ÖstrandsNisse: säger som Lundström på twitter...
#MOTSLUTSPEL
definitivt INTE ks!
iofs ska challeboy få ihop dom med...
fast han får juh bara massa yberproffs med dif hjärtan så det borde funka för dom.. huga!
MOT SLUTSPEL helt enkelt!
Skarin: Ja jag tycker man kan se Strålman som en likvärdig skadetids ersättare...
båda har ett skapligt skott
skapligt spelsinne
skapliga på skridskorna
o dom har typ lika många timrå ik matcher i bagaget om man räknar med j matcher...
Helt ok samvetesmässigt...
för mig alltså
Ambroo: misstänker att du har rätt.
men om man hittar ett bolag inom europa som är billigare så måste det väl vara fritt fram?
sverige har inte rätt att bajsa på andra eu länders bizzniz va?
(eu land asså)
Redigerad kommentar
John K: ja alltså 350000 i månaden ä mycket pengar men en helvetes massa mindre pengar än 1milj i månaden...
skumt...
söder över: Jag läste just artikeln om Lugano's intresse för Zäta och funderar på varför det skulle vara så mycket billigare att försäkra honom i Schweiz. 350K/mån i stället för ca 1 milj. här? Se följande citat från Expressen
"Där skulle försäkringskostnaden ligga på motsvarande 350 000 kronor i månaden."
Redigerad kommentar
undrar vad nubben styr i bakgrunden?
hur blir det med oss?
lite pp spets på blåninjen eller en frejdig spelfördelare
eller in nuvarande we trust?
sargad: Vad gäller Zäta så kan han ha vara ledig till kvalserien för mig, han skulle dominera oavsett!
Kastar ut 2 frågor till expertisen, om det blir en lång lockout:
- Om Regins axel blir bättre, kan han spela med oss i vår?
- Om Zäta behövs för kvalserie/streckstrid/slutspel i vår, var har han spenderat sin tid i vinter och hur/med vilka har han då tränat?
mikenomad: Det är väl snarare så att Timrå inte vågar göra nåt. Nu är vi ju förlorare pga att vi skiter ner oss så fort Loob o Helber skriker att VI har bestämt detta så NI ska lyda.
Vi går i Loobs ledkoppel.
Nä allt har skitit sig. Nu är FBK o LHC vinnare eftersom dom kan pröjsa. Det kan inte vi.
Känns ju så där...
Iphone70: Klart att han kan betala sin egna försäkring. Det skulle i klartext innebära att han, för att få spela i Timrå IK, betalar 1 000 000:- i månaden ur egen ficka. Det skulle han göra för att få spela inför sina fans i E.ON. Han skulle ganska så enkelt kunna lira i Ryssland, antagligen för flera hundra tusen i månaden...
Klart det är svårt att sia om hur Zäta tänker men personligen har jag svårt och se varför han ska komma till Timrå IK, betala 1 mille i månaden, för att "hjälpa" laget under lockouten, allrahelst när lockouten handlar om fördelningen av de pengar som NHL-cirkusen renderar. Även om några miljoner är en piss i Missisippi så ger det ändå inga jättegoda vibbar. Zäta är ju dessutom en av spelarna som är med och förhandlar för resten av hockeyspelarna.
Det ligger nog många värderingar i det här som vi nog inte riktigt känner till.
Mackelito: Jag skulle i a f vara fullt nöjd med Nielsen och Strålman. Då får vi en klassback och en klasscenter. Sen om det ser illa ut inför slutet av serien och det fortfarande är lockout over there, så självklart Zäta för några månader...
Hur som helst är jag övertygad om att Nubben har koll på läget och de han eventuellt tar in kommer fylla en roll. Blir nog bra tror jag.
Mackelito: jag tror det kan bli
Frans Nielsen
Brian Boyle
Anton strålman
Någon som har länken där Nubben svarar på frågan om man kommer uttnyttja den lediga icke-eu platsen?
Han svarar något i stil med " Ja det hade jag inte koll på men nu när du säger det ska vi såklart undersöka det"
Nu när Steen är med så tror jag att vi med säkerhet kan börja diskutera förstärkningar.
Till att börja med kan vi nog avskriva dessa helt:
Peter Regin - Kommer spela i Danmark troligen hela säsongen för att rehabiltera skadan bl.a.
Anders Lindbäck - Tränar med Brynäs och spelar gärna med dom om de ska "ta in några spelare" vilket de lär göra.
Zäta - Tydligt avskriven idag.
Erik G, Anton Lander, Magnus Pääjärvi - AHL allihop.
Vilka ska vi satsa på? Jag räknar med att vi har råd med max 2-3 spelare.
Anton Strålman - Har sagt att han gärna spelar här, så om bara Nubben sköter korten rätt så att han inte lirar i HV71 istället får vi en kanonförstärkning. (Stor ålderskillnad men Friberg kanske ringa ändå?)
Frans Nielsen - Om han har flickvän här? är det positivt, skulle vara en bra förstärkning om han inte vänder mot Malmóe.
Målgörande center/ytter - Något vi är i behov av och jag VET att det är dyrt och att vi inte har råd men på Nubben lät det som att man skulle utnyttja icke-eu platsen vilket vore perfekt!
Tänkte först att vi skulle satsa på en målvakt istället för en målgörare men efter Belle's storspel och att jag litar på Jocke så tror jag vi klarar oss om inget bra dyker upp det vill säga!
Vad tror ni?
ÖstrandsNisse:Är inte så insatt hur det fungerar med försäkringar, men om Zäta verkligen vill spela för Tik, kan han inte betala sin egen försäkring då?
Det kanske inte fungerar så, men jag bara undrar
Eller betala en del iallafall