1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591417 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2005-10-03

« · 586170 · » Till forumet

Sv: Mora IK - Timrå IK 2005-10-03
JimmyH: Jo det är visserligen sant, viss skillnad mellan Frölunda och Timrå. Men Mora sitter i samma båt, vi har inga direkta målgörare eller spelare som är det där alldeles extra.
Kommentera

JimmyH: Ja visst var det så då också? Att de hade tränaat "för hårt"...? Vi hoppas vi slipper höra det i år... Och uppleva det också..
Kommentera

JimmyH: Det mest oroande är ju att vi i denna match knappt kommer in i anfallszonen.
Kommentera

GIFGIF!!!!
Kommentera

Icetea: Tränat annorlunda? Nu börjar jag känna igen ursäkterna från 01/02 säsongen. Det enda som är fel är att vi helt enkelt inte räcker till just nu.
Kommentera

Ambroo: 2-0 till giffarna iaf! :)
Kommentera

Nalia: Det hoppas jag... men vem vet, Robban Carlsson kanske kämpar som ett vilddjur och överglänser Johan i kassen? Två var förmodligen på isen och resten i båset... tja, tills pucken går in kan man väl skjuta om man får chansen?
Kommentera

JimmyH: Kan det vara så att Timrå har tränat annorlunda i år. Jag menar de har kört väldigt hårt, hårdare än någonsin och då tar det en fem sex omgångar att få upp speeden i skridskoåkningen för det är den som ser så trög ut. Ett Timrå utan fart har i dagsläget inte mycket sätta till - det blir stillastående, lågt tempo därav den s.k utspelningen. Rörelsen i powerplay är ju pinsamt dålig och tempot dras ned och det blir lätt för motståndarna att styra ut/markera/hålla i/screena.

Sen är det så att Nubben värvat spelare för att komplettera laget, dessa spelare var klara ganska tidigt och då var både Hedström och Nordgren ännu inte signade för NHL spel. Nu finns det inte mycket att välja på spelarmarknade som håller samma klass eller i närheten av den klass som Jonte & Gunno har/hade.

Vad som är lite underligt är att Timrå inte verkat agerat sen Gunno försvann utan väntat på att han ska komma tillbaka...

Jag är till skillnad från de flesta som kommenterat här i HS ikväll bekymrad men inte uppgiven - det borde aldrig känneteckna en TIK supporter att ge upp så här tidigt

FORZA TIK - no matter what
Kommentera

Nalia: Frölunda är ett bra hockeylag. Speciellt i Scandinavium. Timrå IK är bara ett gäng hårt jobbande spelare som inte klarar av att sticka ut.
Kommentera

Nu ser det onekligen lite småbistert ut. Problem med att skapa chanser mot fucking Mora är allt annat än förtroendeingivande.

Rockande Roffe: Poängen har gått fram. Även om jag till viss del håller med dig börjar det bli lite lulevarning på ditt idisslande.
Dessutom: Hedström undantagen - Timrå/Nubben värvar inte stjärnor. Nordgren, Hagos, Matthiasson m fl förädlades. Vi kommer sannolikt se liknande utveckling på flera av årets värvningar, tyvärr först nästa säsong.
Timrå hade aldrig kunnat värva en Nordgren av dagens klass. Det är den bistra sanningen.
Kommentera

Kerstin_k: hur svårt? Tja, eftersom vi har 0 målskyttar i laget är det riktigt svårt.

Sämsta försäsongen någonsin?
Nubben gör en Urban Hagblom. Fast med resurser..
Kommentera

JimmyH: MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!! MÅLSKYTT TACK!!!

Hjälp... Detta går inte
Kommentera

JimmyH: Fast nu börjar man känna att det är Timrå man håller på igen. De senaste åren var en illusion, jag visste det!! Jag vaknade nu...det var bara en dröm. Semifinal två år på raken...kv. final...snack om SM_guld,,,på allvar!! Allt var bara på låtsas....
Kommentera

JimmyH: Näh du...är det något jag lärt mig så är det att inte ta ut något i förskott.
Och jag hoppas att spelarna i Mora har samma filosofi inför 3:e, men de borde ju ha lärt sig något efter Frölundas upphämtning och förbigång.
Jag slappar inte av förräns matchen är färdigspelad.
Kommentera

Tänk positivt nu! Det kan ju inte gå så mycket sämre, det kan bara bli bättre!! Forza Timrå!
Kommentera

RocknRolf2: uscha... hoppas att 3:e blir lite bättre. Ett förbannat mål måste till, hur svårt ska det vara?!

Kämpa Timrå!
Kommentera

Ambroo: Jag har väl öron att höra med? Men visst...jag kan bara bedöma utefter det Kenny säger i radion. Och enligt det...så verkar det ju onekligen som att Asplund är den som är bäst i Timrå så här långt.
Vart var backarna vid Moras 2-0 mål? Hur många skott ska man tillåta någon att skjuta på mål?
Kommentera

Nalia: Nervös? Ni kan sätta en slips i mål och ändå vinna. Ta det lugnt och njut av tre lätta poäng.
Kommentera

TD: ja att tränarna skulle få sparken tror ja absolut inte.. finns inte en chans att timrå gör samma misstag som djurgården och sparkar Kenta
Kommentera

Jag fattade att det skulle bli såhär.
Kommentera

JimmyH: Att det är uppgivet här eller att Asplund är den bästa på isen för Timrå?!^^
Hur som haver..en period kvar, och Mora har ju gått in för 3:e med en tvåmålsledning tidigare...och tappat *nervös*
Kommentera

TIK Älskaren: Ja, det känns onekligen så...
Kommentera

Nalia: Du säger det... hmm, hur kan du både vara i graven och här?
Kommentera

Nalia: Ribban för vad som är godkänt eller inte i den här gästboken riskerar nog att variera rätt rejält jämfört med hur kraven/målsättningen inför säsongen ser ut t.ex hos Mora.
Kommentera

TIK Älskaren: Ja, det känns onekligen så...
Kommentera

Nalia: Ja, tack du....det känns ju tryggt! 13-6 (skott p mål) burr!
Kommentera

TIK Älskaren:

Lugn - att ha en TIKare i utvisningsbåset är bästa sättet att hindra Mora från att göra mål. Inte ett enda i PP hittills... ;-)
Kommentera

Nalia: Verkar inte bättre du.
Kommentera

Dream Team: Det verkar ju vara ganska uppgivet här också?!
Kommentera

SaraS: Du kommer att den där känslan fler gånger den här säsongen, tyvärr.
Kommentera

Asplund är det bästa ni har på isen ikväll.
Kommentera

the_dude: Då är han med i protokollet iaf....
Kommentera

RocknRolf2: Timrå har ju 2 tränare i absolut toppklass men får dom vara dom kvar säsongen ut? Får vi någre tips i kväll av Wikgård.
Kommentera

JimmyH: Jag är heldepp.
Kommentera

Magnus Nilsson 2+10
Kommentera

Faan i utvisningsbåset blir det inga mål framåt.
Kommentera

Hehe.. ytterligare en 2+10. Den här gången kommer 10:an för onödigt snack. Uppgivet redan??

Kommentera

SaraS: Ja tänka sig. Hur kan man bli negativ nu? Vi blir ju bara utspelade av Mora IK och har inte gjort mål på 6 perioder.
Kommentera

Fan, Giffarna kan tom göra mål. Dags för Timrå att visa att man också kan det!
Kommentera

RocknRolf2: Hawaiihockey, slarv, hoppande puckar, utvisningar....fy F! Det verkar lovande det här!
Kommentera

SaraS: japp. och jag kommer fortsätta älta i 50 omgångar till, härligt va?
Kommentera

SaraS:
TACK....
Kommentera

TD: Tjoho! Viktigt...
Kommentera

Jesse P: Flera av målen den här säsongen har ju kommit till då backarna inte riktigt hållit rent. Olikt TIK. GIF har i alla fall scorat.
Kommentera

RocknRolf2: Giffarna leder nu! 1-0 tror faktist dom klara sig till kval
Kommentera

RocknRolf2: Men det var då ett jävla tjat på dig! Du ältar ju som en gammal kärring. Ta och ring Nubben så förklarar han säkert.
Kommentera

Ann: men nu tror jag ljudet är tokigt iaf!
Kommentera

Timrå verkar ha bestämt sig att följa GIF. Skillnaden var att GIF hade inga stålar eller förutsättningar, det hade Timrå.

Nubben har en del att förklara nu...

Har vi inte några vettiga poängplockare innan deadline 19:e oktober kan fan Nubben byta jobb. Jag menar allvar
Kommentera

RocknRolf2: Fan vad jobbigt. Spela lite i anfallszon nu!
Kommentera

JimmyH: Snart 6 perioder utan mål..
Kommentera

« · 586170 · »