Hm, Simons kommentarer om den första perren var lika bra som han var i TIK; "Det är helt jämnt därute", "Deras mål var inte ens en målchans" och "Vi har haft flera fina lägen".
Nån vad är det för matchbild? jag orkar inte höra på webradion,det är så jävla dåliga kommentatorer där,och köper gör jag inte har köpt dom 2sista och då har det inte gått bra jag tror att när jag ser timrå på webtv så betyder det otur.
Rooster23: Tenkrat kommer att bli sååååååååååååå värdefull när han kommer igång på allvar. 1+1 hittils på 2 matcher och denna är inte slut på långa vägar
Berglund: Ja jag tänkte också på det:P han sitter ju och säger hela tiden också vad mora borde göra osv:P men det har ju varit snack om att komentatorerna är så dåliga:P men det är väl någon lokal "talang" som sitter där och smyg håller på Mora...
Kalkyl: Jag tycker inte att du har fel, vi har faktiskt förlorat 7st 2:perioder och måste bättra oss där. Dock bör vi i 2.a & 3:e perioderna komma upp i det snitt vi har i 1:a på dom 14 första matcherna. Största ekonomiska utfallet är att vinna grundserien, lets do it!
Jag hoppas såklart att alla perioder ska vara bra. Fick bara en känsla av att vi varit dåliga i 2:a och har inte tittat på statistik, men kul att andra kan rätta mig då man har fel. Jag har helt enkelt lyckats prickat in att se de matcher då vi gjort en dålig 2:a-period.
rödovithockeydy: Nu är det väl 'bara' Fredrik Hynning som saknas innan vi kan sägas ha 'bästa möjliga lag'. Frågan är väl var Hynning ska placeras i laget? Den första kedjan vet vi vilken kapacitet den har. Med alla spelare friska är det en lina som både kan agera matchvinnare och som är defensivt starka som boxplaydödare.
Andra kedjan vet vi väl inte rikigt vad den kan än iom att den är helt nykomponerad. Iaf i matchsituation. Det var mycket förståndigt, ja, helt nödvändigt att man särade på Hedström och Regin. Hedström kan nu fortsätta ha mycket puck medan 'Bagarn' agerar köttarspelare framför mål och Tenkrat skjuter salvor från blå. Går det som vi önskar så kan vi ha två bra PP-uppställningar här.
Man undrar dock hur belåten Peter Regin är att spela tredjefiolen. Men konkurrensen är å andra sidan mördande i nuläget så egentligen gynnar ju detta hela laget.
Kalkyl: Kul att du hoppas på en bra 2:a period. Som du ser nedanstående redovisning har vi vunnit 5st 2:a perioder men bara 2st 3:e. Viktigast är att hålla "ända in i kaklet".
Period 1:a 2:a 3:e
Vunnit 9 st 5 st 2 st Oavgjort 3 st 2 st 6 st Förlorat 2 st 7 st 6 st