka i sig, o ikväll är det inte bara derby utan det är också Modo mot ”lillebror”, ständigt baktalade, Modo har gjort till kultur att envist hävda sitt Storebrorskomplex, Örnar mot några Rednecks som inte skrämt många så här långt.

Derbyn brukar sakna logik. Ibland brukar man hävda att derbyn har en omvänd logik, att det är laget som ligger sämst till i tabellen som har störst chans att vinna.
Men det är en förenklad sanning, Derbyn skapar sin egen dramaturgi, sin egen logik.

Vi behöver våra derbyn.
Jag ser framemot heta känslor, fint passningsspel, tränare som plötsligt visar känslor,
Spelare som börjar göra mål igen, böljande och vackra tifon på läktarna, skiftande tempon under match, tusen situationer att veva upp i slowmotion under kvällen medan svettiga experter i kostym talar i mun på varandra o försöker vara så expertig man kan i Tv-rutan.
Så snart väntar en flera timmar lång hockeykväll där programledare, tränare, spelare, går igenom match för match med en packad sjömans känsla för kirurgi, däribland derbyt ikväll.
Mao noga men darrigt o allt som oftast fullständigt briljant osakligt.

Fantastiskt.
Ljuset i mörkret ikväll är derbyt o jag hoppas att det lyser hela natten.
Jag hoppas vi vinner nämligen.
Kommentera

Blizzard: Äsch den där Ole Snudar Kristensen Sondre Olsen gör säkert en monstermatch istället. Jag tyckte Modo var rätt trevliga med Dimitrakos i laget.
Kommentera

Sandin enl ST

"22-åringen har gjort tre assist på 20 mål för Brynäs i höst."
Kommentera

hedman, dimi och cook är ej med imrogon emot timrå, känns ju ganska skönt att det inte bara jämt är timrå som kommer med ett slaktat lag inför derbyna.
Kommentera

Blizzard: Jaha du menade så. Ja nä och man väger in alla faktorer (speltid, matchträning osv.) så börjar jag luta mer och mer åt Murley istället för Sonnenberg.

Hela tiden har jag känt att det är Timrå IK som hanterat det här riktigt illa men nu, med Sonnenbergs krav på att inte spela innan jul, så tycker jag att hela situationen kring hans träningsupplägg blir än mer relevant. Som linkan säger så får vi kanske inte lika mycket för pengarna i Sonnenberg.

Det känns orimligt att skriva ett svindyrt kontrakt med en spelare vars träningsstatus är okänd och vars matchträning är obefintlig, speciellt när vi behöver honom NU och när han av okänd anledning inte kan spela innan jul.

In med Murley! Tack för allt, Sonnenberg!
Kommentera

nixXz: *murley
Kommentera

Åkerblom i 6e: Vad skrev jag tidigare idag lite fint om Sandin?:-D
Kommentera

« · 1311047 · »