1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587744 inlägg · 6217 ämnen

NHL-forward klar för TIK

« · 597403 · » Till forumet


Sv: NHL-forward klar för TIK
KFUS_Timrå: Ja, han måste passa in i mitt tänkta siffermönster. Lider tyvärr av en grov grad av Aschbergers syndrom och är i extremt stort behov av trygghet.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Johan J: Ska vi gissa på 27 eller 72.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Synd att man nu har fyllt kvoten för icke europeér.. Fleury hade varit en jättevärvning, han verkar ju hålla fortfarande. Misstänker att han innan jul är i något annat elitserielag, typ Färjestad..
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Johan J:
Visst menar du Aspbergers syndrom.....eller menar du den självgode pösmunken på TV3?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Miaumix: Skulle tro att han till och med menar Aspergers syndrom !
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Miaumix: Fri tolkning gäller tills skiljdom faller.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter: ochså tar timrå honom mitt framför ögonen på både leksand o färjestad helt underbart jobbat.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
kungsbacka:

jaa, dåligt skönt :
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Verkar vara en till Forward på gång:

TIMRÅ VÄNTAR INTE
Men Timrå nöjer sig inte med det.
– Nej, vi ska ha ytterligare en forward och vi väntar inte till nästa fönster, sa Norberg innan han blinkade med ena ögat och stoppade mobiltelefonen mot örat.
Under dygnets sista timmar blev av allt att döma ännu en NHL-meriterad lirare Timråit.
Kanske rent av Tomas Surovy.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
giggz:

Det låter bra det där...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Tyvärr är han inte med på lördag...Men den som väntar på nåt gott.....
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: Såg hans bästa säsong i tidningen idag, 1999-2000 han gjorde bara 4 mål på 67 matcher under den tiden, får hoppas på att han gör fler i TIK.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
giggz: låter spännande .. har skrapat ihop en hel del poäng oxå ..
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
jZo: mhm...Om inte så ska han tydligen vara en stark spelare med attityd...Det kan behövas det med. Han kan förhoppningsvis hålla undan motståndarna så våra målskyttar får en bättre chans att komma in på mål...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: Det är sant, man får hoppas på det bästa, gärna att han petar in nåra puckar ;)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
JimmyH: Jag är högerhänt men är ändå rightare.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
JimmyH: Me 2 :)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Läs denna artikel !
Speciellt på slutet, den är intresant !
Någon som hört hur det gick ?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Helg Ernest:Nä läste den tidigare i morse men det vore ett bra tillskott
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter:

Jag är högerhänt och rightare. Förklaringen finns i min profil.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Hur är det med transferfönstret? har det redan stängt eller stänger det inatt kl tolv?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
RocknRolf2: Det stängdes i natt om jag inte e helt ute o vinglar...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann:
KAN JU SÄ'GA SÅ HÄR, VARFÖR FICK VI INTE LULEÅS NYFÖRVÄRV,
där hade vi haft en målgörare av högklass..
jag tror inte på sloan tyvärr
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: Hm, första fönstret är 16 maj-19 november enligt förbundet, står ingenting om klockslag så det borde betyda idag fram till kl 24.

Hoppas Nubben hinner fixa ett namn till!
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
keni: Snackas om att Orzaghs får uppemot 300.000 i månaden (!!) På tok för mycket.

Varför inte Sloan? Han är ju trots allt mer meriterad än merparten av dagens Timråspelare.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
keni: Om Orszagh lyckas i Luleå och kanske framför allt om han får vara hel har man fått ett nyförvärv av hög kaliber. Han har haft rätt stora skadeproblem den senaste säsongen. Men att sänka Sloan, utan att du ens har sett honom spela är väl kanske väl negativt.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
RocknRolf2 Se länk...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
keni: Uj vad du skrekde!!...
Sloan kan väll vara ett tillskott.....låt killen landa innan du neggar ner honom...
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: hm, ja fast det står att det är NHL:s transferfönster som stängdes. Inte elitseriens ;)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
RocknRolf2: Jamen harru sett....:)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Vadå kommer timrå sakffa en till spelare innan klockan 12 i natt?


Det hoppas jag hoppas hoppas hoppas
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
TIK-Supporter: Kan bli så! Fast kanske de "skaffar" en! ;)
Kommentera


Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: Nej transferfönstret stängs inatt 00.00!
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
ernie eagle: Jäpp raring har redan fått det klart för mej;)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Ann: Så bra då sweetheart ;)
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Tallnäs: Jag tror att Sloan valde TIK före FBK, just för att Kent lirar i timrå!
Undrar om dom 2 känner varandra?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Dawidovski: Jo precis, kan tänka mig att det är något sånt som ligger bakom det. Haha, fan va kul det är att vi tog Sloan "från" FBK. :D dom som ha dagit så många spelare från oss..
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Tallnäs:Intressant artikell
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
keni: Anledningen till varför Vladimir Orszagh hamnade i Luleå och inte i Timrå IK är att han tidigare dragits med knäproblem och därför var ett högst osäkert kort. Luleå skickade därför ner sin läkare Yelverton Tegnér till Slovakien för att undersöka knäet och när sedan Yelverton lämnade klartecken och grönt ljus så valde Luleå att kontraktera honom.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
ernie eagle: Han fick ordentligt med pröjs också. Kostade en himla massa och hade en NHL-klausul i kontraktet. Han hade även skrivit på för HV71 (enligt hockeybloggen på SP) men valde så tillslut att signa med Luleå.

Som det känns var det sunt att inte vara med att slåss om honom. Även om han är en duktig, offensiv spelare finns det risk för att skadan blossar upp igen eller att han sticker iväg till NHL. Men det hade säkert varit en ekonomisk risk.

Ingen som har hört nått mer om den där andra forwarden som sades vara på g? Vill minnas att Kungsbacka surrade om att nån lite fågel viskat om ett slovakiskt nyförvärv och den där forwarden i Öviks allehanda skrev om kom från slovakien, slump eller? Nån som har något nytt rykte?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Kerstin_k: SP? Vad är det?
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Portello: Hehe.. nyhetstörsten flödar.. ;-))
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Portello: Uscha, tryckfelsnisse sprang förbi mitt tangentbord. Det skulle givetvis stå SB (Sportbladet).
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Allra längst ner i artikeln om Blake Sloan (länkat i inlägg 15.00) står ett rätt roligt citat av honom: “Playing forward is more instinctive and I’d rather give a hit than get crushed all the time. I guess I’d rather be the hammer than the nail, if you know what I mean.”

Kanske går att använda till ett välkomst-tifo;
"Welcome Blake, Be the hammer, not the nail!"
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Spanarn: Nu när hs är uppe igen ska jag passa på att berömma din idé till tifo. Det hade varit ett mycket bra välkomst-tifo tycker jag i alla fall.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Kerstin_k: Nej varför det?, han har inte gjort någonting för klubben ännu. Bättre att isf göra någonting senare om han gör bra ifrån sig likt det Canada tifo som utspelade sig i slutspelet för nåra säsonger sedan. Kenta Manderville har väl aldrig varit så het som han var då och han blev nog grymt taggad av inramningen.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Bergius: Det kan ju förmedla hur vi som supportrar ser på hans intåg i laget, lite vad vi har för förväntningar på honom. En uppmaning från oss till honom att verkligen arbeta hårt. Det tifot passar bättre som ett välkomst-tifo än senare på säsongen, tycker i alla fall jag. Sedan kan man väl diskutera om han är värd ett välkomst-tifo eller inte. Men det passar hur som helst som ett sådant.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Spanarn: Jag gillar den tifon, skulle vara perfekt. Det är bra att få spelaren att känna sig hemma i ett lag.
Kommentera

Sv: NHL-forward klar för TIK
Spanarn: Kör på det som välkomst-tifo. Kommer blir hur bra som helst.
Vad tycker ni som är med och gör tifo ? Är inte spanarns idé bra!
Kommentera

« · 597403 · »