1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2010-11-25

« · 1311701 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Bragd-Birger: Nu sitter Spud och sticker nålar i en Pikke-docka ;-). "Dumma dumma finne bu-huu".
Kommentera

Simmalugnt: Själv har jag varit avstängd sen i mars, och detta för lite raljerande om deras "Det kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråanhängare", nån sträng har förmodligen brustit på moDDRatorns banjo...
Kommentera

Simmalugnt:
Att tala saning för en Nolaskogare är som att svära i kyrkan, hujeda mig
Kommentera

Simmalugnt: Självinsikt?
Kommentera

Orion:

Då kanske du minns att det slutade likadant när vi var på motsvarande match hösten 2000. Det var du som körde. En riktigt trevlig bortaresa!

Abron:

Så mycket kan nog inte ens du häva i dig under en kväll : )
Kommentera

Abron:

Det finns flyg
Kommentera

DJ Hemp:
Det hör till, men den jäveln är ju inte klok ibland med sina kommentarer.
Kommentera

liston:
Long way, I live in Germany.....
Kommentera

Abron:
Du kan få ya del av mitt, men du får gå hem själv.
Kommentera

liston: Andreas Johansson?
Kommentera

liston:

Bragd-Birger:

Skönt att du utnyttjar yttrandefriheten i MoDo-gästboken. Sådana där provokationer renderar ju i automatisk avstängning, utan förvarning på andra håll...
Bad_Brett Kommentera 2 min sedan

Humor?
Kommentera

liston:

Ärligt talat så har jag inga problem med att TIK är lite "hatade" i media. Det är ju bara humor. Så länge vi vinner är det ju vi som skrattar bäst och därmed även sist...
Kommentera

orion:
Du med, dom är ganska patetiska som inte tål höra sanningen i sitt eget forum.

AJ AJA AJ
Kommentera

DJ Hemp:

Skit på dig!!!!
Om jag hade ditt barskåp nu, så skulle det snart vart tomt.
'Sicken seger, my friend....
Kommentera

Simmalugnt:

Nu fick jag huvudvärk, du sa Wennerholm.
Kommentera

DJ Hemp: Skönt att inte vara avstängd i deras arena, bara i deras gästbok...(fast matchen såg jag i fåtöljen!)
Kommentera

liston:

Absolut, titta på Wennerholm, Pikkarainen är Djävulen själv men Frögren som tacklar sönder hjälmen på honom är en hjälte.
Kommentera

DJ Hemp:

På tal om törstig?
Kommentera

DJ Hemp:
Notera vad Wikegård sa, att lag som har en Hedman som spelar fys. då ska man se upp.

Ursäkta, men om man har en Pikkarinenen då, åker man ut då?
Kommentera

Timrå Icon:

Det kan aldrig vara fel att tömma barskåpet dylika gånger. Så mycket kan jag säga. I morgon är en annan dag... : )
Kommentera

dr-nix: Jag förnekar inte att han frambringar nervositet hos mig men hans stil (lågt nere på isen) i kombination med hans ringa storlek gör att han måste knipa många många fler puckar för att inte råka illa ut på alla returer.

Sen gör han några riktigt bra saker ikväll också tycker jag. Gillar att han försöker sätta igång spelet snabbt ett par gånger. Domarna hinner tyvärr inte uppfatta detta men det är en jävla bonus med en keeper som kan ta ett par skär ut och sätta igång en kontring på egen hand.
Kommentera

Bad_Brett:

Tack för erkännandet, Som vanligt är det målen som räknas.

Bättre lycka nästa match.
Kommentera

Kattgubben:

Ja, det var ett förjävla dåligt eftersnack. Men man är riktigt van vid det där nu. Kanske lika bra att vi får gå från klarhet till klarhet i mediaskugga. Så att det fokuseras på andras kräftgång i stället. Vad vet jag?
Kommentera

Olle: Men du funderade till lite. Erkänn ;-)
Kommentera

Jag hoppas inte att Timrå har lika dålig koll på träningsschemat som AIK, det kändes mer som en högstadieklass än ett elitserielag.
Kommentera

Fy fan vad vi är bra, Challe ta din Mats ur skolan. Där fick vi beviset, igen. Timrå är bäst i V-norrland, skit på dig Charles.
Vad mer, nja resultatet speglarar allt?
Varför vann vi, jo MoDo trodde att de skulle vinna.
Kommentera

Kattgubben:

Allt är sig likt med andra ord. I Riksmedia är det aldrig Timrå som vinner utan motståndarna som förlorar.
Kommentera

Kattgubben: Mycket bra tycker jag. Nu ska vi smyga med... Inte höjas till skyarna. Det är farligt.

För övrigt är vi 1 pinne efter TOKHYLLADE Solna AIK. Jag tror det finns ett par lag som inte har haft sin svacka ännu...
Kommentera

Olle: Vad gäller Åkerlund tror jag faktiskt att nervositeten är mest från din sida. Sedan sade jag inte att han gjorde sin bästa match i karriären utan att han var mycket tät och efter att ha varit bänkad ett tag klev han in och gjorde mycket bra ifrån sig (tycker jag).
Kommentera

Timrå Icon: Inte vara sån nu, Corso har ju 4 poäng på 3 senaste :)
Kommentera

Hirsos passningar vid 2-0 var läckra, sedan täckte han skott också!
Kommentera

DJ Hemp: Ja man ska nog inte springa och tömma barskåpet bara för att vi smiskade banjo-bak. Men ändå ;-).
Kommentera

Inte ett ord om Timrå och PIKKEN i hockeykväll. Fokus låg istället på Modos kräftgång.
Kommentera

Knegare:

Som den hårt prövade TIK-cyniker man är räknar jag iskallt med en fortsatt berg- och dalbana.

Hockeykväll förresten... Var har Wikegård hittat den där skjortjäveln egentligen? : )

MoDo - TIK nu...
Kommentera

Extrapinne till Frölunda, men vi ska ju till slutspel så då kanske det var bra.
Kommentera

Kerstin_k: lirade PP i början med täckte skott med ansiktet? någonstans där man helst inte vill ha en puck i alla fall och efter det spelade han sparsamt
Kommentera

En dag på jobbet! Modo vimsade lite innan Timrå gick in och visade vilka som är husse och vilka som är bitches. Underbara mål av Pikken i PP. Så uppenbart att han stod där och väntade på skott, lika härligt att han ändå fick panga in dom. Kliniskt!

Nu har vi tagit 10/12 sen uppehållet. Utan att spela bra! På lördag kan vi, om Gud är god, ha Karlsson, Corso och ev Skogs tebaks samtidigt som Murran ansluter. Då ser det fanimej helt ok ut.

Självförtroendet kan inte annat än peka uppåt nu. Och krampaktigheten bör därmed rimligtvis minska i samma grad. In och kör - ni kan ju!
Perfekt att möta Luleå nu. Dom har peakat, och Timrå slog dom senast.
Käka kolhydrater och var beredda på att ta kampen med dom, då finns det klart läge för nya härliga poäng.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

liston:

Grattis till segern. Timrå med sina 13,1% inför matchen ger MoDo en lektion i hur man spelar powerplay. Det känns lite förnedrande.
Kommentera

Knegare:

Mina kamrater i Sk-eå har varit nöjda idag kan jag meddela, vilket jag fått lida för.
Kommentera

dr-nix: Annars håller jag fullständigt med angående Hallin. En "hemmason" som jobbar och sliter är nyttig. För min del behöver han inte producera när han jobbar hårt. Han vet sin plats i laget och hittills tycker jag inte att hans aktioner hamnar på minuskontot.

Edit: Däremot håller jag inte med angående Åkerlund. Idag får han massor av puckar på sig och släpper bara in ett mål men hela hans kroppsspråk andas nervositet. Dessutom har han en tendens att överjobba vissa skott han får på sig och därför släpper han också många returer. Nej min röst går till Pitkemäki och det kommer den göra för resten av säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte:

UUHHH vilken rysning du gav mig!!!
Kommentera

Olle: tänkte nämna Viinanen samtidigt som Hallin. Han jobbar riktigt hårt, verkar dock ha lite mer spel i sig än Hallin.
Kommentera

Olle: Eller var det här Corso/Karlsson-effekten...?
Kommentera

Timrå Icon: Lirade inte Kim PP idag?
Kommentera

DJ Hemp: En får tacke för det också...å nu till er igen...nu får ni börja klättra med besked...
Kommentera

dr-nix: Axelsson och Pikken glömde du ;-)
Kommentera

dr-nix: Jag tycker Viinanen börjar växa fram till en nyttig spelare också. Han jobbade hårt från början till slut och står för två riktigt fina passningar.

Tänk bara...Viinanen/Pikkarainen och sedan Corso/Murley...kan bli något.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knegare:

Tack för detta grattis! Som jag bollar tillbaka med avseende på den förvärvade serieledningen...
Kommentera

liston: Jo såg den blicken också. Eller så var det bara en längtan tillbaka till den tid där han stod i vårat bås.
Kommentera

DJ Hemp: Grattis till segern i fiendeland!
Kommentera

« · 1311701 · »