1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Nej tack

« · 350111 Till forumet

Nej tack
Fler sittplatser i Sydkraft Arena.... Vad händer då med läktarkulturen??.
Bevara ståplats och sänk entrépriset.

LÄNGE LEVE STÅPLATS!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Nej tack
GuRRa: Varför sänka biljettpriset? Diiferensiera det bara som man gör i STHLM. Ta mer betalt när MoooDooo kommer på besök!
Kommentera

Swordster: Sänks biljettpriset på ståplats så blir det fler som går på matchen. Många stannar hemma eftersom det är för dyrt. Alla har inte råd med att lägga ut en 100-lapp i veckan.
Kommentera

GuRRa: Det är vad jag tycker i alla fall. Det gnälls ju hela tiden på att det inte blir fullt på ståplats, å vad beror det på??... Entrépriserna!!!
Kommentera

GuRRa:
Tror du inte att det skulle innebära att de "riktiga" fansen kanske försvinner lite?
Har ju redan nu varit fullt på ståplats några gånger, detta skulle ju inte göra det lättare..eller?
Kommentera

GuRRa: Om du sänker priset till ex.vis 80 kr innebär det ett intäcksbortfall på 20*1000 vid en mindre poppulär match. det blir 20000 och för att få in 20000så krävs det 20000/80som är 250 fler som går. Och det tror jag inte att det kommer. Utna folk väljer redan idag det "billiga priset om 135 för två personer på östra. Lös in dig där och kom över till klacken vetja!
Kommentera

Swordster:
Jisses vad lugnt det är här idag...
sorg efter gårdagen eller uppladdning inför morgondagen?
hoppas på det sistnämnda..
Kommentera

GuRRa:
Det bekymret har dom inte i Jönköping, där bygger de ut sin "gamla" hal med 1100 sittplatser till, restauranger, sportbar..m.m
Kommentera

matsby: För egen del är det för att fingrarna inte pallade alla slag mot husväggarna från Navet och hem.. så jag har svårt att skriva...
Kommentera

Lungt var ordet sa Bill. Får alla glögg som är på torget.
Kommentera

GuRRa: Så sant som det sagt kanske blir det som i Gavlerinken okristligt tyst förutom mot Leksingarna
Kommentera

TD:
Alla som har rött och vitt på sig får glögg! ;-)
Kommentera

matsby: Skillnaden mellan Timrå/Sundsvall vad det gäller att bygga ut är ju att här i Kkpg finns ju bara HV. Det närmaste att konkurrera med dem är väl att ett av landets bästa innebandylag kommer härifrån.... och det säger sig ju självt att det inte ger någon konkurrens om sponsorer och liknande. Så här kan man nog fylla upp dessa extra platser.
Kommentera

matsby: Tjena Mats. Nyss hemkommen från Luleå. Har inte haft tid att läsa vad som skrivits efter förlusten mot SSK. Kan dock meddela att efter att ha sett Luleå-Modo tillsammans med Ö-viksbor, kan deras djupa smärta över prestationen, blott jämföra med ett slag i skallen jämfört med ett myggbett för oss. Tveksam om Modos framgångar. Man talar om sina NHL-proffs som kommit hem. Inte vet jag? Har inte många av dom haft svårt att ta en plats i NHL.? Satt inte Salomonsson och åkte buss mellan för många av oss okända destinationer i det nordliga Amerika.
Inte för att jag tror att det är läge för några poäng i Karlstad.
Men jag respekterar er för att ni ställer upp och visar support på bortaplan.
Själv lutar jag mig tillbaka i favoritfotöljen och följer matcherna via sportradion.
Kommentera

GuRRa: Håller med, 40 kr för ungdom och 90 för en vuxen lämpligt, tycker jag i alla fall
Kommentera

GuRRa: Japp håller med... Gratis inträde åt alla, fatta va fullt de skulle va varje match!!
Kommentera

JimmyH: Men va fan!? Kan ju inte vara gratis! Då tappar ju Timrå massa inkomster. Men iof så skulle det vara kul med fullsatt i varje match.
Kommentera

timrå: Att ja inte tänkte på de hurru du...
Kommentera

Vissa lag i lägre divisioner, typ växjö lakers, Halmstad Hammers och såna lag har väl gratis inträde för att då räknar dom med att ändå få in pengar på souvenirförsäljning, korv osv. Vilket dom kanske inte hade fått om de tagit betalt för entrén eftersom inte lika många hade varit där...

Sen har de rätt bra drag på matcherna också, och de gör nog att publiken kommer tillbaka.
Kommentera

Har roat mig med att kolla hur mycket övriga klubbar tar i entré på ståplats. Snittet överlag ligger på hundringen jämnt.

Brynäs - Ståplatsbiljett över 16 år 100.
Djurgården - Billigaste alternativet är 140.
Färjestad - 100.
HV 71 - 100.
Leksand - 100.
Linköping - 110.
Luleå - 90.
MIF - 60.
MoDo - 90.
Södertälje - 120 (medlem 60).
Timrå - 100.
Västra Frölunda - 90/60. (Delvis skymda platser på de billigaste platserna..)

Allt enligt hockeyligan..
Kommentera

Dream Team:

Hade ingen aning man kunde se hockey så billigt i Gbg, måste vara en gammal lista?;)
Kommentera

Danne_L: Jaså, trodde jag hittat årets.. men det känns som du har större koll än mig.. =)
Kommentera

Ståplatspriserna borde vara dessa:

80 kr-Vuxna

40 kr-Ungdom t o m 18 år.

Medlemmar i Supporterklubben 50 kr.

kanske inte så konstigt att det inte kommer så mkt folk till matcherna.
Gavleriken hade förra året att alla med Brynäsmatchtröjor gick in gratis just under en match.
En avspärrning som delar av den riktiga klacken och ståplatsfolk borde finnas, tänk de riktiga som vill stå i klacken som inte kommer pga att det stå för mkt folk runt om o så.....FÖRBÄTTRING AV HEMMAKLACKEN.
Kommentera

Fanzin: Brynäs har haft ca. 3500 pers. på sina senaste matcher.... känns inte som man lyckas locka folket nåt vidare..
Kommentera

Fanzin: Tänk om allt var gratis då? Fatta vad bra!
Kommentera

JimmyH: ja, fattar du itne att du måste tänka på sånt =) Nä, jag tycker de ska höja priserna så kanske det bara blir folk som skriker kvar. 200:- för en ståplats vore kalas
Kommentera

Frågan om ståplats vara eller icke vara borde vara en av de mer centrala för supporterklubben. Det är för tyst nu och då menar jag inte på läktaren.
Priset på biljetterna kommer bara att bli dyrare då ståplats byggs om till sittplats. Tro inget annat. Logistiken på ståplatsläktaren är bedrövlig. Till och med vid invigningen då det var utsålt fanns det platser kvar. Hur komma fram till dem? Men..egentligen kanske man ska titta på byggnadsritningarna. Det ryktas om att ståplats är felbyggt, det saknas rader.

Raderas ståplats ur Sydkraft arena begår klubben harakiri.
Kommentera

Dr Dängroth: Vill klubbledningen ha en klack får dom förstå att det är endast från ståplats klacken lever.
Jag har svårt att tro att Timrå IK:s ledning föreställer sig att laget skulle spela bättre hockey om alla satt och ingen skrek.

Alltså: Ingen ansvarig i Timrå kan väl tro att flera sittplatser ger bättre hockey på lång sikt, utan klack, var är då den sjätte spelaren?
Kommentera

orion: Ursäkta min brutala råhet men det där är väl bara naivt joller;-)

Om klubben tjänar mer har dom ju råd med en bra spelare till;-) Eller? Jag är inte emot att klubben ska lyckas bättre vare sig sportsligt, ekonomiskt eller ur underhållningssynpunkt. Häpp!

-Men hur fås den perfekta blandningen mellan ekonomi och "kultur"?
-Vad driver hjulen framåt i själva verket?
-Hur skapas och vidmakthålls intresse?
-Vad gör klacken för skillnad?
-Vad är hönan -vad är ägget i framgångssockerkakan? HH du är fan i mig saknad..
-Betyder invigningstal mer än ord.
-Vi är Timrå och vi ger aldrig upp..sjungs den på sista versen?

Kom med goda argument eller åsikter.
Till alla nytillkomna läsare; Jag är inte för sittplats, jag är inte för örnen. Jag är för framgång och "kultur".
Kommentera

Dalan_: Ja, 500 för stå och 135 för sitt vore lämpligt så vi slapp alla ungar ( c :
Kommentera

till Dr Dängroth och alla eventuellt intresserade:
Kamrat Dr D får ibland vaselin på tangentbordet och blir tämmeligen obegriplig, men jag anar med min Kremlologiska talang vad han mööööjligen menar, och kan förmodligen hålla med!

Några filosofikurser för mycket..? Det dunkelt sagda...
Kommentera

orion: Det är ett pris på TIKs sida och ett hos TICNET ?

Pris/match
Sektion B, C, H, I 210:-
Sektion A, D, G, J 170:-
Sektion K, L 130:-
Ståplats ungdom 7-18 år 50:-
Ståplats ålderspensionär 50:-
Handikapp inkl. 1 st ledsagare 130:-

OBS! På alla förköpsbiljetter tillkommer en avgift

Priset enl. TICNETsidan är
Stå 105 Kr
sektion K, L 135 Kr
sedan tillkommer förköps avg.

Vilken är fel ?
Kommentera

Helg Ernest: Som det varit i alla tider så är det dyrare med förköp.
Kommentera

orion: he he..;-) Jag är ingen obegriplig person. Jag lovar.
Inte var jag påverkad av filosofikurser heller..möjligen berusad av annat.

Tillbaka till hemuppgiften:

Varför behövs ståplats?

-förklara gärna så en ekonom förstår.
Kommentera

Dr Dängroth: Jag kan förklara varför ståplats behövs, men knappast så att en ekonom begriper...
En helguppgift für alle!
Kommentera

JimmyH: Jo, men den avgiften lägger dom ju på extra utöver priset med 15 kr .
Kommentera

Dr Dängroth skrev:

"Varför behövs ståplats?
-förklara gärna så en ekonom förstår."

Bäste Doktorn, Ståplats och Sittplats är två olika produkter, som har olika kundsegment, som kräver skilda marknadsförings- och prissättningsfilosofier. Den tredje produkten i produktmixen är logerna. Genom rätt produktionsmix av ståplats, sittplats och loger samt riktade marknadsföringsinsatser mot resp. kundsegment, kan man maximera marknadspenetrationen och därmed oxo intäkterna.

OK?
Kommentera

mika: tusen tack;-)
Mångfald i utbudet istället för enfald. Bra så!!
Men är produktmixen rätt som det är nu eller ska sittplatserna ta fler andelar av ståplatserna..? Om den direkta efterfrågan styr så ska tydligen fler sittplatser behövas.
Kommentera

Lite fler sittplatser kan mean nog bygga. På matchen mot SSK var det väldigt många som satt på ståplats. Viserligen var inte sittplats slutsålt men det ser bättre ut med tomma sittplatser än slöfockar som sitter på ståplats.
Dessutom så kostar en sittplats mer än ståplats vilket är like med mer pengar till TIK.

FORZA TIMRÅ IK!!!
Kommentera

epa: Jag håller med dig fullständigt. Dom som kastar sig ned på ändan 15 sekunder före varje periodpaus på andras fötter fatta att ni är på ståplats köp sittplats.
Kommentera

« · 350111