1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587726 inlägg · 6217 ämnen

NHL-forward klar för TIK

« · 597403 Till forumet


Sv: NHL-forward klar för TIK
KFUS_Timrå: Ja, han måste passa in i mitt tänkta siffermönster. Lider tyvärr av en grov grad av Aschbergers syndrom och är i extremt stort behov av trygghet.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Johan J: Är det så viktigt att veta ??
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Johan J: Har du sökt hjälp för det där?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Jag kissar på mig snart om jag inte får veta vilket tröjnummer den nye Sloan får.

Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ett starkt nyförvärv... Fy pörskan så gött !!!
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter: Ja.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Sloan är rightare eller hur???
i alla fall enl denna länk.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter: Oftast blir man rightare om man är vänsterhänt men det behöver inte vara så.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter: Kan lägga till att han var lagkapten åt Niklas Kronwalls Grand Rapid förra säsongen i AHL. En riktigt bra karaktärspelare.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
OM man är right skytt då är man vänsterhänt eller hur. Visst är de flesta left skyttar?

URSÄKTA DENNA KORKADE FRÅGA.

Men vet man inte så kan man inget annat än att fråga!
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
kolla detta tror vi fått en grym kille till oss

Detta säger Mathias johansson som varit kedje kamrat med sloan.

Johansson lovordar Sloan
Ny amerikan till Färjestad.
Flipp eller flopp.
- Det känns som att han skulle kunna lyckas bra i elitserien, säger Mathias Johansson, lagkamrat med Blake Sloan i Calgary säsongen 02/03.


Han om någon borde väl veta. Inte nog med att Mathias Johansson spelade i samma lag, de två kamperade även ihop i samma kedja flera gånger under tiden i Calgary.
- En liten rapp rightare som jobbar hårt varje byte. Han är lurig, lite avig i sin spelstil.
* Hur tror du att han skulle passa i elitserien?
- Eftersom han är såpass liten tror jag han skulle tjäna på de större isytorna, säger Mathias som även tror att han skulle passa in i gruppen:
- En trevlig prick, faktiskt en av dom jag fick bäst kontakt med där borta. Det skulle vara en kul överraskning om han kommer till Färjestad.
- Han har ju inte spelat i första femman. Men han jobbar hårt i varje byte och är väldigt duktig på skridskorna. Krigar på hela tiden, säger Mathias Johansson.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ersätter Balke Solan Laakkonen eller Nordgren?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TikRikard: Skönt!!!
Jag förstod väl att Nubben hade något ess i rockärmen.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Blake Sloan, 28 matcher för Dallas förra NHL säsongen, 0 mål 0 assist..... han gjorde iaf mål i wm....
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Kerstin_k: Det finns ju fler TIK-vänliga typer med fingrarna i NHL-burken bakom formidable "Nubben"...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIKbiff: Har Zäta något finger med i spelet i värvning av Sloan? Provspelade inte han för Detroit i år? Eller är jag ute och cycklar?

Möjligheten att Zäta hjälpte Timrå att få honom måste väl ändå ses som relativt stor? Nån som vet något?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
250kg kärlek:
Aha...men jag kan nog säga att jag inte är den första som missat MixmasterMike:s inlägg om detta, och nog borde väl ett nyförvärv ha en egen tråd anser jag då iaf.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIKbiff:
Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: TIK tog hem potten - får vi hoppas....
Host: 192.36.118.53
MixMasterMike Idag kl. 08:49

09.54 skrev du att det var klart... kan vara en anledning till att din tråd raderades.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
gud:

Inte så konstigt att han skriver ett nytt ämne, Moderatorerna har ju tagit bort den rubriken som jag satte in strax efter att det kom upp på Timrås hemsida....

Någon moderator kan gärna maila mig en förklaring till varför....
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TikRikard: Härligt! Vi snodde han av Färjestad. Propparna i deras forum verkade tro att han redan var klar för dem hehe
Bra jobbat Nubben!

Sloan spelade hockey-vm 2004 då han gjorde 2 mål på 9 matcher. Sköt 16 skott och blev utvisad 4 min.
Tror han kommer vara ett klart lyft i jämförelse med Laakonen. Kostnadsmässigt jämnar det antagligen ut sig någorlunda.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
pettsson:
Jooo..du har rätt..Måste nog gå o tvätta munnen med såpa nu..

Se vad Sune ställer till med..
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
gud: Modoit? Såna svordomar du tar i din mun!
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
gud: Visst..Sune är genomskådad! Vet inte vilket lag han håller på annat än att det definitivt inte är TIK...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TikRikard: Old News, kom med nåt nytt;)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TikRikard:
Härligt med snabba människor..;)


Herminator:
Sune är som en liten tax..Enveten o bitsk..skäller högt..

Men tyvärr lite feg..Ofta drar han när han ännu en gång
påpekat att det mesta är piss när det gäller Timrå IK...

Jag tror att han är en Moodooit...Usch usch..
Kommentera

NHL-forward klar för TIK
Timrå IK kan idag meddela att man skrivit kontrakt med den amerikanske forwarden BLAKE SLOAN...


... kontraktet gäller säsongen 2005/06.
Blake Sloan är 30 år och har gjort totalt 290 NHL-matcher och 35 matcher i Stanley Cup. Huvuddelen av matcherna har han gjort för Dallas Stars men han har även representerat Columbus Blue Jackets och Calgary Flames.
- Vi har hela tiden haft ambitionen att förstärka truppen. Vi vet att vi kommer att få kriga hårt för varje poäng i den här serien. Just kriga, hårt jobb och attityd är någonting som Blake Sloan står för, säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg.
Blake Sloan anländer till Timrå i veckoslutet.

Timrå, 18 oktober 2005
Kommentera

« · 597403