1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590403 inlägg · 6216 ämnen

MÖRKA MOLN

« · 70113 Till forumet

Sv: MÖRKA MOLN
Jag är nog av en av de som har varit mest kritisk här på gästboken detta år. Jag var en av de första att kräva Peos avgång tycker även att Nubbe borde ställa sitt arbete till förfogande.

Har varit väldigt besviken över vad laget har presterat och tycker att vi bör försöka få hit många nya spelare till nästa säsong om vi håller oss kvar.

Men jag kan inte förstå att så många här är så rädd för Leksand. Som det verkar i dagsläget så är Leksand redan klar för elitserien och det är Timrå och AIK som får kämpa om en andraplats. Leksand har inget bättre lag än det år de åkte ur snarare sämre. Personligen så tror jag att det är Timrå och AIK som har de starkaste lagen och kommer att spela i elitserien nästa år.
Kommentera

Jag är en som ofta(läs alltid) har varit positiv till att det kommer att vända någon gång. Detta till stor del för att jag ser den potential som egentligen finns i laget vi har.
Jag VET hur det är att vara idrottsman(kanske inte elit men ändå) och det är inte många som har det psyket att klara av att vända en trend om man blir nerrackad och nerspydd av galla varenda gång man verkligen försöker göra sitt bästa. Därför försöker jag alltid att vara positiv och ta fram de bra sakerna istället för att hela tiden nöta på det som var dåligt.
Jag kan ställa en fråga: Om du känner att det inte går så bra för dig och så får du 6-700 personer som buar åt dig skulle du må bättre?? Det skulle inte jag göra iaf.
Kritisk ska man kunna vara men det är inte många som tänker på hur svårt det egentligen är att vara kritisk utan att "gå över gränsen" och skada vissa personer i laget som kritiken vänder sig emot.
Jag har svårt att vara domedagsprofet och tänker absolut inte vara det nu men viss oro ska man känna.. som många har sagt har vi inte spelat så bra... men jag ser inte ett lag som är bättre än TIK på papperet inför KS. Nu kommer säkert de vanliga kommentarerna om att "vad som står på papperet spelar ingen roll" och det är för visso sant men något borde det ändå betyda... För i mitt tycke är det LIF som har ett bättre lag än TIK för ingen kan juh säga att AIK är speciellt bra.. eller??

PGA min position i världen(mitt i fiendeland) så kan jag inte säga att jag sett speciellt många matcher(3 st) men har pratat med de som gått på matcherna och det har nästan alltid funnits vissa positiva saker och det är dessa som är viktiga... inte att vi inte gjorde 100 mål i ES för det vet vi redan.
Som jag skrev i ett inlägg tidigare så kan vi juh annars lika gärna lämna över platsen i KS till ett lag som vill vara i ES för enligt många här kommer vi juh inte vara det ändå så då spelar det ändå ingen roll...

Här kommer lite personliga kommentarer till inlägg på denna tråd...

Laken: Det har jag också tänkt på ett tag... att alla verkar vänta på att Z:a ska göra det...

Bragd birger: Det beror ofta på hur kritiken förs fram(nämt redan) Förstår till viss del båda hur du och BW tänker men det är inte sån jag är...

Bo Wasa: Man ska kunna bua ut laget om de spelar dåligt... men det är inte min stil(också nämt) På ett sätt kanske det väcker spelarna men som sagt inte enligt mig...

Hoppas på en bra KS och nytt ES för TIK nästa år.
Kommentera

För att göra mörka moln ännu mörkare. så har jag gjort ett tappert försök att skriva om den emeneta visan Dagny med ove Thörnkvist,,,,,:Tiiiimrå, kom in och vinn. Å å å Timrå kom in och vinn. Inte visste vi vad vinna var först Timrå klev in på plan, gör många mål och i planket sa det SMACK,,

Sådär jag nu hamnar man på årets floskertopp,,,,,,,,
Kommentera

HH:

Ingen tokig idé!

"Tiiimrå - kom in och vinn, Tiiimrå - tre(?) baljor till!"...

Cool fantasi, grabben...!
Kommentera

Tjenare alla Timrå fans!
Här ser ni en dalmas.
Har läst i eran gästbok lite och det är många som säger att Leksand ser starka ut.
Ni är bland dom första som vi mött(ska möta) som inte säger:
"Bofors kommer kicka er, kåberg slår ihjäl er".

Så en stor Eloge till Timrå fansen!
Och jag hoppas det blir Leksand och timrå till Eliten!

Vi ses iaf 17/4 i isladan!
Kommentera

Sätermas: Jag såg en match i SA mot löven och då imonerade de inte... men som dig hoppas jag på LIF och TIK i ES...
Kommentera

Sätermas:

Det hoppas jag också! Men jag tror tyvärr att dina önskemål endast slår in till 50%... LIF och AIK fixar elitseriestatus!

Förvisso vore Timrå och Boden det allra coolaste alternativet...

Jaha, väntade utgångar även i slutspelet! DJ Hemp tippade åt rätt håll i samtliga fyra hockeydrabbningar i afton...

Därmed är nog saken klar! FBK går precis som väntat till final, troligen via 3-0 i matcher i semin...

VF får det inte riktigt lika lätt, men tyvärr fördel dem nu också...

Jag satsade inför säsongen en miljon kr på att FBK vinner SM-guld! Nu höjer jag till 1 000 miljarder kr... Det finns nog inget lag som har lättare för VF än FBK! MoDo skulle bli svårare, men inte tillräckligt svårt... Trist och förutsägbart!

Kvalserien är inte riktigt fullt så given, bara nästan...!
Kommentera

Peo Larsson skulle ha gått efter 4år. Han var för slapphänt det som skulle bli hans femte säsong hos de röd/vita men som slutade vid 4½. Han satt i tummen i ögat på spelarna under försäsongsträningen och det var alldeles på tok för mycket "La Paloma". Spelarna skippade många gånger styrketräningen och åkte skridskor på förmiddagspasset i snitt 30-45 minuter och klev sedan av. Peltomaa valde att bygga klart kåken hemma i Finland, bada bastu och dricka starköl. Det ser man ju nu. Karln gör 30 sekunders byten innan han är inne i båset igen. Han flåsar ju som en hund och ser ju mer död än levande ut. Tycker man med all rätt ska kunna kräva mer av professionella ishockeyspelare av Peltomaas kaliber. Det är synd och skam vilket förfall han genomgått.

Men det gäller inte bara han. Spelare som Robban Carlsson, Casselståhl, Freddan, Crippe, Henke Eriksson mfl har inte ens varit i närheten utav fjolårsformen.

Av nyförvärven har alla varit kalkon av dom som kom innan serien drog igång. Värvningarna av Ed Ward, Håkan Åhlund och Kimmo Kapanen ska dock "Nubben" ha beröm för, men i fallet Kapanen så skulle han vart här redan i Augusti istället för Phillippe De Rouville som inte gjorde ens människa glad med sina synnerligen obegåvade stil att släppa returer rakt ut. Vilken skillnad mot för Kapanen som har vett att blockera pucken och liksom har en förmåga att dra pucken till sig i trängda situationer. Dom flesta spelarna måste upp en nivå till. Som det såg ut i tisdags så var det ju bara "Zäta", Hallin, Matthiasson och Crippe som åkte skridskor. Det scenariot vill jag icke vara med om igen under dessa tre veckor.

Det är nu mer nånsin viktigt med stabilitet i en stundande KS.

Det är med skräckblandad förtjusningen jag ser fram emot onsdag och bussresan ner till "Hovet".

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

ernie!
Har du rökt några starka
svampar ikväll?
Kommentera

Verkar nästan så eller så har han fått tag i nåt dåligt filtrerat..
Kommentera

Bo Bly: Javisst! Har rökt braja sörru.
Kommentera

Tycho: Ja och just på den punkten måste de övriga spelarna rannsaka sig själva! Är det verkligen rätt att skjuta över det mesta av ansvaret på EN (dessutom ung) spelare...?
Nej, så klart inte.

Nu vill jag se spelare som käkat taggtråd och tränat så svetten forsat. Alla, precis ALLA, måste ta sitt ansvar för laget.
Kommentera

« · 70113