1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1518295 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
mikenomad: Spelare som exempelvis har spelat i Timrå o som slog igenom här.
Nielsen är väldigt underskattad spelare i Islanders som flera experter därborta uttryckt.

LHC har ju inte många att ta hem utan måste värva o dom har inte mycket pengar..det behöver inte vi. Strålman har inte nån dyr försäkring o inte de övriga heller... bara Zäta. Det löses.
De övriga måste ta svenskar...där ligger vi i framkant med Nubben vid rodret o med de spelare som spelat här....vem vet han kanske lyckas med Anton o Magnus ..att dom ska spela här. Vi vet ingenting. Det kanske inte ens kommer nån.

Du är för negativ....ska prata med dig ordentligt när vi träffas. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Trots mina något oseriösa inlägg i debatten är jag nog liiite inne på ditt spår.

Några megastjärnor utöver Zäta kan vi nog glömma. Och han kommer tidigast efter jul. Då kan det likagärna vara för sent. Poäng- och lock out-mässigt.

Men samtidigt; Nubben hade ju inte gått på så hårt i media om han inte har någon plan. Nu kan ju säkerligen en Regin (hel och ren) göra en hel del skillnad. Eller en Nielsen. Men vet vi ens om dom är sugna att spela för Timrå? Har dom sagt nått själva? Är dom ens av intresse för Nubben (mest troligast).

Det rimmar illa att Nubben vill att NHL-spelare ska få komma hit utan chans att värva några egna. Även om AS har proffsen så är det ju lättare att undvika kvalserien mot elitseriemotstånd utan NHL-proffs än es-motstånd med nhl-proffs, speciellt om Timrå själva är utan proffs.

Kommentera

Jack Daniels: Övriga har för det första enormt mycket bättre ekonomiska förutsättningar. Och det jag efterlyser är vilka du syftar på med "mest folk" för vår del?
Kommentera

Kerstin_k: Nubben...mannen med 7000 rävar bakom örat.
Kommentera

mikenomad: Vilka ska övriga ta då? Vi är ett av få lag med en icke EU plats.
Vi tillsammans med Modo, Brynäs o VF som har mest folk i NHL...de övriga väldigt lite. Det är ju därför dom skriker så mycket nu. Dom är ju skiträdda.
Kommentera

Jack Daniels: Exakt! Det här hade Nubben på känn redan i våras när han värvade ihop laget. Han visste att han skulle behöva en plats över till Crosby framöver höstkanten. Han är smart den där Nubben.
Kommentera

Kerstin_k: Så är det..tjejen får frikort i Birsta o lägenhet för dom på Örnen.
Vi har ju en icke EU plats över. Den är vigd åt Crosby.
Kommentera

Jack Daniels: Men ärligt, att det skulle bli så här var naturligtvis oundvikligt. Icke desto mindre tror jag som sagt inte att vi på nåt vis tillhör vinnarna här. Så övertyga mig gärna om motsatsen tack. Har fortfarande inte någonstans sett hållbara argument för det. I bästa fall kan vi få Regin, Nielsen och Strålman. Ja om inte el Nubbo sitter inne med en kappsäck full med pengar och en lista med skrällnamn.
Kommentera

Jack Daniels: Ja, om inte annat så har väl Nubben sytt ihop en helhetslösning som Crosby inte kan säga nej till.
Kommentera

Kerstin_k: Jag hörde att Crosby ville spela med Zäta ...så han kommer...gratis.
Kommentera

Kerstin_k: Vore skoj om det släpptes en bomb:)
Kommentera

mikenomad: Du glömmer en sak: vi har ze mighty Nubben!

Och vad jag vet - och säkert också Nubben - är Crosby, Stamkos, Staal-bröderna och Tavares inte signade av nån annan klubb än...

Kommentera

mikenomad: Hörru.... Det var en bra fråga. ;)
Kommentera

Jack Daniels: Frågan är hur många jag behöver ta för att komma ikapp dig? ;)
Kommentera

Jack Daniels:

Går händelserna i förväg? Ja verkligen. Skulle tro att det hela är löst innan det där händer. Men häftigt vore det!! Finns flaggan kvar?

Kommentera

mikenomad: Äh ta en sup. Det behöver du. :)
Kommentera

Ja jag går händelserna i förväg men den som inte får mysribba av den här bilden är...konstig. Snart i en hall nära dig...igen!

Kommentera

KORITFW: Regin har dragits med skadebekymmer, Lander och Pääjärvi har tvåvägs och blir Baroner, Z:a kommer inte före nyår.

Snälla! Alla Tmråiter härinne som upplever hallelujah-moment nu; döda min skepsis och tala om vilka otroliga stjärnor, förutom Strålis, som vi väntar in.
Kommentera

mikenomad: Kerstin_k: haha känner exakt likadant ;)!
Kommentera

mikenomad: Har vi ingen NHL-stjärna på is innan nedsläpp i morgon är det ju bedrövligt!!11!!

Avgå Nubben och alla andra i så fall!"111!!!!

Kommentera

Snart har det gått tre timmar och än har vi inte sett röken av nån NHL-stjärna. Agera Nubben, för i h-e!!!1

Fast nånting säger mig att vi kommer få vänta förhållandevis länge.
Kommentera

Manderville kanske kan ringa ett samtal och mana på :)
Kommentera

Blizzard: Rynos skott från slottet på målvaktens vänstra sida? roligt då jag har ett ynka minne av Ryno och det är det målet :)
Kommentera

Jockz: Denna är Mys, matchen hade allt. Vi var så sjukt jävla skadedrabbade. HV bombar in tre mål inom loppet av typ 30sec och man känner att matchen är slut. (Väldigt tidigt in i första perioden dessutom) Vi gör 1-3 HV kontrar med att göra 1-4 med 7sec kvar av perioden.

andra perioden: Warg gör 2-4, HV kontrar med att göra 2-5 och 2-6. SEN börjar det roliga Warg gör 3-6 i Boxplay och sen gör han 4-6. (Hatrick av Warg)

Tredje perioden: 5-6 av Ryno kommer ihåg skottet han fick iväg "pang". Sen gör Sanny 6-6 och vi är totalt jävla nära på att stänka dit 7-6 innan OT också.

Sjuk match! Och denna läckerbit kommer man ihåg!

http://www.youtube.com/watch?v=Qe3z9IPePtk  

Kommentera

Visst är vi glada i dag tillsammans Västernorrland?
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012 Kommentera

Jack Daniels:

Helber är ute på riktigt tunn is. Han verkar argumentera för att även om Hockeyligans beslut inte gäller så är klubbarna ändå överrens och ska agera efter det beslutet.

Mao erkänner han öppet olaglig kartellverksamhet... Ett geni..

Kommentera

Mysklimax på youtube nu med danskarna och Strålman :)
Kommentera

Skarin: Nä det är ju så. Vi har inget val. Men konflikten är nog ändå löst till dess.

Men de lär ju skaffa sig ett försprång så vi kan hamna där pga det.

Kommentera

renen:

Ja en sådan Judas vill man ju ha tillbaka.

Vi har ju precis rensat ut de spelare som glider 55 omgångar. Till skillnad från er som har värvat dem.

Kommentera

Simmalugnt: Men i den här meningen finns det ju en hel del kryphål om man vill skjuta konkurrerande lagen i ryggen;

"Alla tolv har bestämt att vi inte ska ta in några spelare som inte stannar hela säsongen"

Kommentera

Ett väntat och ett rättvist beslut. Jag vill inte riskera mitt Timrås framtid genom att möta lag i en Kvalserie där lagen förstärkt med en massa NHL-spelare.
Kommentera

Paddan: Det är väl som Nubben säger. Modo Timrå Brynäs o VF har fler spelare därborta.

De övriga måste pynta löner dessutom för att få hit spelare.
Det behöver knappast det här 4 som jag nämnde.

Kommentera

Nybbe:Vad händer då med all andra Modo -Stjärnor i laget ?? Ja Torp spelar exempelvis me Timrå.
Kommentera

Jack Daniels: Hade Helber haft något värt att plocka in (eller om man hade haft kvar pengar i kassakistan) så tror jag att svaret hade varit något annat. 
Kommentera

Jack Daniels:

Han har ju helt klart en poäng.

Kommentera

Timrå Icon:

Dyrast är dock sällan detsamma som bäst.

Kommentera

Dream Team: Nubben har säkert ett par trumfkort på hand. Han har ju en del rävar bakom öronen.
Kommentera

Simmalugnt: De måste ju snart ha i särklass dyraste laget i es.
Kommentera

Jack Daniels: Tur för MoDo att deras coach verkar vara av den slipade sorten. De behöver ju inte oroa sig för att Uffe ska göra om samma sak som Kent Forsberg gjorde under förra lockouten. Även om jag tvivlar på att det kommer bli samma invasion av flyktade NHL-spelare som säs. 2004/05 så kan man väl inte beskylla pappa Kent för att ha lyckats särdeles gott med alla stjärnor som fanns i laget då.

Det här ger ju verkligen vibbar från förr. Hur pass förbereddda har Timrå IK varit på det här beslutet frågar man ju sig. 

Kommentera

Jack Daniels: Vad händer då med all andra MoDo -Stjärnor i laget ??
Kommentera

Tomas Ros:

HL får backa. In med NHL-proffsen nu så gör vi tidernas hockeyfest.

Oväntat att den pajasen jublar.

Kommentera

nectis: Klubben röstade väl för beslutet tidigare? Då borde man ju anse att man kan ta vinning av det.
Kommentera

nectis: Ja vi kan bara vänta o se vart den här cirkusen tar vägen nu.

Kaoset har börjat.

Kommentera

Jack Daniels: Vänta skall du få se, nu kommer det att "trilla in" en herrans massa NHL-spelare till de europeiska klubbarna. Då kan vi ju hoppas att Tik får in ett par tre stycken klasslirare med rätta  inställningen.
Kommentera

JAG tror i ärlighetens namn bara att Timrå som lag kommer förlora på det här beslutet i längden. Den som lever får dock se.
Kommentera

Johnny B Goode: Ja, hockeyexperterna på Konkurrensverket borde titta på begränsningen av Elitserien också. Varför får bara tolv lag vara med? Alla som vill vara med borde få vara det i den fria konkurrensens namn.
Kommentera

Simmalugnt: Klippt från SVT Sport:

"Frölunda planerar att ta in NHL-trion Henrik Lundqvist (Rangers), Erik Karlsson (Ottawa) och Loui Eriksson (Dallas), skriver SVT Sport.

– Ja, det stämmer. Vi för diskussioner med dem, säger klubbdirektören Anderz  Larqvist till SVT Sport. "

Kommentera

« · 1518295 · »