innekillenskomp: jo men jag är ju inte på isen. Hade jag varit det hade Wernblom suttit i omklädningsrummet sedan första bytet och det hade varit fler Moraspelare på utvisningsbänken än på avbytarbänken. Disciplinnämnden hade fått beordra övertid och helgjobb för att hinna med alla anmälningar som skulle komma in.
Armbågen i ansiktet från aset Pantzare missar domaren också så klart. Behöver vi verkligen fyra domare på isen? Eller vi kanske skulle haft sex stycken?
Olle: Njae, bara i SCA-cupen isåfall, åt Mittmedia. Att han kommenterar åt Cmore är nytt för året tror jag, och är väl ett extraknäck vid sidan av reporterjobbet på Expressen. Riktigt bra på att fylla den här sortens sändningar med substans, vilket det kan vara lite si och så med.
Gällande målvakts-Johansson så har han minst sagt spelat upp sig nu. Otrolig match av båda målvakterna. Kunde stått 5-5 lika gärna.
erathoo: i den där röran är det väl förståeligt men beklagligt att domaren missar att Blomqvist blir fasthållen och nerdragen så att han inte har en chans att svinga på pucken.
Fan vad det måste suga att möta oss. I 5v5 får man knappt låna pucken. Boxplay måste vara ren panik i 2 minuter. I PP får man knappt igenom ett skott och när man gör det står målvakten på huvudet.
Zäta75: Johansson har öppnat klart svajigt. Och herregud vilka lägen vi bränner. Kanske dags att plocka bort Lööke ur första PP, hans självförtroende verkar vara nere i källaren.
Smokey: Behållning är ordet! Han kan fan allt, Adam Johansson. Gedigen i allt han gör, och framförallt är han genuint intresserad av det han sysslar med. Kan låta som en grundförutsättning för att ens få jobba som hockeyjournalist, men finns ett och annat exempel på journalister som mest verkar ha blivit tilldelad ett bevakningsområde. (Hejhej Mats Wennerholm)
Lite seg perre. Bra med timeout för att mota ut grabbarna ur bussen. Blev lite mer resolut efter det.
Mora är bra motstånd i a f. Rappt anfallsspel. I egen zon har dom det lite jobbigare när det är tajt forecheck. Kan bli bra utdelning om Timrå ligger på där.