1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Nej

« · 471073 Till forumet

Nej
Dom sa NEJ till spelar fackets erbjudande.... så vi får ha kvar dom ett tag till.... :)
Kommentera

Sv: Nej
mattis69: berättade dom på sporten nyss
Kommentera

mattis69: Hörde du på TV-sporten, eller? Det som herr Ulfbåge sa har nog väldigt lite med spelarfackets/NHL´s officiella uttalande i frågan. Vi får nog vänta till på tisdag ändå.
Kommentera

mattis69: Mötet är ju inte förrän inatt.
Kommentera

mattis69: Det var föga överasskande att NHL skulle säga nej till det förslaget, Då det inte innhåller lönetak.
Flera av klubbarna sade blankt nej till förslaget, Klubbarna sluter sig bakom NHL så det blir inget spel i NHL denna säsong!
Kommentera

epa: Klockan 13.00 i Toronto på tisdag. Alltså först i morgon kväll..
Kommentera

Dream Team: Hur vet du att det inte stämmer bara för att det var Ulfbåge som sa detta ???
Kommentera

Dream Team: Alltså efter kl. 19 svensk tid.
Kommentera

GuRRa: Är Christer Ulfbåge officiell talesman för NHL/NHLPA? Har dom haft mötet än?
Kommentera

Dream Team: jaja inte vet jag men dom medelade det på tv4a sporten iaf dom kanske hittat på det då eller.
Kommentera

Dream Team: Han säger nog bara vad han fått veta. Sen om det till 100% stämmer eller inte är ju inte hans ansvar eller hur ???.
Kommentera

Dream Team: Nej men en kanadensisk tv kanal har fått tag i en kopia av det hemliga dokument som NHL ska överlämmna i morgon, Men det har ju läckt ut från flera klubbar att dom säger blankt nej till förslaget som NHLPA lade fram då inte det fanns lönetak.
Därmed faller förslaget och NHL lär ställas in!
Kommentera

En programledare är som en skådespelare...Han läser sitt manus och gör sitt jobb.
Kommentera

NallePhu: Det läcker alltid ut saker i USA sägs det. Jag tror bara att det är ett rykte.
Kommentera

GuRRa: Givetvis är det så. Men det kan nog vara på sin plats att vänta på ett officiellt besked innan man tar ut nåt i förhand.
Kommentera

Dream Team: jo visst men varja tv kanal vill ju vara först ut med de som kommer ut....
Kommentera

Jesse P: exakt.....äh det är bara vänta och se hur det blir.....
Kommentera

Dream Team: Sant... Det var lite tidigt för ett sådant uttalande.
Men han gjorde ju bara sitt jobb, eller försökte ;-).
Kommentera

jalla_: japp..synd bara att de ska vara så långt dit bara när man
vill veta de nu!!:)
Kommentera

epa: Nej jag tror inte att det är ett rykte, NHL vill införa lönetak för klubbarna blöder i penningväg.
NHLPA vill inte införa lönetak utan införa en lönesänkning på 24%, NHL och kubbarna säger att det är bara en kortsiktig lösning vilket är rätt, Kontraktet skrivs på 5år vad händer då jo samma jäkla soppa igen och det vill NHL undvika därav så är dom enade i sin ståndpunkt NHL och klubbarna när det gäller lönetaket!
Som en sade att detta är bara ett PR utspel av NHLPA för att visa goodwill och på så sätt säga vi försöker och lämnar ett förslag som dom vet att NHL skulle tacka nej, Nu hamnar NHL i dålig dager och inte NHLPA nu är det dom som är goodguys och NHL badguys som inte vill försöka lösa konflikten det är ett smart drag iaf från spelarfacket!
Kommentera

GuRRa: Även om vissa signaler pekar på att säsongen ställs in känns det ju fånigt att ta nåt för givet. Ja, det tycker åtminstone jag. Det var egentligen ingen kritik mot Christer Ulfbåge heller, även om han nog är värd det allt som oftast... I det här fallet var det ju bara frågan om att han vidarebefordrade ett rykte.
Kommentera

Här är källan till SVT!
Kommentera

NallePhu: Tycker det verkar konstigt att visa goodwill genom att sänka lönen med 24%.
Jag tror att NHLPA kan gå ganska långt bara dom slipper lönetak.
Allt det andra man läste om som NHLPA ville göra tycker jag tyder på allt annat än goodwill, dom vill börja lira, så är det bara.
Kommentera

epa: Ja spelarna vill men inte klubbarna och NHL, NHL kommer INTE att ge sig ang lönetaket that´s it!
Kommentera

NallePhu: Ja då är det ju klart då. Miikka och grabbarna blir kvar i elitserien!!!
Kommentera

NallePhu: Nej, lönetaket är nog heligt för NHL/klubbarna, så ska det bli nåt spel den här säsongen så får nog NHLPA/spelarna krypa in under nån form av lönetak. Sen får vi väl se hur det är med solidariteten bland spelarna då det är dom bäst betalda som förlorar mest på ett lönetak.
Kommentera

bladerunner: NHLPA/Spelarna kommer inte gå med på lönetak det har dom redan deklarerat flera ggr, Så jag trir att det kommer att bli en lång konflikt som en spelare sade konflikten kan vara allt från 1år till i sämstafall 2år!
Kommentera

NallePhu: Vi får väl se. det till synes envisa vägrandet behöver inte vara så på allvar som du verkar tro. Jag tror de pillrar lite i de av NHLPA föreslagna siffrorna och sedan är alla nöjda och belåtna för den här gången. Med andra ord - jag tror och hoppas vi kan räkna med att det blir en NHL-säsong. Inte för att jag gillar ÄnnHåÄllhockey, utan för att det skulle gynna LHF.
Kommentera

Kickan: HaHaHa mmm om NHL startar igen så vinner alla bottenlag på det för det kan ju inte gå sämre då vissa fämmor inte är lika slagkraftiga. Femmor från lag de möter givietvis.
Kommentera

Inget direkt som talar för att konfliken kommer att lösas de närmaste dagarna.
Men vad händer om man exvis kommer överens 23 december och att NHL-skall komma igång så fort som möjligt?
Hur blir det med transferfönster m.m. och med Tik:s möjligheter att värva en ny målvakt?
Kommentera

Spekulationer i all ära...som förövrigt är rätt roligt... Men är det inte bättre att vänta tills ikväll och få korrekt information om läget?

Tror på fortsatt konflikt själv sen om jag tycker det är bäst eller inte det vette fan. Skulle va kul och se hur det gick för lag som LHC och Mora om grabbarna packade ihop och for. För Timrå så ser jag bara att målvaktsproblem är det enda som uppstår... Z:a är väl inte fel att ha kvar men en spelare gör inget lag (förutom då kanske just målvakten =)

Peace, Love and Heavy Metal!
Kommentera

Sitter man och kikar igenom GuRRas inlägg så ser man att det verkligen är bergochdal bana på den mannens humör ..
Kommentera

mattis69: Yes det ser ut som så:) Hade dock varit kul att få se Corey ;-)
Kommentera

tjobba: hehe jo för visso men klagar ju knappast om vi "måste stå ut med"
Mikka ett tag till !
Kommentera

mattis69: jo, gud vad jobbigt om den mannen ska fortsätta lira här, detsamma gäller zäta modin och berg, gäspar!!! ;-)
Kommentera

Mötet fortsätter senare..
Kommentera

TD: När senare? De måste ju med andra ord kommit en bit då om de tänkt prata vidare...
Kommentera

Frella: Besked kommer snart, troligtvis ett nytt möte inom en snar tid.
Kommentera

Frella:
presskonferens 5.15 pm ET..enlight NHL.com
Kommentera

Kalle K: NHL har lagt ett motbud.
Kommentera

prosten: NHLPA sade nej fortsättning följer..
Kommentera

« · 471073