Johnny Bravo: Det undrar jag också... man kanske är så övertygade att dessa PP-formationer kommer splittras under säsongens gång pga ständiga skador att man vill att precis alla ska kunna spela ett hyfsat PP istället, eller så har Perra en generell "alla ska med"-ideologi som han går efter.. beats me. Ett pissigt pp överlag har iaf blivit resultatet av den coachningen än så länge.
Olle: Önerud hänger nog med Torp för att hedra Liv.
Sedan tycker jag INTE Pikkarainen är så dålig. Tycker han ser klart bättre och bättre ut.
Tycker för övrigt inte denna match är så hemskt dålig heller.
Däremot klagar jag på hur man ställer upp. Iofs är det ju ett gäng spelare borta ikväll. Men inget talar för att kedjorna kommer se annorlunda ut till premiären. Eller ens pp-formationerna.
Frella: Att Torp är borta, det kan jag förstå men vad är grejen med de andra i så fall? Det har varit tre dagars vila mellan matcherna, är man sliten redan så känns det ju som ett litet frågetecken. Speciellt om man ser till hur många nya spelare vi har i truppen och hur spelet sett ut dom två senaste matcherna.
Olle: Jag håller helt med. Man måste ju för fan spela ihop en PP-kedja och nöta den hela tiden. Vampola, Pärssinen, Murley, Pikkarainen och Robinson kanske? Pikken på back.
Berglund: PP har varit det sämsta jag någonsin sett i ett timrålag, Murley har haft målet men i övrigt har han ju varit helt bedrövlig. Samma med Pikkarainen, han gör ett mål men fy fan vad lat killen är. Nu snackar han ut sig på 10 minuter i en träningsmatch också. Rutinerat.
Kul med Boyce som gör riktigt bra avvägningar matchen igenom, kul med Högström som fortsätter ta för sig. Extremt konstigt att se perra ta en TO när vi har press och riktigt bra spel. Vad händer? Mora får andas och tar över perioden.
Slutligen: VARFÖR spelar Vampola inte med Pärssinen? Friberg och Röymark är ju två steg efter hela tiden, både i fart och i tänk. Vampola behöver någon som placerar sig bättre, någon som åker mer och någon som kan avsluta.