1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590401 inlägg · 6216 ämnen

Mora-Timrå i Östersund

« · 1398623 Till forumet

Sv: Mora-Timrå i Östersund
Grym räddning av Thåström.
Kommentera

Johnny Bravo: Det undrar jag också... man kanske är så övertygade att dessa PP-formationer kommer splittras under säsongens gång pga ständiga skador att man vill att precis alla ska kunna spela ett hyfsat PP istället, eller så har Perra en generell "alla ska med"-ideologi som han går efter.. beats me. Ett pissigt pp överlag har iaf blivit resultatet av den coachningen än så länge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: är på krogen och kan inte kolla. Hur ser det ut och vad står det?
Kommentera

Ambroo: Eller kanske Tobbe Dahlstedt ;)
Kommentera

Olle: Önerud hänger nog med Torp för att hedra Liv.

Sedan tycker jag INTE Pikkarainen är så dålig. Tycker han ser klart bättre och bättre ut.

Tycker för övrigt inte denna match är så hemskt dålig heller.

Däremot klagar jag på hur man ställer upp. Iofs är det ju ett gäng spelare borta ikväll. Men inget talar för att kedjorna kommer se annorlunda ut till premiären. Eller ens pp-formationerna.
Kommentera

Ambroo: Oskar H. Alexander J. P-E Jonsson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Boijce... Måste vara Hussen!
Kommentera

Frella: Matt Robinson. Peter Vampola.
Kommentera

Frella: Att Torp är borta, det kan jag förstå men vad är grejen med de andra i så fall? Det har varit tre dagars vila mellan matcherna, är man sliten redan så känns det ju som ett litet frågetecken. Speciellt om man ser till hur många nya spelare vi har i truppen och hur spelet sett ut dom två senaste matcherna.
Kommentera

Perra hade ingen spelidé ifjol. Jag ser ingen nu heller.

Varför tränar man inte in PP formationer? Man borde väl testa åtminstone i sista matchen innan serien börjar?
Kommentera

Ambroo: Martin Röjmark.
Kommentera

Frella: Mattias Högström!
Kommentera

Olle: Skulle vara intressant att se vampola med pärssinen, skulle nog kunna bli en riktigt målfarlig 5a, och en sån skulle vi behöva.
Kommentera

T T: Robert Dahlroth?
Kommentera

Olle: Alla, utom möjligtvis Halonen, hade spelat om det varit seriematch.
Kommentera

Olle: Jag håller helt med. Man måste ju för fan spela ihop en PP-kedja och nöta den hela tiden. Vampola, Pärssinen, Murley, Pikkarainen och Robinson kanske? Pikken på back.
Kommentera

Olle: Det är väl bara Larsson som har haft en riktig skada, resten har väl bara varit 'försiktighetsåtgärder'.
Kommentera

Jerofejevs kliver av skadad också. Inte för att låta negativ här nu men har vi någonsin haft så här många skador redan på försäsong?
Kommentera

Berglund: PP har varit det sämsta jag någonsin sett i ett timrålag, Murley har haft målet men i övrigt har han ju varit helt bedrövlig. Samma med Pikkarainen, han gör ett mål men fy fan vad lat killen är. Nu snackar han ut sig på 10 minuter i en träningsmatch också. Rutinerat.

Kul med Boyce som gör riktigt bra avvägningar matchen igenom, kul med Högström som fortsätter ta för sig. Extremt konstigt att se perra ta en TO när vi har press och riktigt bra spel. Vad händer? Mora får andas och tar över perioden.

Slutligen: VARFÖR spelar Vampola inte med Pärssinen? Friberg och Röymark är ju två steg efter hela tiden, både i fart och i tänk. Vampola behöver någon som placerar sig bättre, någon som åker mer och någon som kan avsluta.
Kommentera

Tyckte mig se Vampola jobba rätt bra i BP nyss iaf, det e ju positivt
Kommentera

GurraG: Hehe mm, var ett tag sen man såg det:)
Kommentera

Mjaa nog ha jag sett bättre nå :/ man får hoppas dt där dom säger om sugit genrep = bra premiär.
Kommentera

jå1: Ja härligt:) ganska bra PP där också!
Kommentera

GurraG: Fint gjort av Murley iaf.
Kommentera

T T: Men va vi spelar bra!
Kommentera

stoff:
Kommentera

Missa inte direktsändningen från matchen i kväll. Stabile Anders Nilsson kommenterar och har ST-sportens Rolle Engström som sidekick.

st.nu/sport/livetv
Kommentera

Johnny Bravo: Näe det kanske inte blir så många träffar på tiny pick hihihi!
Kommentera

hubbenorlen: Näe jag har inte heller sett så mycket av honom men jag misstänker att det förhåller sig så bara
Kommentera

Johnny Bravo: Haha, jag tror inte han var nöjd med Jokela. Men det var förmodligen för dyrt att lösa ut honom under säsongen.
Kommentera

hubbenorlen: Hmm, men Jokela var han nöjd med, med tanke på speltiden?
Kommentera

Timrå Icon: Jag kan inte ha någon uppfattning. Har bara sett honom i Saik-matchen, och då såg jag inte mycket av honom.
Kommentera

hubbenorlen: Det är nog svårt att få tag i någon bättre än honom till rimlig kostnad nu ändå....
Kommentera

Edb: Hmm...Perra verkar inte vara helt nöjd med Jerofejevs
Kommentera

Till er alla som ville se Ridderswalls hjälm så länkar jag här ifrån dagbladet de syns rätt så bra :]
Kommentera

Kostiainen: Internet ombord är ju ett skämt. Av uppkopplingens klass att döma så ett vanligt mobilt bredband som sedan delas av alla på hela tåget.
Kommentera

ersson: Köp internet ombord och ta med laptop så kan du ju spana själv? :)) åker du 18:11 Tåget?
Kommentera

Någon som mot förmodan ska/kan filma morgondagens match åt en stackars själ? Sitter nämligen på tåget på väg ner till Stockholm under matchtid!

Sänd iväg ett PM ifall så är fallet. :)
Kommentera

Johnny Bravo: Kul att ST kör men jag vågar inte tro att deras produktion blir lika bra som Norrans. Inte på första försöket.
Kommentera

Johnny Bravo: Ett totalt överkört och förnedrat Mora vill vi se! Många bröstvärmare och proppar dessutom
Kommentera

Vad vill man se i morgon tro? Ett katastrof genrep med den gamla klyschan om ett dåligt genrep el. en klang o jubelföreställning?
Kommentera

T T: ingen kommentar till de, då jag ej hört personen i frågan :]
Kommentera

Edb: Så du tror inte att de blev så impad av tanten i Strömsund att de vill höra mer?
Kommentera

T T: vore ju onekligen inte omöjligt med tanken hur gårdagen var, kanske st startar sin show vid 19:00 med nedsläpp 19:15 :]
Kommentera

Edb: ST säger starttid 19:00 men ÖIK säger 19:15. De kanske har tagit in någon som ska hålla tal...
Kommentera

T T: kanske de går o flytta min senaste kommentar hit :] vet ej hur bara...
Kommentera

Mora-Timrå i Östersund
Jamen då tar vi en tråd på det också.

Det är fri entré också, för er som är i närheten.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1398623