KniveN: I såna här matcher när motståndarna har all press så är det ju så klart ett problem. Vi är dåliga på att rensa rejält och för att byta hela kedjan i 2:a perioder så måste man ha god tid på sig, vi ger sällan varandra den tiden som behövs.
Jag hoppas verkligen att hela laget lider av nån form av magåkomma och att Hirschovits har ett fotledsbrott som aldrig vill läka... Det är så uselt att man börjar undra om laget inte är bättre än så här. Man vill gärna tro det, men trots tre segrar i bagaget och 3-0 i handikapp så verkar vi inte kunna höja oss och då kan vi inte vara bättre. Vi ser dessutom sanslöst trötta ut och man undrar ju hur barmarken har sett ut och hur vi tränar nu under högsäsong.
liston: Jag tror Challe lagt någon form av ansiktsmask faktiskt. Men undra om inte det där smittar? Tyckte Andreas Johansson också hade en fet finne mitt i pannan. MoDo har missuppfattat det där...finnarna skall vara på isen
Sådärja, då var den förhatliga andraperren avklarad. En period som Timrå fullständigt lekte ut Modo, men så ofta när ett lag trycker på framåt åker man på en kontring i arslet. Ungefär så. Löjligt virrigt i egen zon. Och när lungorna hänger halvvägs ur munnen kommer utvisningen. Det är för mesigt och petigt! Och för dåligt rensat - jag vet inte hur många gånger man haft läge att spela sig ur zon med lite split-vision men i stället dragit den åt helt fel håll där en modolid kan plocka upp den och förlänga anfallet. Varpå man blir tröttkörda, tar utvisning...osv.
Sen måste det bli bättre i uppspelsfasen. Även här slängs det bort nåt inihelvete. Vi behöver få hålla pucken lite grann, flytta upp och få lite avlastning från jobbet i egen zon.
Nu är frågan hur mycket man orkar i tredje. Alla dom där boxplayen riskerar att sätta kola i benen på pöjkera. Då blir det riktigt, riktigt jobbigt. Enkelhet och stringens är vad som efterlyses härifrån. Då k a n det gå vägen. Tyckte i a f Åke såg aningens bättre ut i denna perre. Någon snygg räddning där han agerade vaket. Men lite studsmattevarning är det ju.
Abron: Zebrorna är precis som Gladiatorerna, dvs de verkliga motståndarna. Jönsarna som lallar runt med annan heltäckande tröjfärg är mest med som pausunderhållning. Den bistra verkligheten i svensk hockey 2010.
Men i stort tycker jag att domarna har varit ganska "bra" idag, vilket säger en del om hur skadad man blivit.
Vissa utvisningar har väl kanske varit lite billiga, tänker främst på trippingen där unge Byström såg ut att falla väl lätt. Men, inte så konstigt att Timrå drar på sig utvisningar kanske då Modo har tillbringat 99,99 (japp, jag vet det så exakt) av perioden i anfallszon.
ÖstrandsNisse: Kan det vara strul när spelarna ska byta, är ju längre till båset? Tycker att vi går bort oss oftare än andra lag när det gäller byten i andra. eller så är det bara så att jag tänker mer på det när vi går bort oss.
liston: Är det samma kille som brukar kommentera i E:on? Han låter fasligt lik i rösten iaf... det var nån som sa att han var timråit. Det låter ju inte så iaf. Kanske överkompenserar han?
Ja det där var verkligen en uppvisning i hur man stänger matchen.
Vi fuskar i en del situationer i egen zon när vi kan lägga ut pucken som sätter oss i dåliga positioner och därefter kommer utvisningarna. Mest tänker man på den redan innan Jokelas utvisning där vi först blir fast i egen zon ett bra tag, vinner pucken och kan enkelt lägga ut, men lägger en myra som fångas upp vid blå och fast igen med utvisning som följd. Vilket sedan leder till en till utvisning. Därefter kommer vi aldrig in i något spel och det rullar bara på.
Kom ut i tredje och äg lite puck nu ett tag och var disciplinerade.
Mackelito: 4 vunna, 2 oavgjorda och 17 förlorade andraperioder. 12-33 i målskillnad och -21 i +/- statistiken. Dyngsist med dessa siffror. Konstigt borde det annars. Andraperioderna är något laget måste börja fundera på. Många av våra förluster grundar vi där.
Olle: Förmodligen.. Det är så det fungerar tydligen. Ibland känns det som att domarna är attention whores. De synes vilja stå i händelsernas centrum för det mesta.
Utan att ha gjort några större efterforskningar så är känslan att vi också fortsättningsvis spelar som en påse trötta nötter i andraperioderna. Har vi vunnit någon andra period? Seriöst.
Kattgubben: Nu har domaren bestämt sig! Vi är skyldiga till andra världskriget, folkmordet i Rwanda, den finansiella krisen och sossarnas fall... och just ja, tripping också
JIIIIHO!