1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590685 inlägg · 6217 ämnen

Något speciellt tifo mot Malmö?

« · 441059 Till forumet

Något speciellt tifo mot Malmö?
Någon som har koll om vi kommer välkomna Mackan på något speciellt sätt på måndag?
Kommentera

Sv: Något speciellt tifo mot Malmö?
TIKA: det får man verkligen inte hoppas.
Kommentera

TIKA: Då är det bättre att lägga ner allt krut på att få behålla Miikka och Berg som Småland skriver.
Kommentera

epa: vafan säger du markus matthiason ska bli välkomnad och tackad! blir han inte det då ska varenda timråit skämmas!!
Kommentera

tjobba:
Ingen anledning att hetsa upp sig så.
Kommentera

tjobba: Problemet är att vi inte får hylla gamla spelare, trots att dom betytt mkt för klubben och SK.
Kommentera

Mange:
Blanda inte in SK i det här
Kommentera

tjobba: Du hörde väl vad spelarna tyckte förra gången vi tackade brynäsarna. Och för den delan har vi tackat honom tillräckligt.
Kommentera

Mange:
Tycker nog att man kan ge Markus en blomsterkvast och en bok där supportrarna har skrivit ner några väl valda ord som han kan få efter matchen.
Varför inte bjuda upp han på ståplats efter matchen och dela ut detta så kan ni även få kunna växla några ord. Det skulle säkert uppskattas av Markus och Timrå Supporters.
Kommentera

Mange: Det har jag väl ändå inte gjort, inte i negativ tonsättning iallafall. Det jag menar är att Mackan betydde mkt för supportrarna, förstår du mig då? Behöver inte vara rädd för att SK ska få kretik...
Kommentera

Mange:
Menar bara att vi SK:s styrelse inte har samma åsikt som TIK i detta ärende
Kommentera

epa: Mackan kommer alltid betyda mycket för ett TIK - supporter. Man har många goda minnen från hans tid i Timrå IK.
En spelare med ett stort TIK - hjärta.
Kommentera

Man ska bua ut mackan!!! han är en svikare!!
Kommentera

Vill någon hylla Mackan så är det ju bara att göra det. Snickra ihop en banderoll eller nått.

PerHapps: Blomsterkvastar känns lite väl mycket Bingolotto dock, tror inte direkt att han kommer torka blommorna och rama in sen. Dom kommer förmodligen bli bortglömda i något bussgarage. Visst, det är en fin gest, men när det kommer till supporterkultur så kan man hylla en spelare på andra sätt.

Det verkar råda delade meningar om det här va, jag vet faktiskt inte själv vad jag tycker. Matthiasson har gjort otroligt mycket för klubben, han var den enda ur fjolårets trupp som visade att Timrå IK verkligen betyder något för honom, i år har vi ingen. Han bölade som ett barn efter sista semifinalen nere i ansiktsfärgs-Karlstad, han visste då att det skulle bli hans sista(?) match i Örndräkten. Starka scener. Ingen annan, absolut ingen i dagens lag (Robert Carlsson är den enda som skulle kunna tassa runt de trakterna) skulle visa såna känslor.
Kommentera

Knylan: Mackan vart helt klart ett offer för NHL-konflikten. Visst svider det att se honom i MIF men om man ser det ur Makkans perspektiv så hade ett nej tack till MIF kunnat innebära att han hade spelat med Sjöken i Enköpings div 2-lag. Så jag har svårt att vara sur på Makkan och hans beslut. Jag hade nog gjort samma beslut fast jag hatar MIF mer än allt annat...
Kommentera

Knylan: Seriöst så tror jag att det är många fler som har den typen av klubbkänsla.. men det är väl som du säger inte någon annan som skulle visa det så öppet.
Kommentera

« · 441059