Simmalugnt: Det man kan fundera kring Modos fall är att igår sa Modo att man stod bakom HL:s beslut.
Det tog mindre än 30 minuter från KKV:s beslut så var Steen klar o Enström är på väg in.
Joråsåatte.....
mikenomad:
Lustigt att konkurrensverket bryr sig om detta, borde det inte i och med ett sådant beslut vara förbjudet att begränsa till max två stycken icke europer i ett lag?
Fritt fram för alla med andra ord...
mikenomad:
Antagligen.
För oavsett hur bra de andra blir så blir ju vi också bättre, därför blir de poäng vi tar gratispoäng eller något sådant. Jag minns inte den ursprungliga motiveringen.
Redigerad kommentar
mikenomad:
Tappar mark? Inte då, enligt vissa här inne betyder ju NHL-spelare gratispoäng.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Majkii:
Nu väntar jag bara på att Salo skall kontakta Lecavalier och Crosby samt Chara ^^
Wayne Gresky: Lyckades vi bara "locka till oss någon enstaka stjärna"?
Vi fick in Zäta, Kirpusoff, Petteri-Berg och Modin.
Skulle tro att vi var ett av de lag som fick bäst spelare den säsongen. Ett lag som definitivt hade chans på SM-guld, med tanke på att vi redan hade Niklas Nordgren, Teemu Aalto, Jonathan Hedström och Valeri Krykov.
Vi hade definitivt ett bättre lag än Djurgården på papperet i alla fall. Men de slog ändå ut oss direkt i kvarten.
Så att förstärka med NHL-spelare behöver verkligen inte betyda automatisk framgång.
Jack Daniels:
Jag litar aldrig på Modoiter.