JonteD: Små marginaler. Boyce hade lika gärna kunnat stöta in pucken i mål istället för i stolpen. Eller att den hade tagit på hans skridsko, som den missade med millimetrar...
Ha ha! Blev ju en Walk in the park i sista. Underbar o viktig seger. Bra att Svedberg gör en riktigt bra insats, det behöver vi. Nu gäller det att han inte väntar 6 matcher till nästa bra insats bara.
Drugge, Falk lirade bra tillsamman idag. Blomberg bra match även förutom målet.
Oj vilken vinst. Tänka sig att vi vann med 5-0 på bortaplan i SHL 😎 det trodde man inte för ett år sedan, dessutom utan Wedin och Törnqvist. Hoppas verkligen Drugge får börja spela kontinuerligt nu.
Andersson: Wunderbaum. Schweppes Indian Tonic rinn lätt i kväll😁 Bra moral, bra inställning i en måstematch. Vi lägger oss inte ner o dör av säsongen i dressinen utan nu har vi kupe.
Rimligtvis bör självförtroendet få en knuff i rätt riktning. Hoppas spelare o ledarna utnyttjar det på bästa sätt.
Hockeyoraklet: Oj, vad oväntat det här var. Men icke desto mindre skönt. Och vad mycket positivt man kan plocka ur det här.
*0-5 på bortaplan. Jag säger det igen; 0 jävla 5. Borta! *Svedberg är det monster han förväntas vara. 0-5 på bortaplan talar sitt tydliga språk. Lugn, stabil och jävligt trygg. *Drugge. 120-minutersback idag. Kylig med puck. Helt okej utan puck. Grym insats kort och gott. *Bloomberg bra idag. Bänknötarn kliver in och levererar. Han har fått alldeles för lite speltid. *Gallo; två mål. Jo, jag tackar jag!
Dessutom, och kanske mest glädjande, kändes det här som hockeyallsvenska-Timrå anno 2018. Ni vet när man spelar stabilt över hela banan, kuggar i varandra, får några enkla mål med sig för att sedan kontra in resten. Man känner sig liksom lika trygg med Timrås spel - framför allt i tredje - som man gjorde i mammas knä när man var liten.
Titta på hans förflyttningar idag, där syns det om en målvakt har kontroll. Jag tänkte på det i andra perioden när Mora fick ett läge mitt i slottet. En lugn, behärskad och sammanhållen förflyttning från Svedberg gjorde att det blev en enkel räddning med plocken. Överarbetade inte en enda situation idag, arbetade metodiskt och oerhört fokuserat.
En får hoppas att det här var början på en formtoppning från hans sida.
Ullf: Svedberg är i grunden en bra målvakt, jag är förvånad att han varit svag då man haft en offantligt bra utveckling på målvaktssidan sedan man värvade Peter Hirsch, det handlar nog mycket om självförtroende och dagsform i den frågan. Peter Hirsch ser jag för övrigt som ett grymt förvärv i skym undan, ser gärna ett långtidskontakt på den herren.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
tycker man börjar skymta lite loosertendser i laget.