Masen som hade mage att ifrågasätta mig : Nej jag är vaken. Vaken som en missionär över en kannibals eldhärd.
LIF har minsann ingen lång och plågsam vistelse i de träskmarker som Timrå vältrat runt i . .....och hur är det med sulfaten ? för att inte tala om arbetarklasskulturen som alla klubbar med självaktning måste vila på. Inte har ni någon fabrikskultur där människor slitit bland pannorna bara för att få råd med att beskåda sitt älskade lag på uterinkarna. Där hemmafruarna stickat huvudskydd och männen täljt suspensioarer.
Mälarmasen: Jomen det är ju lite inland att ställa upp till hundra procent, sånt som skiljer Hassela från Gnarp, till exempel. Sammanhållning på gott och ont, Änglagård... Kan också tyda på att det inte finns så många alternativ till hockeyn i Leksand. Kul att ni kom tillbaks dock, och stryk ska ni ha, ; )
Bra Swordster! Hade Leksand någon spelare med i Karjala Cup kanske? Näru Mälarmasen. Leksand är ett "bonngäng" från Dalarna. Förvisso något bättre än Mora. Mer är det inte. Och kom inte dragande med något som hände på sjuttio och åttiotalet. För det bryr vi oss inte om.
Mälarmasen: Leksand är ett klassiskt ishockeylag. Allt annat är propaganda och Stalininsperad hype. För en rättrogen finns bara ett lag: -Timrå IK! Allt annat skulle vara lika fel som en fläskfrossande muslim. Skulle sverige ha ett Mecca så skulle det givetvis ligga i Timrå. Dalaupproret är en skröna i klass med att Gustav Vasa skulle ha åkt något jävla skidlopp mellan Mora och Sälen med bara en stav... Och Wasabröd är godare än Leksandsknäcke. Så det så;-)
Farbror Hasse: Nu tycker jag att det är dags för dig att vakna. Att säga att Leksand inte är folkets lag är lite naivt av dig. Det Leksands IF och alla Leksands fans gjorde förra året är en sån sak som ni andra fans bara kan drömma om att klara av. Dalauppropet som startades när vi åkte ur är bland det största som har gjorts inom svensk klubbidrott. Det handlar om att folk ställer upp för varandra och strävar och sliter mot samma mål, att sedan media skriver om det är ju bara för att de vet att folk vill läsa om det. Folk bryr sig. Skulle nu Timrå åka ur så tror jag aldrig att de skulle kunna genomföra samma sak som vi leksingar gjorde förra året. Leksingar ställer upp för varandra när det blåser riktigt,riktigt hårt. Så ta och kom ut i verkligheten och inse att Leksands IF är och kommer alltid att vara folkets och lirarnas lag!
Farbror Hasse: Bussresor hit och bussresor dit, satan skriver man om det ämnet så reagerar ju vissa som hormon stinna oxar på privè, och hotar göra punka på rulatorn, och hur kul är det på en skala, då man nyss fått en ny skinande blank rulator med kromade broms handtag, och KORG!!!!! snacka om lyx modell,, Nässtan strået vassare än den Purch florida med ställbart då man gled in på matfors FH och skulle slå sina lurviga med de vackra tösera men av någon anledning slutade lika den vackra floridan hamnade i en snödriva och såg messt ut som ett russin som någon nyligen pepprat med potatismjöl,,,,
Men vem fan bryr sig var före ishallarnas tid och korvens förstörelse, då de kunde göra en riktig bakelse och Mamma scan inte gjort sitt intåg i folkhemmet, utan själv hade man en alldelens riktig mamma ( om någon undrat) och inte en besynnerlig människa i plast påse som ska ställas i tre minuter i micro strålar,,,, satan vet om 20 år till hur värden ser ut köp din fru på påse och micra färdig på tre minuter bara salta och klar,,,,
Smokey: Några kommentarer till Ditt hockeyrelaterade inlägg.
Danshaken : Eftersom jag bodde mitt i staden så hade jag krypavstånd till de ställen Du anger. Gläder mig särskilt att Du nämner Wivex. Det sista desperata tillhållet när man vinglade runt på nattkröken.
Frank Andersson : Han råkade under några år bo granne med en av mina bästa festkamrater och t.o.m. Frank upplevde oss som störande på helgerna.
Bussresor : Jag reste en del mellan Sundsvall och Timrå. Särskilt minns jag den fredagkväll då någon vänlig själ spydde mig i nacken. Ett minne för livet. Kanske har denne unge man växt upp till att bli skribent i gästboken ? Vem vet.
Det var tider det. Numera springer man i kapp med pensionärena till tunnelbanetåget.
Farbror Hasse: Jag tillhör väl den minoritet som högaktar dina fryntliga brutalinlägg i HS... Och bussresor i all ära. Själv minns jag med skräck de vingliga och hormonstinna nattliga bussresor som tog oss tonårsberusade slynglar mellan byn och storstans Nattoxen, Wivex, Privé, och inte minst grovhångelparadiset "Foxdrottplace" i Skönsberg... Redan på den tiden kunde man bli lyckligt förbigången av någon legendarisk TIK:are med köpass. Sur och kanske lite avundsjuk blev man bara när tönten Frank Andersson i fotsid vargskinnspäls knallade förbi. Vanligtvis med typ tjugotvå halvnakna blondiner i sällskap... På den här tiden kunde de flesta könsjukdomar botas med penicilin...
Men jag håller nog med om att det vore bra med fler inlägg om bussresor.
Leksand är inte folkets lag, möjligen massmedias...och kom nu inte med att ni fyllde Globen. Jag har inte noterat något invasionsförsök utöver detta i Sveriges hallar så det måste ha handlat om en hänsynslös inpiskning av masar från hela riket vars like inte skådats sen Stalins dagar.
Vadan detta utbrott..... Är jag dyster efter gårdagens debacle ? Känner jag avund ? Är denna gästbok verkligen ett forum för att uttrycka frustation ? Borde inte vuxna människor kunna hantera sina känslor bättre ? Är jag ledsen över att SVD sablade ned TIK:s hockeydräkt och likaledes krossade TIK Power ? Är inte 7-0 en droppe i havet jämfört med Bin Ladens uttalade hot mot Europa ?
OCH :
Är inte detta ett sanslöst exempel på ett inlägg som totalt saknar intresse för fler än undertecknad ?
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Tänk att Leksingar kan vara så insnöade och trångsynta.