1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590407 inlägg · 6216 ämnen

Mora-Timrå i Östersund

« · 1398623 · » Till forumet

Sv: Mora-Timrå i Östersund
Grym räddning av Thåström.
Kommentera

Kattgubben: Den här matchen vill man bara grina rakt igenom, sega ben igen?
Kommentera

2-2 mot Mora alltså. De kan kanske bli att räkna med i kvalserien, om de tar sig dit.
Kommentera

Två backar får betyget bra ikväll. Mat och Elias.
Kommentera

Skarin: Önerud glömde jag, han är ju så klart också ursäktad. Angående Pikkarainen så förstår jag inte öht hur en kille på 100 kilo kan vara så fruktansvärt osynlig. Han vet sin plats i laget och han spelar därefter.
Kommentera

Straffar :-)
Kommentera

Känns för övrigt som att Lundström spelade till sig en temporär förstaspade ikväll. Inga gigantiska misstag från Ridderwall men oj så många okontrollerade returer han släpper.
Kommentera

JAAAAA!!
Kommentera

Olle: Han höll ju nollan i straffläggningen
Kommentera

Olle: Så han var dålig igen?
Han känns som en humörlirare. När klacken började hylla honom i fjol så blev han ju sjukt mycket bättre.
Han kanske behöver det för att uppbringa entusiasm?
Kommentera

Bra straff av Friberg, det var väl typ det som var bra... Jag ger Ridderwall ok också..
Kommentera

Johnny Bravo: Ja hade det varit challe som stod i båset så hade man väl hört honom gasta om att isen var kass, ända upp på läktaren. Friberg hade iaf vett att skjuta istället för att finta. Fint mål.
Kommentera

Ja vad säger man efter försäsongen?
stalltips - allt över plats 10 är en sensation?
Kommentera

Riktigt bra sändning för övrigt. Flera klasser bättre än i Strömsund. Inte minst bildmässigt. Dessutom är Rolle en skön och klok jävel!
Kommentera

hubbenorlen: Jag kan iaf inte förstå dom som hyllar Pikkarainen efter en sån här match. Han kanske inte gick på 100% jag vet inte. Varför man nu inte skulle vilja göra det...

Sen ställer jag mig extremt tveksam till att man snackar ut sig själv på 10 minuter. Eller fick han 2+10+10 kanske tom. Barnsligt.
Kommentera

erathoo: Håller med dig, tror tyvärr att vi inte håller ES klass. mellan 12-10 plats är mitt tips.
Ska säga att detta var första matchen jag sett, hoppas verkligen att det sätt bättre ut innan.
Kommentera

Olle: Mat bra. Vampola hade nått PP han styrde upp bra. I övrigt var det väl ingen som stack ut.

Man tänker ju att dom ska snäppa upp sig när serien drar igång, att dom få "stjärnor" vi har ska börja lira ordentligt när det är AIK som står för motståndet. Ändå är man mer orolig för att dom inte är kapabel till att göra det. Det blir kanske inte bättre än så här?

PP kommer att bli en dröm i år - igen...
Kommentera

Johnny Bravo:

va fan oavgjort mot Mora? Skämmes ta me fan, ses i kvalserien ;)
Kommentera

Kerstin_k: Till att börja med tycker jag att Dr Perra borde bygga åtminstone en och en halv leadingline. Det som blir över blir två riktigt bra gnuggarkedjor som håller god elitserieklass, enligt mitt sätt att se det.
Kommentera

mattias - 74: Vi vann!
Kommentera

Så var det general repetition mot Mora, en dålig sådan har för sed att frambringa en bra premiär. Jag blev inte överväldigad av vad jag såg på ST`s mycket utmärkta video bevakning av matchen, det såg underligt nog stirrigt ut. Ett lag som bidade sin tid på det som komma skall, och ett annat som bara hade ett i skallen, profit.

Bra i Timrå, jag det är kanske inte så lätt. Men vår lagkapten samt forna norrbaggen Robinson förtjänar tillsammans med Riddarn ett +. Framåt då, förutom några Hallin runder så fanns inte mycket att skriva hem till mor. Tycker nästan att backarna var mer offensiva, eller rättare sagt mer än vanligt.
V ad att ta med sig från Jämtland Då? Laget är inte synkroniserat, linjerna är dolda för att möjligen maskera hur vårt spels grunder består i. Nä så är det nog inte, det finns kanske inte den höga nivå som kommer att krävas för att klara en placering till slutspel. Min spontana reflektion från dagens Sur Jämt match är, lägsta nivån är för låg.

Men detta till trots, så tror jag att gruppen Timrå IK kommer att överrumpla, kanske signaler från hjärtat, men det kan gå vägen.
Kommentera

Abron: någon so sett matchen hur var A Larssons spel?
Kommentera

htikare: Han såg hungrig ut. Konstigt vore väl annars. Han får klart godkänt i sin comeback.
Kommentera

Abron: jag tror att får vi igång ett normalt pp och jero the hero kan leva upp till förväntningarna, ja då kan vi klara oss kvar. Är inte längre lika orolig för målvaktssidan.
Kommentera

htikare:

Inte dålig, men hamnade lite lite fel ibland, vilket är rätt naturligt efter som tempo saknas. Mot slutet tycker jag nog att orken försvann, eller så tog han det easy.....
Kommentera

htikare: Alexandra Larsson är en kattspelare för lätt och vek !
Kommentera

Det såg stundvis ut som att det var två Allsvenska lag på isen. Jag hoppas innerligt att det var bristen på vilja som gjorde Timrå så pass dåliga för det såg fan inte bra ut. Vissa lirare gjorde det bra men det var länge sedan jag såg ett Timrå med så pass dålig puckkontrol. Shit Meuniers halvtaskiga puckkontrol var grym i jämförelse.
Kommentera

Har inte blivit varken klokare eller dummare av att se dom här senaste två matcherna. Förstår mig inte på Perras formationer. Nu saknades det visserligen några spelare, men...vår coachs förmåga att spetsa till det här är nog källan till mina största tvivel.

Känner mig hursom jävligt nervös inför seriestarten, och har bestämt mig för att verkligen njuta de här sista, skälvande dagarna som återstår. Risken finns att det blir en riktigt tung vinter.
Å andra sidan - det har vi vetat om sedan länge. Likförbannat vet jag inte riktigt hur man kommer att kunna hantera situationen om det sladdas rejält redan efter fem, sex omgångar. En bra start känns snuskigt viktig. Skönt då att man premiärspelar mot AIK.

Kom igen nu, Perra! Har du någon mojo? Eller ska vi leka 'kömmer det så kömmer det' i vinter också? Give us some sugar!
Kommentera

Ni får säga precis det ni vill men jag tvivlar grymt på att Perra är rätt man.
Kommentera

Var på plats i Z-hallen. Mnja. Timrå är det bättre laget matchen igenom men visar prov på extrem ineffektivitet samtidigt som man släpper till oroväckande många öppna lägen bakåt, framför allt i första perioden. Sasja och Hedman var helt under isen då. Det kommer att panikvärvas backar den här säsongen, var så säkra.

Det som var roligast ikväll var piggt spel från Boyce, Friberg, Dahlberg och Pärssinen som inte såg ut att ha ont. Mat också förresten, klart bäste back. Murley var också bättre senast.

Det som gör en mest oroad, av rätt mycket, är som sagt backsidan. Halonen i all ära men det måste till mer än så. Sasja gjorde en fin grej innan Pikkas 1-0, men i övrigt var han svag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kerstin_k: Jag är helt övertygad om att man skulle få ut mer av Vampola, eller åtminstone se honom betydligt mer i protokollet, om man placerade bättre spelare (målskyttar) runt om honom. Som Skarin säger så måste man ju försöka bygga en leading line. Det känns som att endera Pikkarainen eller Pärssinen måste spela med honom, jag förstår inte varför perra ska försöka sprida ut den här kompetensen över hela laget.

Jag tycker för övrigt att man kan se lite av Vampolas storhet hela tiden. Även om det bara är ett pass i mittzon så ser man småsaker som ingen annan på banan kan göra. Inte för att döma honom efter två matcher nu men vad han INTE verkar kunna göra, det är att avsluta. Hans skott ser allt annat än bra ut men det behöver ju inte vara ett problem när han är kapabel att slå drömpass.

Just nu känns det som att man har dragit lott om vem som ska få spela med Vampola och sen förväntar man sig att han ska göra allting själv. Men bättre än så här MÅSTE det bli om vi ska hålla ES-klass. Kompetensen finns där men kedjeformationerna är ett stort jävla mysterium för mig.
Kommentera

dr-nix: Ja, det ska bli intressant att se om Perra verkligen är rätt man att leda detta. 10 omgångar in i serien har vi nog ganska klart för oss hur karaktären på laget kommer att se ut, hur PP kommer att vara, hur inställningen är, om det finns nån vi-mot-hela-världen-känsla och om Timrå IK anno 2011 har ett grundspel att falla tillbaka på.

Om vi inte ser det då tror jag att Perra är helt fel man att leda detta Timrå IK.
Kommentera

Bergius:
Absolut, där finns två bra utposter. Jag smälte nog in i alla belackares åsikter om dessa två., men jag anser att Lundström klarade VF från kval. Riddarn med konkurrens kan bli den viktiga utpost som behövs efter en första målis. MAO, jag anser att Riddarn är nr 2, men ack så bra.
Kommentera

htikare: Alex var ok. Jobbade på bra.
Kommentera

Kerstin_k: Såvida man inte har något hemligt ess i bakfickan så blir PP ett riktigt sorgebarn i serien. Finns inte mycket till struktur utan 9 ggr av 10 handlar det om lättlästa solokörningar.
Kommentera

Modano: Inte för att jag har någon övertro på Larsson men det här var ju hans första match också. Han lär höja sig några snäpp när han kommit in i tempot.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja det är det nästan det som är det mest oroande faktiskt. Mer orolig över Perras förmåga än själva spelarnas förmåga faktiskt. Och det känns ju så där....

Hur som helst. Det "positiva" är iaf att ALLA Hockeysnackare är överens om en sak. Nämligen att det kommer bli en förbannat svår och tuff säsong. Det är inte bara experterna som vet det nu, utan även alla ni andra.
Kommentera

RocknRolf2: Såg du många ess ifjol? :S

Jag tror att Perra lämnar lite väl mycket åt individen själv att bestämma. Det finns nog inga superklara direktiv för hur saker och ting ska gå till. Det är upp till varje enskild spelare att ta ansvar över saker och ting.

Får för mig att den här upplagan av Timrå skulle behöva en tränare som berättade hur och när dom fick knyta skridskorna innan match.
Kommentera

RocknRolf2: Bra där. Jag håller typ med. Men i premiären räknar jag med att Halonen (ryggproblem iofs) och Torp finns med.
Kommentera

Skarin:

Trum-is?

NJa jag tror nog att Perra är väl så spaltad att leda laget, som någon annan, med hans prislapp. Ge han lugn å ro så kommer han att leda oss till final,,,, UPS. Nja men i vart fall att inte få dommen att göra en MoDo.
Kommentera

RocknRolf2: En halvskaplig PP-enhet borde man dock kunna knåpa ihop. Varför man inte gjort det under träningsmatcherna är det nog bara Perra som vet. Men som sagt, det har man material för, i a f på pappret.

Det större kruxet är väl kreativiteten i 5-5 femmorna. Vampen kan spetsa en formation. Men dom andra centrarna? När man sitter och längtar efter Hagos i offensivt syfte har det gått rätt långt. Här har vi nog källan till rätt många frustrationsstön i vinter skulle jag tro. Blir festligt när lagen backar hem i Eon. Eller, va faen. Dom mittzonslåsen har nog Perra ett antal taktiska dyrkar mot. Host, host.
Kommentera

Kerstin_k:

NÄ DU! Där har du dj,, fel, Perra skiter fullständigt i hur man knyter skridskor. Hans ledstjärna är lagmoral och samarbete på isen. Att belacka elitspelare med det du avspeglar på är att kasta pärlor till svin, gå å kamma dig.
Kommentera

Abron: Nu när vi har tre tränare så förväntar jag mej att Perra börjar coacha mer tydligt denna säsong.
Kommentera

Johnny Bravo: Ja, Perra är lagets svagaste länk. Så känns det. Timrå IK (framförallt 11/12) är inget Färjestad med idel duktiga spelare där man kunde nöta med samma formationer och veta att det till slut lossnar. Den gode Perra måste nog inse, precis som Skarin är inne på, att han måste renodla femmorna - spets, gnugg, PP, box - för att få ut absolut max.

I kvällens match måste jag lyfta på hatten för Mat, älskar redan hans sätt att spela, mycket bra blir mitt betyg. Vampola är också en spelare som andas klass trots att han inte var så dominant i afton. Men han kan det här med hockey.
I övrigt hoppas jag få se mer av många spelare. Dock är jag inte så orolig över det. Det jag oroas över är som sagt Perras sätt att leda laget.
Kommentera

Abron: Nu påstod jag aldrig heller att Perra gjorde det. Läs om, läs rätt.
Kommentera

Skarin: Ja det får vi hoppas. Men av dem två tror jag bara Halonen kan höja standarden. Men ändå viktigt med 8 backar iofs...

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: I nuläget håller jag Torp före bl a Högström.
Kommentera

Abron: Och Abron; givetvis menade jag ju inte att vuxna hockeyspelare bokstavligt talat behöver nån som berättar hur dom ska knyta skrillorna.

Kom igen nu.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är lugnt, vi har ju Bagarn. Där har vi ett offensivt vapen som heter duga.
Kommentera

« · 1398623 · »