Simmalugnt: Själv har jag varit avstängd sen i mars, och detta för lite raljerande om deras "Det kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråanhängare", nån sträng har förmodligen brustit på moDDRatorns banjo...
Skönt att du utnyttjar yttrandefriheten i MoDo-gästboken. Sådana där provokationer renderar ju i automatisk avstängning, utan förvarning på andra håll... Bad_Brett Kommentera 2 min sedan
Ärligt talat så har jag inga problem med att TIK är lite "hatade" i media. Det är ju bara humor. Så länge vi vinner är det ju vi som skrattar bäst och därmed även sist...
dr-nix: Jag förnekar inte att han frambringar nervositet hos mig men hans stil (lågt nere på isen) i kombination med hans ringa storlek gör att han måste knipa många många fler puckar för att inte råka illa ut på alla returer.
Sen gör han några riktigt bra saker ikväll också tycker jag. Gillar att han försöker sätta igång spelet snabbt ett par gånger. Domarna hinner tyvärr inte uppfatta detta men det är en jävla bonus med en keeper som kan ta ett par skär ut och sätta igång en kontring på egen hand.
Ja, det var ett förjävla dåligt eftersnack. Men man är riktigt van vid det där nu. Kanske lika bra att vi får gå från klarhet till klarhet i mediaskugga. Så att det fokuseras på andras kräftgång i stället. Vad vet jag?
Fy fan vad vi är bra, Challe ta din Mats ur skolan. Där fick vi beviset, igen. Timrå är bäst i V-norrland, skit på dig Charles. Vad mer, nja resultatet speglarar allt? Varför vann vi, jo MoDo trodde att de skulle vinna.
Olle: Vad gäller Åkerlund tror jag faktiskt att nervositeten är mest från din sida. Sedan sade jag inte att han gjorde sin bästa match i karriären utan att han var mycket tät och efter att ha varit bänkad ett tag klev han in och gjorde mycket bra ifrån sig (tycker jag).
Kerstin_k: lirade PP i början med täckte skott med ansiktet? någonstans där man helst inte vill ha en puck i alla fall och efter det spelade han sparsamt
En dag på jobbet! Modo vimsade lite innan Timrå gick in och visade vilka som är husse och vilka som är bitches. Underbara mål av Pikken i PP. Så uppenbart att han stod där och väntade på skott, lika härligt att han ändå fick panga in dom. Kliniskt!
Nu har vi tagit 10/12 sen uppehållet. Utan att spela bra! På lördag kan vi, om Gud är god, ha Karlsson, Corso och ev Skogs tebaks samtidigt som Murran ansluter. Då ser det fanimej helt ok ut.
Självförtroendet kan inte annat än peka uppåt nu. Och krampaktigheten bör därmed rimligtvis minska i samma grad. In och kör - ni kan ju! Perfekt att möta Luleå nu. Dom har peakat, och Timrå slog dom senast. Käka kolhydrater och var beredda på att ta kampen med dom, då finns det klart läge för nya härliga poäng.
dr-nix: Annars håller jag fullständigt med angående Hallin. En "hemmason" som jobbar och sliter är nyttig. För min del behöver han inte producera när han jobbar hårt. Han vet sin plats i laget och hittills tycker jag inte att hans aktioner hamnar på minuskontot.
Edit: Däremot håller jag inte med angående Åkerlund. Idag får han massor av puckar på sig och släpper bara in ett mål men hela hans kroppsspråk andas nervositet. Dessutom har han en tendens att överjobba vissa skott han får på sig och därför släpper han också många returer. Nej min röst går till Pitkemäki och det kommer den göra för resten av säsongen.
dr-nix: Jag tycker Viinanen börjar växa fram till en nyttig spelare också. Han jobbade hårt från början till slut och står för två riktigt fina passningar.
Tänk bara...Viinanen/Pikkarainen och sedan Corso/Murley...kan bli något.
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.