Jag gillade verkligen kommentatorns partiskhet. Blev en extra krydda att gotta sig med, när rösten brast och han blev allt mer desillusionerad. Däremot hade jag hatat honom om Timrå åkt på smisk.
Marcus: Det kan man se lite som man vill det han sa. Om det var när vi gjorde 4-2 så är det klart att vissa kanske tycker att det var lite tråkigt när det var match på allvar igen, men när man, som jag och säkerligen de flesta timråiter, vill ha en säker seger och 3 poäng så är det ju itne så bra sagt. Sen så ska man ju inte vara partisk som kommentator heller.
Luleåmatchen satt nog i skallen hos spelarna idag inför tredje. Såg så ut i alla fall. Tycker Timrå börjar bra och tappar allt eftersom. Positivt idag var målen och Backlunds spel samt poängen. En trea på bortaplan är alltid starkt.
Plus till Jonte, Regin, Tenkrat, Hahl, Marttinen och Lotvonen. Bagarn gör också ett bra jobb. Backlund givetvis. Jag är dock som sagt besviken på Sannys spel på slutet. Ser osäker ut matchen igenom och agerandet på deras 3-2 är junismässigt
Negativt: i princip allt annat. Spelet är verkligen, verkligen inte bra nu. Försvaret patetiskt så fort det blir lite aggressiv forechecking. Och då menar jag inte bara backarna. Satans så skön tillvaro motståndarna har i mittzon. Fri lejd in.
Hualigen. Trots poängen blir det en orolig nattsömn. Spelet är verkligen helt kaotiskt just nu.
John K: Grattis.nu ska det bli kul att höra skrikegård,jag har bara följt mathen härinne,och av att dömma av inläggen här så har det inte varit timrås bästa match iår precis.
Marcus: Haha att kommentatorn är Horkarl har väl alla märkt.... Men fyfan vilken skön seger.... Det behövdes ett litet trendbrott.... Och fem mål.... UNDERBART!
Ambroo: Sådär ja! Nu är det klart iaf, skööönt... Nu kanske nervositeten i ledning släpper till nästa match så att man kan klara av att spela i sextio minuter. Ni må ju förstå att det är det som det hela handlar om så sluta upp med att gnälla på backar, Challe mfl...
YEEES! 3 sköna pinnar. Jag tyckte inte Mora var förkänt av kvitteringen, med tanke på domarskandalen som föregick deras 3-2-mål. 49 ska ha 2+2 på hans överfall på Pärssinen där
Klarade inte av att följa matchen varken via PPV eller radio idag, kört via livescore på AB, hade man tittat i dag hade nog TVn åkt genom fönstret eftre 2-3 målet om man ska tro er här på GB, verkar ju fan inte klokt att dom ska falla igenom i ledning igen.
Rooster23: gäller nog på hur man ser det:P med tanke på att mora borde haft 3 utvisningar innan den dom fick så är det rättvist. men ser man det från sen sidan så;P
Vad f-n ska challe hålla på att ta sina time out för. Visar bara på en jävulsk nervositet som smittar av sig på spelarna. Leder med 3-1 för guds skull!!!
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.