1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1520184 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
RTS: finns inte så många svenska världsspelare . Sedinarna z erik karlsson superhenke . Har jag missat nån . Kronvall har väl lite stjärnstatus . Kanske loui eriksson . Har svårt att tro att de kommer så många utlänningar . Khl kan ju betala lön . De kan inte vi .
Kommentera

RTS:

Ja det är ju rätt klantigt om man först säger "Ha, vi har minsann massa NHL-produkter att plocka in därför ska man få göra det". När man sedan får göra det så har man inte råd och blir omsprungna av de som har bromsat förslaget.
Kommentera

RTS: Gambling på hög nivå. Hur lång tid tar det innan matchovana, storrinksovana, ringrostiga, omgivningsovana världslirare i olika nivåer når den nivån som tvärtomvana elitseriespelare har? Vad är den ekonomiska formeln i soppan? Hur ser framtiden och laglivet ut för de lag som nu panikförst kastar in NHL-lockisat om NHL strax sparkar igång?
Såg NHL-Bulan i Västerås och inser att fanskapet inte såg bra ut i den omgivningen i alla fall. Vad som är rätt och fel lär vi kunna trådtugga tills korna går hem.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nu börjar iallafall jag oroa mig ang lockouten, har Timrå någon form av plan ifall övriga lagen börjar plocka in världsspelare, Brynäs Frölunda, Aik mfl lär ju börja ta in spelare innan helgen, oroande utveckling detta.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Tycker nu att det är dags för lite fransk kampanj mot NHL. Riva sönder NHL-posters, bränna amerikanska hockeytidningar, småplugga ryska och framför allt kräva att Intersport byter ut hela NHL-sortimentet mot KHL.
Ropen skalla:
- NHL till alla!
Givetvis ska vi vänta exakt så länge med dessa brutalkampanjer att svartfotsmodo lider störst skada av alla;)

Måste redigera lite. Glöm inte bort att skydda den exotiska fågelholken! Fridlys honom i AIK;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt:
Hen har väl pratat med sina kompisar Globen & Hovet.
Kommentera

Timrå Isstadion:

Vad har du för belägg för det?

Kommentera

Simmalugnt: Wennerholm är AIK:are, 08-varianten, in i märgen. Men Mats "AIK" Wennerholm känns inte lika vasst, eller?
Kommentera

André.h: Förvånad? Det enda som killen kan göra på es-nivå är att dela ut cheap shots...
Kommentera

Alltså är Torp helt utfrusen i Modo nu eller? Han var inte ens med på papper idag. Snacka om fel val
Kommentera

Vi verkar vinna de rätta matcherna i år... ;-)

3 poäng och tack till Bellissimo, Bagarn och Robinson!

Kommentera

Timrå Icon:

Tänkte bara på språkförbistringen

Uppladdat:

0x600-148806_10151079674645698_298965989_n.jpg

Kommentera

Timrå Icon: bara så där Ni vet..........!
Kommentera

Bragd-Birger:Ja det hade väl blivit språkförbistring i MoDo då kanske
Kommentera

Timrå Icon: Fel ursprungsmärkning, kanske?
Kommentera

KORITFW: Enligt Helber tillkommer utöver detta skatter på nästan lika mycket? Nu vet jag inte ifall Helber är rätt man att lyssna på men det låter dyrt även med extern finansiär.
Kommentera

Olle: Nu? Och jag som inte är hemma förrns om en timme. Irro!!1
Kommentera

Skandal att inte publiken hittar tillbaka till Arenorna.

Men i TIK's fall motsvarar väl 25 millar i tvpengar ca: 12.500 årskort på ståplats. Så tv-pengarna skall inte föraktas.
Kommentera

KORITFW: Lockout? Det skiter man väl i. Nu är det match!
Kommentera

Blizzard:han hade det i slutspelet sas det  vad jag hört och läst .
Kommentera

Gillar Nubbens uttalande. Typ som om det vore självklart att det var Timrå som gällde om det inte var för axeln :) sedan har ju Nielsen sagt att han vill spela i Sverige eller Finland enligt agenten, solklart är han vår!

Redigerad kommentar

Kommentera

Nybbe: inte du åh! 

Han hade ju det "enligt säkra källor" redan förra försäsongen det är 15-16 månader nu. Killen är påväg ner i sin karriär, enkelt!

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: han hade ryggproblem  när han kom hit är säkert inte i full form än .
Kommentera

Då och då så ser man fjortisar som har tagit sig ett spexigt mellannamn på Facebook.

Jag kan inte riktigt släppa tanken på att en viss Aftonbladetjournalist om han hade varit så ung och teknisk att han hade haft ett Facebookkonto hade hetat Mats "Modo" Wennerholm på Facebook.

Kommentera

El Maco: Om vi låtsas att Crippe inte hade haft någon som helst koppling hit innan han värvades så känns han väl inte, varken spel-eller karaktärsmässigt, som ett särskilt attraktivt alternativ. Nä, jag är säker på att anledningen till att han öht var aktuell var att han är fostrad här. Oavsett våra begränsade resurser. Han kan ju omöjligt ha kvalat in som en trolig "låg insats-hög avkastning"-värvning efter lite scoutning.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja herregud
Kommentera

Och så är det då bekräftat att Steen spelar med Modo i afton. Cirkusen är i gång med andra ord.

Kommentera

Bragd-Birger: Stämmer uppgifterna om försäkringskostnad på över millen i månaden för Z så lär det knappast bli nån Z eller nån Bäckis för oss. Bittert om lock-outen fortgår och vi inte får se dem spela.

Kommentera

mikenomad: Det finns ett gäng truppmässiga chansningar. Några andra verkar ge bättre avkastningar än Crippe baserat på den här korta tiden.
Kommentera

Blizzard: Värvningen av Crippe kan endast försvaras med att han är en egen produkt som senast kom från en toppklubb där han hade en hyfsat framträdande roll. Hade det inte varit för att Timrå är hans moderklubb är jag övertygad om att han aldrig spelat här. Det kan knappast vara för hans profil i övrigt iaf.
Kommentera

Modano: ja och någon här lova att det var diskbråxk som ställde till hans förra säsong och att han skulle vara sååå mycket bättre denna säsong...
Kommentera

Modano:Har inte "Crippe" ryckt upp sig och kommit till den nivå han skall vara skicka honom på try-kontrakt till bobbarna,det räcker kanske med ett hot så ???
Kommentera

mikenomad: Ja det är bara vi hardcore-supportrar och ungdomar kvar. Den publik som kom enbart för att se stekar-spelare som radade upp sina lyxbilar utanför Eon är borta. Vette fasen var de är nu. Pendlar till andra arenor kanske.

Nu är det back to basic som gäller

Kommentera

Bragd-Birger: Ja Crippe har vart helt kass kovlandsnivå möjligen bör bänkas snart om det inte blir slut på glidarunt och vika ner sig.
Kommentera

Nybbe: Ok, jag är kanske kvällstidningsskadad. Jag ändrar "NHL-stjärna" till "NHL-spelare".

Men skitisamma. Poängen är deg lär de lik förbannat vilja ha, oavsett stämpeln vi sätter på dem.

Såvida det inte dräller av spelare där som går runt och tänker "Mmm...Timrå...hockeyns vagga. Tänk att nån gång i livet få snöra på sig grillorna och åka in framför den fantastiska hockeypubliken, på klassisk hockeymark. Det skulle jag fanimej göra gratis!"
Kommentera

En något oväntad effekt av NHL lockout 2012 skulle väl kunna vara tillgång och efterfrågan.

Daniel Corso är väl inte en kille som kommer att ha det så jättelätt att få jobb i någon klubb med tanke på utbudet som finns på marknaden? Det bör finnas fler än honom som kommer att få lida av en rejält sänkt prislapp... eller?

Det skulle kunna vara läge att fynda bland ICKE NHL spelare nu med andra ord.

Kommentera

Bragd-Birger: Det tar sig ;) Jag håller med. Just därför att jag tycker precis så där, på ett ungefär.

Lockouten löser ingenting långsiktigt. Det som den kan komma att lösa är att vi på ett enklare sätt kan undvika Kvalserien, eller åtminstone göra att vi står oss mycket starka på förhand om vi hamnar där igen. Kommer NHL igång igen så har alla lag det dom har, så att säga ;)

Men som sagt. Framtiden ser mörk ut. Det är ju publikintresset ett duktigt bevis på. Att arenan ligger där den ligger och det här med att TV sänder samtliga matcher är åtminstone två orsaker. Det är obekvämt att ta sig dit ut och hem, tycker väldigt många.

Men precis som alla andra älskar jag den här nystarten. Inte bara för att det var ett absolut måste utan även för att den känns riktigt bra också.
Kommentera

Bragd-Birger: Amen på det inlägget!!! Gilla +
Kommentera

Skarin: 4200 på läktarna blir absolut vår utdragna död. Publiken måste fås tillbaka. Kommer dom inte för att se ett hårt jobbande lag är det bara att hoppas att dom kommer för att se ett hårt jobbande och vinnande lag. Upp till laget att fixa den biten. Upp till ledningen att jobba på alternativa åtgärder om effekten uteblir. Finns det verkligen inget intresse att locka fram, ja då är elitseriesagan all ändå.

Lockouten löser ingenting av ovanstående. Eller, jo. Om vi får hit Zäta, Strålman, Nielsen pronto. Utan att behöva betala mer än peanuts. Då kommer vi att få såväl en spelmässig som ekonomisk boost. Fulla hus, mysigt spel.

Nielsen lär förmodligen inte få någon större propellereffekt på vändkorsen. Strålman en något större, kanske. Räcker det för att täcka försäkringar? Kanske. T o m alldeles säkert, om man nu får sponsorer att gå in.

Men: i det längre perspektivet är det mest en kissa-på-sig-effekt. Ett sätt att lösa problem utan att lösa dom. Ska det här laget undvika kvalserien och/eller spela en publikvänlig hockey måste man få laget man har att prestera. Jag tänker på spelare som Friberg, Crippe, t ex. Dom måste ta minst ett kliv framåt om det här ska kunna funka.

Timrå bygger om, från grunden. Låt oss fortsätta med det. Lösningarna finns i det vi har, inte i det vi hoppas ska bli (tillfälliga superspelare från NHL, en arena i Sundsvall, osv).

Tommy-Nubben gick medvetet ut och satte press på Hockeyligan om att tillåta korttidskontrakt på NHL-spelare. Om man har perspektivet 'tänk vad som händer i Kvalserien mot Djurgårn...' så har man visserligen ett antal poänger, men man är överdrivet tidigt ute. Om man har perspektivet 'för vi har en massa billiga spelare som bara väntar på att få ta en tröja' är man egoistisk men väldigt smart.

Vilket perspektiv har Timrå? Jag hoppas som fan att det är det sistnämnda. Hjälper vi till att se till att det börjar välla in NHL:are samtidigt som vi inte har råd/kan förstärka själva är det dumstrut på.

Kommentera

mikenomad:Måste vi ha stjärnor  ??tror att det går bra med vilken NHL-spelare som helst dom kommer säkert tillför oss mycket .
Kommentera

T T: Låst mig eller ej. Men rätt ska väl vara rätt. Så trodde jag du jobbade. Man kan inte utgå eller tro att saker & ting ska bli si eller så. Man måste jobba åt samma håll. Tro, det gör vi i kyrkan va...

mikenomad: Mer publik eller inte. Siffror som 4200 kommer sakta men säkert bli vår död. 

Arena-tråd......... Arena-flytt. 

Nä. Detta har vi ju redan diskuterat. Och en arenaflytt är ju heller inte aktuellt längre. 
Vill man säga det där på ett mer distinkt och träffsäkert sätt så låter det så här: Det är redan för sent.
Kommentera

jå1: Utifall det blir NHL-invasion så kanske vi skulle ha någon prestaionsbaserad lön på spelarna. Då ser jag helst något relaterat till publiktillströmmning. Och spelare med hjärtat optimalt placerat kanske kan tänka sig spela gratis/få försäkring betald.

MEN just nu har vi ett lag som börjat säsongen lite bättre än vad de flesta trott och som verkar ha en bra laganda. Efter 55 omgångar i fjol hade vi 0,94 poäng/match och nu har vi öppnat med 1,25 p/m. Tidigt att dra slutsatser men med ursprungliga förutsättningar när ES drog igång så känns det som vi skulle ha en bra chans att vara med och kriga om platser 9-10.

Kommentera

superfalle: Ja precis. Det är AIK och Rögle vi har att konkurrera med där. Men jag kan ändå inte släppa den där känslan över att vi verkar kunna slå alla lag. Vi var inte sämre än HV som toppas som topplag.
Kommentera

mikenomad: Typiskt, Du var för snabb:)
Kommentera

Nybbe: Tar vi in spelare som inte har någon anknytning till oss så finns det väl en risk att dessa vill ha betalt?
Kommentera

Nybbe: Det måste vi nog inte men det här är killar som vi skulle kunna ha ett försprång gentemot andra klubbar att värva. Och allt stavas ju ekonomi, Timrå kan inte bara gå ut och bjuda på random NHL-stjärna och sedan också vinna en sådan budgivning. LO eller inte, såna killar vill ha deg.
Kommentera

mikenomad:Måste vi bara ta in spelare som spelat hos oss,det måste bli mer intressant att ta in nya spelare som inte har varit hos oss då blir det en nyfikenhet på dom! som kanske gör att det kommer fler på matcherna .
Kommentera

mikenomad: Rent spontant efter några matcher i årets elitserie känns det som att det här laget mycket väl kan ha något på gång. Man sliter hårt för varandra och jag tycker att det finns en hel del bra intentioner i spelet.
Jag är övertygad om att det skulle kosta mycket mindre för Timrås del att under säsongen försöka knyta upp den eller de spelartyper vi saknar i laget, framförallt spets och kanske en hårtskjutande back.
Även om Zäta skulle kliva in och betala sin försäkring själv, ur egen ficka, så tror jag att det måste in fler spelare av yttersta klass för att kunna hävda mot andra lag (som säkert inte kommer att sitta still i båten).

Det är som du säger alldeles för höga risker med en NHL-lockout. Det enda scenario som skulle få mig på bättre humör är om de spelare som kommer till Timrå IK är beredd att betala sina försäkringar själv. Och den risken känns väl inte alltför stor va?
Kommentera

« · 1520184 · »